Local

Scandal pe tronsonul Pașcani – Suceava – Siret, din Autostrada A7! CNAIR îi bagă deja penalități firmei care a luat un contract de 21 de milioane de lei

Publicat: 18 nov. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Scandal pe tronsonul Pașcani - Suceava - Siret din Autostrada A7 CNAIR îi bagă deja penalități firmei care a luat un contract de 21 de milioane de lei
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-a arătat nemulțumită de lucrările de pe tronsonul Pașcani - Suceava - Siret din Autostrada A7, proiect efectuat de asocierea Search Corporation - Egis România

Lucrările de pe un tronson din Autostrada A7, pe zona Pașcani – Suceava – Siret, au stârnit nemulțumirea celor de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Firma ce realizează studiul de pe această porțiune din A7 nu a adus suficiente utilaje pe teren, iar compania a impus deja penalități de întârziere

Unul dintre tronsoanele din autostrada A7 Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava a ajuns să fie o „piatră de moară”. Lucrările pe porțiunea cuprinsă între Pașcani și Suceava bat pasul pe loc, prestatorul neavând suficiente utilaje în teren, riscând să iasă în afara termenului impus de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Pe cele două tronsoane, Pașcani – Suceava (60 de kilometri) și Suceava – Siret (42 de kilometri) este în curs de elaborare în prezent studiul de fezabilitate și realizarea proiectelor tehnice. Contractele în valoare totală de peste 21 de milioane de lei au fost semnate cu asocierea Search Corporation – Egis România. Pentru ambele contracte, data de finalizare a studiului de fezabilitate este 27 decembrie 2021, în vreme ce, pentru proiectul tehnic, este 27 iunie 2022.

Lucrări lente pe tronsonul Pașcani – Suceava – Siret, din Autostrada A7

Pentru porțiunea din A7 pe ruta Pașcani – Suceava, CNAIR a arătat că au fost demarate procedurile de obținere a avizelor și acordurilor solicitate prin certificatul de urbanism.

„În mod simultan, a fost demarată procedura de procurare a acordului de mediu. Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna septembrie 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 1.000 de metri liniari din totalul de 9.256 de metri liniari propuși. Prestatorul nu reușește să mobilizeze pe teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. Au fost instituite mecanismele contractuale, iar, în prezent, prestatorul acumulează penalități de întârziere în cuantum de 0,001 la sută din valoarea de contract pe zi de întârziere. CNAIR a mobilizat o echipă pe teren pentru verificarea activității de realizare a investigațiilor geotehnice”, au spus cei de la CNAIR.

Cum arată proiectul pentru tronsonul Bacău – Pașcani din Autostrada A7?

Pe o altă porțiune din Autostrada A7, pe tronsonul Bacău – Pașcani, situația este ceva mai bună, conform celor de la CNAIR. În această perioadă urmează ca proiectul de execuție să fie scos la licitație, după finalizarea studiului de fezabilitate.

„În prezent, prestatorul implementează în cadrul studiului de fezabilitate observațiile tehnice emise de CNAIR, urmând să retransmită varianta revizuită a studiului. De asemenea, proiectul tehnic este în curs de revizuire, ca urmare a observațiilor emise de către CNAIR. Avizul de gospodărire a apelor se află în faza finală de dobândire, iar procedura de obținere a acordului de mediu se apropie de final”, au transmis cei de la CNAIR.

Primele detalii din acest proiect au fost prezentate de Guvernul României încă din primăvara acestui an.

S-a decis varianta finală pentru tronsonul din Autostrada A8

Compania de autostrăzi a făcut o referire și la situația Autostrăzii A8, pe ruta Târgu Neamț – Iași – Ungheni, unde, recent, au avut loc discuții legate de stabilirea finală a traseului.

„Prestatorul a înaintat analiza multicriterială privind alegerea variantei optime de traseu din etapa I, ce are ca scop stabilirea traseului optim. Au fost organizate discuții cu reprezentanții autorităților publice locale în vederea definitivării traseului. S-a solicitat modificarea traseului pe sectorul cuprins între Lețcani și Golăiești, astfel încât impactul asupra zonelor locuite să fie minim. Până în prezent au fost primite puncte de vedere cu privire la traseul autostrăzii pe sectorul Lețcani – Golăiești, doar de la câteva unități administrativ-teritoriale. Prestatorul efectuează analize tehnice în vederea modificării traseului autostrăzii pe acest sector”, au transmis cei de la CNAIR.

Lucrări pe porțiunea din A8, spre comuna Moțca, din județul Iași

CNAIR a luat în calcul și un alt tronson din A8. Reprezentanții companiei au mai arătat că, pe sectorul cuprins între Târgu Neamț – Moțca – Târgu Frumos (în lungime de 30 de kilometri), au fost demarate investigațiile geotehnice. Până în prezent au fost realizați 1.539 de metri liniari, din totalul de 6.242 de metri liniari propuși, iar prestatorul are mobilizate pe teren 7 utilaje de forare. Săptămâna viitoare, o echipă a CNAIR se va deplasa la Iași, împreună cu prestatorul, pentru o nouă serie de discuții cu autoritățile publice locale pentru acest tronson.

„În prezent, prestatorul, firma Consitrans, integrează în cadrul documentației observațiile emise, iar termenul de predare a studiului de fezabilitate asumat de către acesta pentru întreg sectorul de autostradă este data de 7 decembrie 2021”, au mai transmis cei de la CNAIR.

Adauga un comentariu