Local

Scandal uriaș pe o miză de 30 de milioane de euro la marginea municipiului. Comuna Aroneanu cere demolarea pistei de la Aeroportul Iași. Regia aeroportuară acuză atacuri politice ale primarului Benoni Moruzi

Publicat: 24 oct. 2020
Autorizația privind pista de la Aeroportul Iași este disputată în instanță de regia aeroportuară și comuna Aroneanu, condusă de primarul Benoni Moruzi
Pista de 2.400 de metri de la Aeroportul Iași și Benoni Moruzi, primarul comunei Aroneanu

Disputa dintre Aeroportul Iași și comuna Aroneanu este departe de a se fi încheiat. Cele două părți s-au dat reciproc în judecată în ultima perioadă, miza fiind una extrem demare. Aeroportul Iași a cerut anularea unor autorizații de construire la capătul pistei, în vreme ce comuna Aroneanu cere demolarea căii de rulare. În instanțele de judecată, între cele două părți procesele sunt departe de a se fi încheiat

Pista de la Aeroportul Iași de 2.400 de metri a ajuns subiect de proces. Comuna Aroneanu a cerut în instanță demolarea pistei de la aerogară pe motiv că aceasta ar fi fost ridicată ilegal. Între timp, Aeroportul Iași a cerut în instanță anularea unor autorizații de construire și a certificatelor de urbanism pentru mai multe locuințe ridicate la capătul pistei. Recent, aerogara a avut câștig de cauză în unele procese, ceea ce face ca primăria condusă de liberalul Benoni Moruzi să ajungă chiar să demoleze construcțiile respective.

„Trebuie constatat un lucru. De când am venit la Aeroportul Iași am câștigat definitiv 3 procese cu Aroneanu. Nu unul, ci mai multe. La Curtea de Apel am câștigat procesele și asta arată ceva. Pentru că a fost campanie electorală nu am făcut vreo raportare la acest lucru. Suntem cu 3 procese câștigate în fază finală. De acum o să fie câștigate toate procesele. Toate au același cadru legal și prevăd aplicarea codului aerian. Avem la Curtea de Apel 5 procese și sunt pe calea cea bună”, a spus Cătălin Bulgariu, director la Aeroportul Iași.

Dosarele disputate în instanță de Aeroportul Iași și comuna Aroneanu. Autorizații anulate de judecători

Mai multe autorizații de construire a unor locuințe în zona de la capătul pistei de la Aeroportul Iași au fost desființate de către magistrații de la Curtea de Apel Iași.

„Nu pot negocia aplicarea legii. Nu am intervenit politic, iar adevărul iese la suprafață. Ceea ce s-a întâmplat la Aroneanu este cât se poate de clar. Noi nu am cerut nicio demolare, ci anularea autorizațiilor de construcție și a certificatelor de urbanism. Nu mai este atributul nostru. La una din case nu e nevoie de demolare, fiind cu 15 centimetri mai înaltă. Poate da jos coșul de fum și lucrurile se rezolvă. Nu vrem să distrugem comuna Aroneanu, ci să se respecte legea”, a mai spus șeful aerogării din zona Ciric .

Scandal pe construirea pistei de la aerogara ieșeană. Miza este de peste 30 de milioane de euro

Comuna Aroneanu a plusat și a cerut anularea autorizației de construire a pistei de la marginea municipiului Iași. Primarul Benoni Moruzi a cerut demolarea pistei în instanță pe motiv că nu are autorizațiile complete. Cei de la Aeroportul Iași au arătat însă că primarul comunei a mințit de la bun început.

„Nu au nicio șansă să câștige acest proces. Noi mergem mai departe, documentația este depusă, hârtiile sunt emise. E chiar culmea ce se întâmplă. Au spus că nu au știut de construirea pistei. Când s-a făcut planul urbanistic a semnat de recepție chiar Benoni Moruzi, la acea vreme secretar al primăriei din Aroneanu. Lucrările au fost făcute pentru o negociere, ca să nu se mai dea nimeni în judecată. Mușuroiul de furnici actual trebuie să dispară din zona Aroneanu. Va fi o dezvoltare urbanistică foarte importantă în Aroneanu când va începe noua investiție de la Aeroportul Iași”, a mai spus Cătălin Bulgariu.





Comentarii
  • Stau si eu si ma intreb, cat de idiot trebuie sa fii sati construiesti casa la capatul pistei de aterizare a unui aeroport ?, ori pe langa ori la cateva sute de metri ?, ar trebui interzise orice constructii civile la mai putin de 2, 3 km de aeroport ! , in occident nu se construiesc nici la 5 km de pista de aterizare !, aeroportul era acolo si acum 10 si acum 20 si acum 30 de ani !, deci aia care siau construit prin zona nu au nici un drept sa macane ca e deranjant zgomotul !, acum vreo 20 de ani aveam ocazia si oferta sa cumpar casa pe Aviatiei !, am refuzat categoric stiind ce apropiat este de aeroport , stiind ca aeroportul se va dezvolta in timp si ca vor fi avioane mai mari cu reactie care vor vui zi si noapte, asta pe langa faptul ca oricand se pot intampla tragedii, accidente aviatice pe langa aeroporturi

  • sa ne documentam inainte . este vorba de cereri de anulare a autorizatiilor de construire pentru constructiile edificade din 2018 pana in prezent pentru TOT satul. nu s-a facut un PUZ cu zonare, cu distante de siguranta, cu regim de inaltime maxim acceptat. Pur si simplu aeroportul vrea sa nu se mai construiasca nimic in sat.
    consider ca este un abuz, mai ales ca nu primaria va suporta costurile de demolare, si despagubirile aferente pentru titulatii de Autorizatie, cu chira proprietarii.
    Cum este sa cumperi teren in 2018, sa ti faci credit pentru casa, sa o construiesti, si sa te trezesti in 2020 ca trebuie sa demolezi si sa pleci, in timp ce ai rate 30 de ani la banca? si asta cu toate actele in regula, emise de primarie.
    Daca maine mai apare o institutie, in Rediu, sau in Miroslava, care decide sa ceara anularea toturor autorizatiilor din 2018 incoace, pentru ca s-a decis sa modernizeze zona cu pista de avioane cargo?
    cum este posibil, cu actele in regula , sa ti se anuleze un drept dobandit legal, fara nicio despagubire?

  • Primarul din Aroneanu care a concesionat tot malul lacului Dorobant ca sa se faca corturi de nunti.Asta de ce nu vede nimeni? Sau ca se construieste langa baza militara si in coasta aeroportului langa Green park nu vede nimeni?

  • Valea Lupului,Rediu,Miroslava,Aroneanu,Tomești și Dancu,în prima faza,ar trebui trecute cu arme și bagaje sub administrația orașului.Ar dispărea 6 primarii dintr-un foc.Mai târziu Vânători și Letcani.

  • – – – Pt. „Iasi De” …” in occident nu se construiesc nici la 5 km de pista de aterizare !” Asa este insa nici nu se fac piste NOI in proximitatea orasului asta e ceva nou „made in Romania” …

  • Cine a fost mai intai oul sau gaina? aeroportul sau casele? daca-mi da cineva gratis un teren in apropierea aeroportului nu-l iau, numai niste inconstienti isi fac case langa un aeroport si apoi aeroportul este in iasi inca de pe vremea lui ceausescu cand era si aeroport militar iar casele sunt de 2-3 ani/ ce poti sa intelegi? primarul da teren dar cel care cumpara trebuie sa deschida ochii poti sa te trezesti oricand cu un avion in casa se intampla cu tiruri dapoi cu avione

  • Nenea Liviu din cate stiu eu aeroportul este acolo de vreo 50 de ani + unitate militara mare acolo + poligon de antrenament ori cel putin asa era acu 40 de ani cand ma jucam pe campurile alea care acum au devenit ”zone rezidentiale” de lux si moft !, din cate inteleg eu matale nu ei in calcul ca in timp un aeroport TREBUIE sa se dezvolte, sa se modernizeze sa creasca !, cum a si normal !, da iti place sa ai curse directe la Londra, Paris, Roma, Koln-Bonn, Atena etc ?, pai cu ce ?, cu pista de aterizare si nivelul din 1990 ?, ia mai judeca un pic matale inainte de a fi ” Gica-contra”

Adauga un comentariu