News Flash:

Scandal pe seama manualelor alternative

22 Septembrie 2008
645 Vizualizari | 0 Comentarii
Scandal pe seama manualelor alternative
• Manualele alternative ridica serioase probleme cadrelor didactice, dar si elevilor • Profesorii acuza ca aceste manuale nu au o logica limpede, fiind mai curand un impediment in procesul de invatare decat ceea ce ar trebui • "Desi programele scolare au fost oarecum descongestionate pentru clasele a V-a, a VI-a si a VII-a la disciplina matematica, manualele nu sunt bune pentru elevi, ci doar pentru profesori si astfel tine de maiestria profesorului in a alege ceea ce poate fi folosit astfel incat sa poata fi utilizate cu succes manualele", a declarat un profesor de matematica de la Scoala Ion Simionescu • Dar sunt clase la care elevii nu au nici aceste manuale, discutiile purtate la ora fiind banale generalitati


Profesorii sunt total nemultumiti de felul in care au fost structurate manualele alternative. "Manualele alternative sunt bune pentru profesori, dar proaste pentru elevi", a precizat unul dintre profesorii dezamagiti de calitatea manualelor alternative. Cu aceasta stare a debutat noul an scolar. Numeroasele transformari din sistemul educational preuniversitar romanesc produc si modificari negative si creeaza confuzie in ceea ce priveste manualele scolare. Elevii continua sa fie un experiment pe viu al Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului (MECT) si au parte de manuale greoaie, ce nu pun accentul pe metode interactive si descriptive, cu toate ca programele scolare se modifica in fiecare an scolar. "Desi programele scolare au fost oarecum descongestionate pentru clasele a V-a, a VI-a si a VII-a la disciplina matematica, manualele nu sunt bune pentru elevi, ci doar pentru profesori si astfel tine de maiestria profesorului in a alege ceea ce poate fi folosit astfel incat sa poata fi utilizate cu succes manualele", a declarat un profesor de matematica ce preda la Scoala Generala Ion Simionescu din Iasi, care a tinut sa-si pastreze anonimatul. Chiar daca din luna februarie a acestui an reprezentantii MECT, prin Centrul National pentru Curriculum si Evaluare in Invatamantul Preuniversitar, au propus dezbaterea publica a proiectului de Metodologie de evaluare/ reevaluare si aprobare a propunerilor de manuale in anul scolar in curs, manualele alternative au ramas aceleasi, cu toate ca profesorii, elevii si parintii sunt nemultumiti de acestea. "Profesorii sunt implicati in elaborarea manualelor alternative ce vor fi modificate, inca o data, dar adesea comisia de evaluare si elaborare din minister nu tine cont de realitatile scolare privind imbunatatirea calitatii manualelor", a adaugat profesorul de la Scoala Generala Ion Simionescu din Iasi.

Manuale incarcate

Proiectul MECT viza asigurarea utilizarii unor manuale scolare de calitate in sistemul de invatamant preuniversitar in concordanta cu planurile de invatamant si cu programele scolare in vigoare pentru fiecare disciplina. Dar a ramas la stadiu de promisiune. "La disciplina istorie, manualele pentru clasele V-VIII au ramas aproape neschimbate din anii 1995 - 1996 cu toate ca programele scolare au fost descongestionate de-a lungul timpului, iar cele pentru clasele a V-a si a VI-a, unde scolarii ar avea nevoie de manuale aerisite si bine alcatuite, sunt prea incarcate si greu de utilizat de catre elevi", a declarat Olga Strugariu, profesor de istorie la Scoala Generala George Cosbuc din Iasi. Pe langa aceste aspecte, multi elevi se plang ca inca nu au intrat in posesia manualelor, desi scoala a inceput de o saptamana, iar profesorii le predau elemente introductive si discuta liber cu acestia din cauza intarzierii manualelor. Acest caz este intalnit, ca un exemplu, la Grupul Scolar Mihail Sturza Iasi.



manuale incarcate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.6651 (s) | 22 queries | Mysql time :0.516931 (s)