Titlurile zilei

Schimbare majoră de trafic în cartierul Alexandru cel Bun din Iași! Cel mai tranzitat loc din zonă intră în reabilitare completă- FOTO

Publicat: 14 oct. 2021
Pasajul rutier din cartierul Alexandru cel Bun
Primăria va trece la reabilitarea pasajului rutier din cartierul Alexandru cel Bun din Iași, pasaj care duce spre cea mai aglomerată zonă din tot orașul

Pasajul rutier din cartierul Alexandru cel Bun din Iași va intra în reabilitare completă. Primăria Iași a demarat proiectul de studiu pentru reabilitarea pasajului rutier spre cel mai aglomerat cartier al orașului. Investiția pentru proiectarea de la pasajul din Alexandru cel Bun vine în completarea proiectului pentru pasajul din zona cartierului Socola

Unul din cele mai circulate pasaje rutiere din municipiul Iași va intra într-un proces de reabilitare completă. Pasajul rutier spre cartierul Alexandru cel Bun din Iași va fi refăcut în perioada următoare, expertiza tehnică fiind făcută în 2019. Municipalitatea a lansat procedura pe sistemul de achiziții publice, valoarea estimată fiind de 375 de mii de lei (76 de mii de euro).

„Servicii de proiectare faza PTE-DE obiectiv RK pasaj superior Alexandru cel Bun- conform documentației de atribuire. Termenul limită în care autoritatea contractantă va răspunde în mod clar și complet tuturor solicitărilor de clarificări: 3 zile înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor în anunțul de participare simplificat. Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor/ candidaturilor este de 7 zile”, se arată în anunțul Primăriei Iași.

Se reface pasajul din cartierul Alexandru cel Bun din Iași

Pasajul rutier spre Alexandru cel Bun are nevoie urgentă de reabilitare. Pasajul a fost construit între 1977 și 1980, iar de atunci nu a mai fost supus vreunui proces de modernizare și reabilitare.

„Pasajul rutier Aleandru cel Bun a fost construit pe baza unui proiect tehnic întocmit de Institutul de Cercetări și Proiectări Moldova Iași în anul 1977. Pasajul a fost construit între anii 1977-1980 de Grupul de Șantiere Drumuri și Poduri Iași. Pasajul asigură circulația rutieră, pietonală și a tramvaielor dintre cartierele Alexandru cel Bun și zona centrală a municipiului Iași, pe strada Silvestru și Șoseaua Națională „, se arată în caietul de sarcini a procedurii.

Cel mai lung pasaj din municipiul Iași

Pasajul rutier din cartierul Alexandru cel Bun este și cel mai lung din oraș. Pasajul Socola din zona Bucium are o lungime de 464,40 metri și urmează a fi refăcut pentru 7,7 milioane euro. Pentru proiectarea pasajului rutier din cartierul Alexandru cel Bun, firmele interesate pot depune oferte până pe 2 noiembrie 2021. Ofertele vor fi analizate până în martie 2022.

„Pasajul are lungimea de 521,85 metri, alcătuit din două rampe de acces «Nicolae Iorga» cu lungimea de 200 de metri, respectiv rampa «Alexandru cel Bun» cu lungimea de 155 metri și 8 deschideri. Lățimea părții carosabile este de 22 de metri și este prevăzută cu trotuare pietonale de 2,25 metri fiecare. Pasajul Alexandru cel Bun se înscrie la categoria de importanță B- construcții de importanță deosebită. Structura de rezistență a suprastructurii și infrastructurii pasajului superior Alexandru cel Bun a fost proiectată la clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A și vehicule speciale pe roți V80”, se arată în caietul de sarcini.

Lista lucrărilor la pasajul Alexandru cel Bun din Iași. Durată de exploatare de 55 de ani

Primăria Iași a stabilit și lista lucrărilor pentru consolidarea pasajului rutier spre cartierul Alexandru cel Bun. După consolidarea pasajului rutier ar urma să se asigure o durată de exploatare de 55 de ani a structurii spre cartierul Alexandru cel Bun. Probleme la structura de rezistență a pasajului au apărut încă de acum câțiva ani.

„Lucrările de reabilitare cuprind lucrări de consolidare a structurii de rezistență a infrastructurii și suprastructurii pasajului, lucrări de modernizare la nivelul căii pe pasaj și pe rampele de acces și include și lucrări de consolidare a zidurilor de sprijin”, se mai arată în documentația respectivă.





Comentarii
  • iar o sa fie aglomerat in oras, iar facem 2 ore in loc sa facem 30 de minute…numai din cauza voastra si a proiectelor voastre de rahat, nu ganditi deloc bai boilor…numai la bani va sta gandul…sunteti cei mai mare prosti de pe fata pamantului…mai lasati-ne in pace

  • Daca tot a-ti dat autorizatii de constructie a zeci de blocuri in cartierul Dacia, niste lucrari de dezvoltare a infrastucturii ruiere cand incepeti? In zona respectiva si asa sunt strazile inguste, v-ati gandit unde vor incapea inca cateva sute de masini? Sau studiul de trafic este facut de acceasi firma care a facut si studiul pentru blocul de langa liceul negruzzi?

  • @Adu . Bineinteles ca s-au gandit. Easpunsul e simplu: Boss, dupa ce ne-am umplut buzunarele cu bani nu mai incape sa bagam si masinnile . Va pupa Gasca de la Pascani , ce lucreaza doar pe bani .

  • Domnului Doma manelist producator de gunoie de cind este si expert in proiecte si nu ar vrea sa stea sub pasaj pina o sa-i cada o grinda in cap !

  • Cat de prost si tampit sa spui ca durata de viata on urma refacerii acestui cacat de pasaj trebuie sa dureze 55 de ani ,baaaaaa in 10 ani vor fi roboti constructori ,baaaa in 15 ani se vor darama toate blocurile si se vor face cu ajutorul tehnologiei intr o zi si voi spuneti ca un rahat de pasaj cu aspect comunistoid sa reziste 55 de ani….

  • pentru @Domnul Domn,

    eu am afaceri de peste 1 0miliarde, cateva apartamente noi in iasi, terenuri si o vila in care locuiesc
    si totusi

    merg cu autobuzul la birou

    voi nu puteti? de ce sa stati 2 ore in trafic cand in 5-10 min. ajungi la munca cu autobuzul?
    copilul la fel il trimit

    iar sotia merge fie cu bicicleta sau cu autobuzul sau pe jos pt. miscare

    de ce nu?

    va trebuie musai masina personala sa poluati si blocati orasul? serios? 10 km pe jos e mult? va tine sanatos!!!

  • Sunteti sigur ca pasajul nu a fost niciodata supus unui proces de reabilitare sau modernizare?La inceputul abilor 2000 imi aduc aminte ca sa inlocuit linia de tramvai,sa asfaltat pasajul..sau poate gresesc?

  • Sunteti sigur ca pasajul nu a fost niciodata supus unui proces de reabilitare sau modernizare?La inceputul abilor 2000 imi aduc aminte ca sa inlocuit linia de tramvai,sa asfaltat pasajul..sau poate gresesc?

  • pentru destepul de mai sus care si-a facut publica averea…ai vrea tu sa ai 10 miliarde…sigur ai furat ca orice politician roman…nu ma intereseaza parerea ta…

Adauga un comentariu