Local

Scandalos! O firma suspectata de evaziune primeste un cadou de la Aeroportul Iasi – UPDATE

Publicat: 05 iul. 2016
1

UPDATE 09:38 – Iata raspunsul companiei :

„Beneficiind de drepturile conferite de legea aplicabila, pentru o justa si impartiala informare a respectabilului dumneavoastra public si cu scopul onest de a prezenta conduita companiei noastre intr-un mod cat mai transparent, dorim sa facem urmatoarele precizari:
Contractul pentru furnizarea unor echipamente de control de securitate a recipientelor cu lichide aerosoli si geluri, in valoare de 255 de mii de lei, nu”a fost oferit de catre Aeroportul Iasi companiei UTI”, asa cum ati precizat dumneavoastra in articol. Compania UTI a participat la o licitatie publicata in SEAP in data de 12.05.2016. In urma evaluarii ofertelor, UTI a castigat doar lotul doi dintre cele trei ofertate de autoritatea contractanta. UTI Grup nu a fost singurul participant la aceasta procedura. Informatia poate fi verificata la Aeroportul International Iasi. Exista astfel proceduri legale, publice si pe deplin transparente, pe care UTI le-a respectat, incontestabil.
Indiferent de opiniile si judecatile de valoare aparute in presa, referitor la probitatea profesionala a companiei, UTI este un grup de companii care ofera locuri de munca pentru aproximativ 2.000 de angajati si un important contribuabil la bugetul de stat si la cel al asigurarilor sociale, platind anual, la timp, taxe si impozite de ordinul sutelor de miliarde de lei. Este important ca, inainte sa lansati afirmatii fara justificare, sa obtineti mai multe informatii cu privire la cele relatate.
Referitor la proiectele pentru realizarea terminalului de plecari si pentru extinderea pistei aeroportuare ale Aeroportului Iasi, UTI nu”a pus mana” pe aceste contracte in mod ilegal si nici nu „le-a primit cadou”asa cum afirmati vadit rauvoitor, incercand sa influentati opinia publica.
UTI a participat la licitatiile publice organizate de beneficiarul lucrarii, in consortii cu firme de constructii renumite international si a concurat cu profesionisti importanti din domeniu. In cazul licitatiei pentru realizarea terminalului, UTI a fost cea prejudiciata initial, castigand contractul doar dupa ce Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a admis contestatia companiei pentru reevaluarea ofertei iar Curtea de Apel Bucuresti a respins ca nefondate plangerile celorlalti concurenti.
Istoricul depunerii ofertelor, rezultatele preliminare si istoricul contestatiilor sunt informatii publice si pot fi verificate de catre oricine doreste sa se informeze corect.Exista astfel o serie de autoritati, nu doar la nivel local ci si la nivel central, care au analizat minutios procedurile la care societatea noastra a participat si au concluzionat definitiv si cu deplina autoritate ca UTI a respectat intocmai prevederile legale aplicabile. In acest fel a fost risipita orice urma de suspiciune cu privire la contractele mentionate de ziarul dumneavoastra, cu mult inainte de publicarea oricarui articol.
Afirmatiile din ultimul paragraf, conform carora UTI ar fi sprijinit sau ar fi avut vreun rol in campania electorala a actualului director al Aeroportului Iasi, dl. Marius Bodea sunt simple speculatii, false, subiective si nejustificate de vreo proba concreta. UTI nu a sustinut si nu are nicio legatura cu niciun politician sau formatiune politica locala.

De asemenea, dorim sa precizam ca prin modul in care ati redactat acest articol ati incalcat flagrant si cu buna stiinta principiile enuntate de codul deontologic al jurnalistului si ati prejudiciat grav imaginea companiei, publicand afirmatii vadit eronate, nedocumentate si speculative. In virtutea relatarii adevarului si respectarii obligatiilor dumneavoastra deontologice, precum si din obligatia si respectul pe care il avem fata de cititorii dumneavoastra, va rugam sa tineti seama de precizarile noastre si sa rectificati informatiile eronate mentionate in articolul indicat. In caz contrar, ne rezervam dreptul de a va imputa prejudiciile de imagine aduse grupului UTI prin publicarea de informatii eronate, nedocumentatesitendentioase. „

STIRE INITIALA – @ O societate controlata de persoane anchetate pentru fapte de coruptie a pus mana pe un nou contract cadou de la o institutie ieseana @ UTI Grup, abonata in ultimii ani la banii Aeroportului Iasi, a reusit sa intre in posesia unui alt contract din partea aerogarii @

O institutie din Iasi a ajuns sa incheie un nou contract de cateva sute de mii lei cu o firma dubioasa, a carui patron este anchetat intr-un mega dosar de coruptie. Aeroportul International Iasi a incheiat recent un contract de 225 mii lei pentru furnizarea unor echipamente de control de securitate a recipientelor cu lichide aerosoli si geluri. Numai ca aceasta procedura a fost oferita societatii UTI Grup SA, anchetata pentru evaziune fiscala si spalare de bani, care a mai prins cateva contracte in ultimii ani cu aerogara ieseana. UTI Grup a prosperat de pe urma contractelor cu aerogara in ultimii ani.

Si asta dupa ce la conducerea aeroportului a fost numit liberalul Marius Bodea. Asa s-a ajuns ca UTI sa puna mana alaturi de o alta firma de casa a PNL, Vega Galati, pe un contract de 30 milioane euro privind constructia pistei noi. Acum, UTI va incasa cele 225 mii lei pentru a livra acele echipamente de securitate, fiind singura societate care a depus oferte la procedura in cauza. Patronul UTI, Tiberiu Urdareanu, a fost saltat de procurori tocmai intr-un dosar care-l vizeaza pe fostul primar al Iasului, Gheorghe Nichita. De altfel, UTI nu s-a multumit doar cu afacerile de la aeroport, ci a ajuns sa aiba stranse relatii cu municipalitatea in timpul lui Nichita.

UTI a mai primit din partea lui Bodea un alt cadou la aeroport. Este vorba despre contractul privind extinderea suplimentara a platformei parcare aeronave si constructia unui nou terminal pasageri. In valoare de peste 7 milioane euro, contractul a fost adjudecat de UTI Grup, in urma unei evaluari a comisiei de la aeroport, care nu a luat in calcul toata documentatia depusa la dosar si ar fi prejudiciat celalalt ofertant.

Citeste si:  EXPLOZIV! Motivele pentru care Marius Bodea trebuie sa-si dea demisia. Aeroportul Iasi a pierdut cea mai importanta cursa

Cazul a ajuns pe masa Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC), dupa ce firma careia i s-a atribuit initial a fost respinsa ulterior la presiunea lui Bodea si a celor de la UTI Grup. Nu trebuie uitat si faptul ca Marius Bodea si-a facut campania electorala pentru Primaria Iasului pe spatele iesenilor, dupa finalizarea acestor lucrari. Practic, de pe urma contractelor incheiate cu UTI Grup, Bodea s-a lansat in campanie electorala. Trebuie amintit si faptul ca lucrarea nu era finalizata suta la suta atunci cand Bodea a decis sa faca un desant pe banii iesenilor pentru a se lansa in campania electorala alaturi de liberalii sai.





Comentarii
Adauga un comentariu