News Flash:

Scandalul autobuzelor MAZ a fost trimis procurorilor

4 Decembrie 2005
733 Vizualizari | 0 Comentarii
•In incercarea de a mai inventa unele ilegalitati, prefectul Radu Prisacaru a citit unele articole din contractul de achizitie a celor 50 de autobuze MAZ, dar a recunoscut ca nu cunoaste termenii economici •Cu toate acestea, Prisacaru a reluat acuzatiile referitoare la presupusele ilegalitatile care s-au efectuat la achizitia celor 50 de autobuze •Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au dat explicatii pentru fiecare nelamurire a prefectului

Prefectul Radu Prisacaru a prezentat ieri in cadrul unei conferinte de presa unele ilegalitati din contractul de achizitionare a celor 50 de autobuze MAZ. Astfel, dupa ce a informat presa ca a trimis Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie o adresa care contine presupusele ilegalitati in afacerea autobuzelor MAZ, prefectul a citit unele articole din contract, dar a afirmat ca nu cunoaste termenii economici. Asta in conditiile in care Prisacaru este licentiat al Facultatii de Economie din cadrul Universitatii Petre Andrei, ce-i drept, dupa 8 ani de studii. "Sunt termeni complicati, nu stiu nici eu ce inseamna, insa aceste lucruri trebuie cercetate de specialisti", a spus Prisacaru. Materialul trimis procurorilor este o sinteza a rezultatelor controalelor efectuate de catre Autoritatea de Control a Guvernului si Directia Generala a Finatelor Publice a Judetului Iasi (DGFPJ Iasi) cu privire la achizitia celor 50 de autobuze. Practic, prefectul a iesit ieri la rampa din nou cu aceleasi acuzatii referitoare la presupuse ilegalitati care s-au petrecut in cadrul procedurii de licitatie, la semnarea contractului si dupa punerea in desfasurare a acestuia.

Reactii

Reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) au organizat o conferinta in care au raspuns tuturor acuzatiilor facute de prefect. Raspunzand acuzatiilor prefectului, directorul RATP, Neculai Abalasei, a precizat ca autobuzele nu a fost incluse in planul de achizitii al Regiei, pentru ca la acel moment nu se stia exact daca vor fi resurse financiare, totusi cumpararea acestora fiind inclusa in planul de investitii al Regiei, iar resursele financiare nu au fost prevazute in bugetul local. Referitor la emiterea a doua bilete la ordin pentru plata fiecarei rate (o alta nedumerire a prefectului), participantii de la conferinta de presa de la RATP au explicat ca biletul la ordin de garantare poate fi executat doar daca RATP nu reuseste sa achite suma respectiva si numai in conditiile in care ordonatorul de credite semneaza acest bilet la ordin. Referitor la autocarul oferit ca facilitate, explicatia data este ca acesta va fi platit la un pret simbolic de un Euro sau un leu, si nu la pretul de peste o suta de mii Euro, asa cum a lasat sa se inteleaga prefectul. "Autocarul il vom primi dupa sapte ani, perioada in care proprietarul, adica Ager Leasing SA, va plati amortismentele de care este grevat fiecare bun. Daca dorim sa primim acest bun mai devreme trebuie sa platim noi valoarea ramasa de amortizat", a spus Abalasei. Acesta a mai adaugat ca prin organizarea licitatiei pentru asigurarile CASCO de catre utilizator (RATP) a fost obtinuta o diminuare a acestor costuri. Au existat negocieri cu Ager Leasing SA care a fost de acord sa renunte la asiguratorul impus. In acest fel, este platita o prima lunara de asigurare de numai 1,2 la suta din valoarea produsului, in conditiile in care de obicei asigurarea CASCO ajunge la 3-4 la suta din valoarea produsului asigurat.
Cristian MATASA
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1532 (s) | 22 queries | Mysql time :0.033555 (s)