Eveniment-Social

Scandalos. S-a mai oficializat o rusine in judetul Iasi. Decizia nu mai poate fi intoarsa de absolut nimeni

Publicat: 07 ian. 2018

@ Judetul Iasi a ajuns din nou la coada listei de prioritati a Guvernului Romaniei @ O decizie luata in urma cu cateva luni a fost deja oficializata la cel mai inalt nivel @ Iasul a primit o noua palma de la puterea centrala care a aratat astfel ca nu da doi bani pe liderii politici locali @ O institutie regionala a fost mutata miseleste in alt judet, iar decizia a ramas definitiva fara nicio cale de intoarcere

Iasul a pierdut definitiv o institutie regionala in favoarea altui judet. Dupa ce in toamna anului trecut, o decizie luata la varful Ministerului Transporturilor soca pe toata lumea, lucrurile nu s-au schimbat cu nimic. Dimpotriva, a devenit cat se poate de oficial faptul ca CFR Marfa SA isi va muta activitatea de la Iasi tocmai la Galati. Si asta in ciuda promisiunilor facute de liderii locali ai PSD Iasi, reprezentantii partidului de guvernamant.

Sucursala ieseana a Companiei CFR Marfa a fost "retrogradata" la inceputul lunii septembrie 2017 la nivel de Centru Zonal de Marfa. In plus, fostul centru zonal de la Galati a devenit Sucursala Regionala a CFR Marfa. Decizia luata a stranit revolta alesilor din opozitie, asta dupa ce liderii PSD Iasi nu au schitat niciun gest prin care sa-si arate indignarea fata de masura impusa de Ministerul Transporturilor.

Intr-un raspuns adresat deputatului PMP Petru Movila, Ministerul Transporturilor a explicat de ce a fost luata o asemenea decizie. In plus, cei de la minister au aratat ca decizia este definitiva si ca nu mai este nicio cale de intoarcere.

"Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa CFR Marfa SA este o societate comerciala care deruleaza activitati de transport feroviar de marfa pe o piata cu o concurenta puternica. Pentru a ramane competitiva, SNTFM CFR Marfa SA trebuie sa se adapteze permanent conditillor de piata, sa creasca calitatea serviciilor si sa diminueze costurile. In realizarea acestor cerinte, societatea a implementat o serie de masuri de reducere a costurilor in toate sectoarele de activitate. Urmare a analizei efectuate la nivel central pe baza indicatorilor din activitatea de exploatare, s-a constatat ca activitatea Centrului Zonal de Marfa Galati este superioara comparativ cu activitatea Sucursalei Moldova, astfel a rezultat ca se impune modificarea structurii organizatorice a Centrului Zonal de Marfa Galati prin incadrarea la nivel de Sucursala (cu denumirea Sucursala Galati), respectiv modificarea structurii organizatorice a Sucursalei Moldova prin incadrarea la nivel de Centrul Zonal de Marfa (cu denumirea Centrul Zonal de Marfa Iasi), conform organigramelor cadru in vigoare, aprobate de catre Adunarea Generala a Actionarilor a SNTFM CFR Marfa SA", se arata in raspunsul lui Felix Stroe, ministrul Transporturilor.

Citeste si : RUSINE! Ne-au prostit pe fata! Liviu Dragnea, Mihai Tudose si Razvan Cuc – panaramele politice care vor sa distruga Iasul

"PSD si ALDE nu au nicio reactie"

Decizia de mutare a sucursalei de marfa a fost luata pe criterii de performanta, sustin cei de la Ministerul Transporturilor, in urma unei asa-zise analize economice privind tranzitul de marfuri. Situatia tine insa si de criteriile politice, dupa ce in repetate randuri Iasul a pierdut si alte institutii regionale in favoarea altor judete.

"Din punct de vedere organizatoric nu sunt deosebiri intre cele doua structuri – Sucursala si Centrul Zonal de Marfa (CZM), iar din punctul de vedere al salarizarii, managerul unui CZM este salarizat cu o clasa mai putin fata de directorul unei sucursale. Structura organizatorica a societatii la nivel teritorial se analizeaza si se stabileste periodic, in functie de evolutia indicatorilor din activitatea de exploatare, aplicand principiul implementarii unui sistem de management al performantei pentru a obtine rezultate mai bune in activitatile desfasurate, precum si atingerea unui nivel optim de folosire a capabilitatilor interne ale societatii", se mai arata in raspunsul ministrului. Liderii opozitiei au cerut insa explicatii si de la conducerea locala a PSD Iasi pentru acest nou esec politic.

"Criteriile dupa care s-a mutat CFR Marfa de la Iasi la Galati sunt pur politice. Galatiul este la o extremitate a zonei Moldova si nu poate coordona toata regiunea. Iasul este in centru si are logistica, infrastructura special contruita pentru comandamentul CFR Marfa si este locul cel mai indicat. Ce este foarte grav este faptul ca PSD si ALDE de la Iasi nu au nicio reactie a devalizarii judetului Iasi din institutii. Daca in 2013-2014 USL de atunci au luat Inspectoratul de Stat in Constructii si l-au dus la Bacau, a plecat CFR Marfa, a plecat o parte din Regionala de Posta la Bacau, e clar ca avem un PSD si un ALDE total neputinciosi la nivel judetean, iar la nivel national Iasul nu exista pentru Guvernul Dragnea- Tudose- Tariceanu. Este un lucru foarte grav. Din pacate, iesenii se duc la vot dupa pomeni electorale, altii dupa interese personale, dar sunt foarte putini cei care se duc sa voteze pentru oameni care sa sustina proiectele Iasului", a mentionat deputatul PMP Petru Movila.

Citeste si : Soc in viata politica! Parlamentarii ieseni nu au putut opri dezastrul! O celebra institutie dispare din oras



loading...

Comentarii
Adauga un comentariu