Actualitate

Scapam de blocajele din trafic? Solutie de ultima ora pentru haosul rutier din Bucium! Primaria are de ales intre doua variante

Publicat: 18 sept. 2019
Editia PDF
15 Oct. 2019

@ Se anunta schimbari majore pe pasajul Socola @ Primaria are de ales intre doua variante, care ar conduce la fluidizarea traficului @ Ieri a fost semnat contractul pentru realizarea expertizei @ In fiecare an, mai ales cu deschiderea anului scolar, pasajul este blocat, situatie regasita si in alte intersectii @ Se ia in calcul construirea unei benzi suplimentare @ "S-au modificat timpii de semaforizare in intersectia Poitiers cu Socola. Ciclul de semaforizare a fost ridicat de la 120 la 170 de secunde. S-au lasat prioritatile pentru virajul de stanga. S-a marit un pic timpul pentru a putea intra in intersectie cu o viteza sporita si lucrurile au intrat oarecum intr-o stare de normalitate. Distanta dintre capat Bucium, la Vulturi si pana la pasajul Socola, in cursul diminetii, a fost de 15 minute", a declarat primarul Mihai Chirica

Haosul rutier din Iasi forteaza municipalitatea ieseana sa gaseasca solutii tehnice din ce in ce mai variate. Numarul mare de autoturisme ce tranziteaza orasul, peste 100.000 la numar, sufoca principalele intersectii din Iasi.

Un punct foarte important este Pasajul Socola, care preia mii de masini dinspre zona Bucium spre oras si invers. In acest context, Primaria Iasi a comandat expertizarea pasajului, in vederea adoptarii celei mai bune solutii. Primarul Mihai Chirica ia in calcul ca acest pasaj sa fie extins cu o banda pe fiecare sens de mers, sau sa fie doar reabilitat.

Vezi si: Exclusiv! Tupeu de borfas! Motelul Bucium functioneaza fara autorizatie de patru ani. Vasile Puscasu: "Ma luati la intrebari pe mine?" – FOTO, VIDEO

In cursul zilei de ieri a fost semnat contractul cu societatea Pod Proiect SRL, in valoare de 32.773 lei, fara TVA. Totodata, edilul sef s-a aratat destul de multumit de modul in care se defasoara in conditiile actuale traficul din zona pasajului.

"S-au modificat timpii de semaforizare in intersectia Poitiers cu Socola. Ciclul de semaforizare a fost ridicat de la 120 la 170 de secunde. S-au lasat prioritatile pentru virajul de stanga. S-a marit un pic timpul pentru a putea intra in intersectie cu o viteza sporita si lucrurile au intrat oarecum intr-o stare de normalitate. Distanta dintre capat Bucium, la Vulturi si pana la pasajul Socola, in cursul diminetii, a fost de 15 minute. La ora 7:00 dimineata, cozile erau pana in dreptul la Trei Sarmale, pe doua benzi, dar viteza de parcurs a fost de 15 minute, fata de 30-35 de minute. Tot orasul a avut astazi un aport de vehicule mai mic. Monitorizam continuu toate intersectiile", a precizat, ieri, primarul Mihai Chirica.

Vezi si: Patroana unui restaurant celebru din Iasi, la marginea prapastiei! Cu ajutorul judecatorilor a reusit sa blocheze vanzarea. Totul a inceput de la datorii enorme

Ce presupune expertiza?

Specialistii de la Pod Proiect SRL trebuie sa vina cu solutia optima, in conditiile in care obiectivul se afla intr-o stare de degradare. Primul scenariu, ce presupune doar reabilitarea, conduce la o exploatare de minimum 30 de ani, in conditiile in care vor fi realizate lucrari de reparatii capitale si consolidare a structurii de rezistenta a infrastructurii si suprastructurii pasajului si lucrari de inlocuire a unor fasii cu goluri foarte degradate. Aceasta solutie ar fi mai ieftina, cu o durata de executie de 14 luni.

Al doilea scenariu, de modernizare si de suplimentare a benzilor, este ceva mai costisitor, dar care ar aduce o garantie de exploatare de minimum 55 de ani.

"Pasajul Socola este amplasat pe DN24 in municipiul Iasi si asigura traversarea caii ferate Iasi -Ungheni la km 412 + 150. Pasajul superior a fost construit in anul 1960 de catre Antrepriza Constructii Montaj nr. 2 – Brigada Iasi, pe baza unui proiect tehnic intocmit de ICPROM Iasi, prin inlocuirea completa a suprastructurii pe grinzi prefabricate din beton precomprimat si prin largirea latiimii caii la 4 benzi de 3,50 metri latime fiecare si doua trotuare pietonale, unul cu latimea de 3 metri, celalalt cu latimea de 2 metri", se arata in istoricul constructiei.

Ramane de vazut si ce fonduri vor fi alocate de catre municipalitate. Conform datelor financiare din 2018, firma Pod Proiect era administrata de catre profesorul Claudiu Comisu. Anul trecut, cifra de afaceri a societatii a fost de 2,8 milioane de lei, profit de 942 de mii de lei, datorii de 852.970 de lei, cu un numar de 9 angajati.



loading...

Comentarii
  • Singura soluție de a scapa de blocajul din trafic,de punctele de conflict și PD Ros și Pasaj Socola intersecția cu POITIERS ,este evident un SENS UNIC!!!!! Traseul PD Ros-Sos Nicolina- Poitier -Bucium-prelungire Pasaj Socola-bd Socola ! ȘCOALĂ CHIRICAAAAA ,și zăpăcit orașul și nici nu-ți trece nimic prin tărtăcuță!

  • Decât sa lărgească pasajul actual, iar intersecția de la Granit sa se sufoce de tot (nu ca nu ar fi deja)
    Mai bine sa se ia in calcul construcția unui pasaj nou in prelungirea străzii de lângă unitatea de jandarmi peste liniile de cale ferata, pe terenul fostei fabrici Nicolina pana in Rondul ala giratoriu de la Piața Nicolina.
    Așa toate mașinile din zona Poitiers, sat Hlincea nu mai trec prin pasajul Socola, ba mai mult și locatarii de la Piața Nicolina (sau alte proiecte noi) vor trece mai ușor către Poitiers.

  • Pana ce nu vom scapa din oras de masinile cu numere de vaslui, botșăni si asemenea, nu se va putea respira aici. Mama a venit din Boston ca sa vegheze boracul neinstitutionalizat, si, fiind obisnuita doar cu carute si tractoare, s-a speriat. Nu a mai ales bine fasolea, iar senior ainginiru s-a balonat. Sau s-a bășicat, e totuna.

  • Cititi povestea lui Creanga si veti gasi Pacalicii din primarie care isi dau cu parerea inclusive primarul. Se vorbeste in articol de expertiza, de specialist etc. Intrebati-l pe Chirica cine a proiectat noul traseu de la coborirea de pe pod spre Bucium. Dupa ce rapunde, puneti-l sa conduca pe acel traseu. E o rusine ce au facut acu 2-3 saptamini cu acele marcaje. Te poti boti oricind cu cineva acolo, plus ca mai toti nu respecta acele linii minjite pe astfalt. A propos, s-a si dus mare parte din vopsea.

    • Ce poate fi mai frumos decat sa vezi pe străzile Iași-ului, oras cu pretentii de mare capitala culturala etc…. BMW-uri X6 parcate cate două pe principalele bulevarde, pe care strălucesc reclame de indemn la imoralitate, cuurvie si distrugerea demnității unei femei, fete tinere?! Sa nu mai vorbim de evaziune fiscală, consum de cocaină, proxenetism si alte infractiuni!!!

  • Propunere pt primar:Sa fie votat in CL, ca 2 saptamini, in primarie, CJ, institutii publice, politie, de la primar si directorul mare sa nu fie utilizate masinile de serviciu. Le bagati fratilor in garaje si frumusel, veniti la serviciu cu transportul local, plecati la vilisoarele voastre de la marginea orasului, tot cu transportul in comun sau cu taxiul.Veti vedea asa conditiile din transportul local, veti sta la coada cit trebuie, vor vedea si cit de disciplinati din soferii de autobuze sau cei de taxi. Veti lua contact cu realitatea. Asa,ca tu nu platesti un leu ca sa vii la serviciu, ca iti plateste institutia masina, ca ai loc de parcare la institutie, ca dimineata iti pui fundul in masina si tup la serviciu e simplu. Sinteti de acord dle primar sa initiati aceasta masura?Daca da, inca una. O saptamina din luna, pentru protectia mediului, primaria si institutiile publice nu utilizeaza masinile, ci transportul local. Dupa 3 luni de exemplu, urmeaza si cetatenii.DE ACORD ?

    • Bravo ! cea mai buna ocazia pt aceasta propunere e 22 septembrie…adica daca tot sarbatoriti ziua fara masini, nu fiti ipocriti!!!!! bagati in consiliul local si votati aceasta masura…dupa, mai vorbim !!!

  • Se vede clar ca sintem un oras de doi lei. Atit si nu mai mult. Ca nu avem
    opozitie politica, ca nu avem oameni de seama, nu avem reactie cetateneasca
    si nici institutii puternice. Toata lumea merge pe calea trasata de acesti
    idioti iresponsabili si corupti. Nichita si cu UTI, iar apoi CHIRICA au
    instaurat un haos fara limite in acest oras. Totul ca sa ia citi mai multi
    bani spaga. Au impinzit orasul cu semafoare la fiecare colt de strada si din
    100 in 100 de metri. Totul facut de mintuiala, dar cu cap pentru a fura cit
    mai mult. Nu avem opozitie de nici un fel, nu avem presa puternica si nici
    institutii care sa ia atitudine in fata acestor golani care se joaca cu
    vietile noastre. Cheltuim din banii personali benzina si motorina pentru a
    merge bara la bara minute intregi, ne enervam si ne purtam ca animalele
    pentru ca ajungi la limita rabdarii dupa ce mergi bara la bara 30 de minute
    sau vezi smecheri care nu respecta reguli minimale sau institutii care nu-si
    fac treba.

  • Dimineata in oras ai o mina de politisti (unde sint sutele care
    figureaza poe statele de plata). Ne riscam viata in fiecare dimineata si
    apoi dupa amiaza pentru ca niste iresposanbili corupti nu sint trasi la
    raspundere si nu se ia atitudine in fata lor. Bai opozantilor, va e asa de
    greu sa gasiti o firma profesionista si sa gasiti banii pentru a plati un
    audit corect care sa spuna tutor ca acest sistem de trafic si de semafoare e
    o harababura ? Sa spuna si ca toata masurile Comisiei de circulatie si ale
    Primariei sint niste improvizatii fara sens ? De ce nu o faceti, ma ? Va
    spun eu, pentru ca NU SINTETI IN STARE ? Asta e realitatea, NU SINTETI IN
    STARE !!!!!! Atunci, bravo lui CHIRICA si toata banda lui de golani care
    fura cit poate si aduce haos de la zi la zi, mimind ca gestioneaza acest
    oras.

  • Nu e nimeni in orasul asta capabil sa comande un audit ca sa spuna
    verde in fata cetatenilor ca haosul e din cauza incapacitatii autoritatilor
    de a gestiona si a implementa aceasta harababura de semaforizare ? Sa spuna
    verde in fata ca sint enorm de multe semafoare inutile (cu demonstratie
    clara), sa arate ca politia nu-si face treaba, ca taxiurile opresc si
    stationeaza unde vor ele, ca soferii de transport in comun apresc aiurea in
    statii etc. Sa spuna si cite persoane , in total, cu sefi cu tot, sint
    platiti din banul public pentru a se ocupa de ordine publica si circulatie.
    Va veti cruci daca vor apare aceste date. Orasul acesta nu este in stare de
    NIMIC. Spunea cineva ca maturam cu maturoaie de bete. Acesta este nivelul
    TUTUROR, stimati cetateni !!! Acesta este nivelul si aceasta este masura
    acestui oras. Isi merita soarta pentru ca alta solutie nu exista si nici
    alternativa.

  • Problema principala in gestionarea traficului, a transportului in comun, a
    dezvoltarii comunitatii si altele ce tin de functionarea unui oras in
    respectul cetatenilor care platesc o armata de functionari si bugetari, o
    reprezinta lipsa de experti si oferta slaba de specializari sau scolile
    slabe care exista. Nu oricine poata sa intervina in chestiuni de trafic la
    un oras dezvoltat total aiurea sau in transportul in comun al unei metropole
    (oras + comune sau zone adiacente). Nu oricine poata sa faca ordine in
    aceste domenii. In nici un caz acesti impostori care vin fara nici o jena sa
    pretinda ca ei rezolva problemele orasului. Ar trebui dati in judecata si
    pusi sa plateasca toate accidentele, toata uzura nejustificata a masinilor
    personale, tot timpul pierdut aiurea la semafor sau cozi interminabile

  • În ultimii ani,
    autoritățile din Cluj-Napoca au făcut investiții majore din fonduri europene
    în tot ceea ce înseamnă transport public. Modernizarea liniilor de tramvai
    care străbat orașul din inima Transilvaniei era necesară nu doar din motive
    de eficiență a traficului, ci și din cauza poluării sonore intense și a
    deteriorării străzilor din jur. Dar proiectele cu bani europeni nu s-au
    oprit aici: autoritățile au atras investiții importante pentru achiziția de
    tramvaie, autobuze electrice și automate de bilete, reabilitarea străzilor
    care tranzitau liniile de tramvai modernizate, construcția de piste și
    stații de închiriat biciclete.

  • Eu cred ca ar trebui sa fie anchetata si desfiintarea RATP si
    Politehnica. Nu stim nici astazi, ce datorii au fost, cine le-a platit, de
    unde, cine raspunde? Plus ca minareala e cit casa : desfiintezi
    2 firme, faci o smecherie si tot patrimoniul se
    transfera la cele 2 firme nou create, directorii de la falimentare
    sint tot directori la cele noi si gata e curatenie.
    2 megaafaceri. Impostorii au spus prostimii ca a fost
    nevoie sa fie creata CTP pentru ca pe RATP, din cauza datoriilor, nu poate lua
    fonduri europene. De cind a fost creata CTP, ati auzit vreun euro din
    fonduri UE ? Ati auzit un proiect depus ? Vad ca investitiile
    tot prin credit si alocari de la buget se fac. Ca sa nu mai vorbesc de
    inchirierea de autobuze de la Barlad de la cumatrul lui Chirica. Alte orase din Romania, iau fonduri
    europene pentru transportul local. La noi ioc. Ne iau de prosti acesti
    huligani. Nu fiti amnezici. Aduceti-va aminte si cautati motivele pe care ni
    le-au prezentat cind a fost creata CTP.

  • Acum e al.primariei pasajul????? Pana acum parca era al drdp ului???? S-a trezit chirica cu cateva luni inainte de campanie? Sper ca nu suntem toti prosti sa luam de bun acest circ electoral!!!!!!!

  • Sa vedeti dvs dupa ce se sterge marcajul ala de ***** de la intersectia cu drumul.hotilor si o.parte din soferi se vor obisnui cu aceasta solutie cate accidente vor fi!!! A venit un idiot din primarie cu o parere…. de tot cacatul si incompetentul de Chirica a luat asta de buna

  • Bandă reversibilă de la primul semafor, de la hanul trei sarmale până la podul pasarel (pe un anumit interval orar) și anularea semaforului de la Pleiada tot pe același interval. Eu de anul trecut am discutat cu un domn agent de la poliția rutieră și m-a asigurat că va transmite superiorilor această propunere. Din păcate lucrurile au rămas la fel. Aceasta este singura soluție cu aplicare imediată și cu costuri minime.

Adauga un comentariu
Anunturi bzi.ro Adauga anunt gratuit