News Flash:

Scoala ca institutie nu mai are nici o valoare in ochii parintilor

12 Martie 2001
862 Vizualizari | 0 Comentarii
•Adesea, acestia refuza sa-si dea copiii la scoala spunand ca, indiferent cata carte ar invata, odraslele nu vor avea un viitor mai bun •Fenomenul a luat amploare la sate, unde parintii prefera sa-si tina copiii sa munceasca la camp, decat sa-i trimita la scoala Fenomenul nescolarizarii si abandonului scolar tinde sa devina una din problemele vulnerabile ale invatamantului romanesc. In ultimii trei ani, in judetul Iasi, fenomenul abandonului scolar a luat amploare: in anul scolar 1998-1999 au existat 766 de cazuri de nescolarizati si abandon scolar, in 199-2000 numarul acestora a urcat la 1.080, iar in primul semestru al anului scolar 2000-2001 s-au inregistrat 1.335 de copii nescolarizati sau care au abandonat scoala. Intr-o statistica realizata de fostul Minister al Educatiei Nationale, judetul Iasi apare cu 43% din unitati scolare in care este prezent abandonul scolar. (30% invatamant primar si 50% invatamant gimnazial). In aceeasi statistica, la capitolul cauze, pentru judetul Iasi apar urmatoarele: 60% din copiii care abandoneaza scoala nu sunt deloc inscrisi la cursuri sau sunt tinuti acasa de parinti pentru activitati in gospodarie; 20% provin din familii foarte sarace care nu isi permit sa-si tina copiii la scoala, iar alti 20% dintre cei care abandoneaza scoala o fac din cauza distantei foarte mari pe care trebuie sa o parcurga pana la unitatea de invatamant. Fenomenul abandonului scolar este mai puternic in mediul rural. "In principal, cauzele fenomenului de nescolarizare si abandon scolar sunt aceleasi cu cele sesizate in anii anteriori: familii numeroase, situatie materiala precara, alcoolism al parintilor, parinti in detentie, modele familiale negative, copii aflati in grija rudelor, lipsa de interes a autoritatii locale in sustinerea scolii ca institutie de educatie, drumuri impracticabile, personal didactic necalificat, insuficient motivat pentru un act educativ de calitate", a spus Rebeca Iovu, inspector pentru invatamant special in cadrul ISJ Iasi. "De multe ori, fetele renunta la gimnaziu pentru a se casatori. Parintii refuza sa-si dea copiii la scoala sau nu vor ca odraslele sa continue clasa a VIII-a. Lipseste motivatia elevilor pentru absolvirea cursurilor gimnaziale din cauza diminuarii sanselor de continuare a studiilor profesionale sau liceale. Parintii din mediul rural nu vad de ce si-ar da copiii la gimnaziu daca nu au bani sa-i tina la un liceu sau la o scoala profesionala", a mai spus Rebeca Iovu. Insa, aceasta considera ca poate cea mai importanta cauza este scaderea importantei scolii in sistemul de valori al familiei. "Scoala nu mai este ce a fost odata. Ea nu mai reprezinta aproape nimic pentru familii. De aceea, ar trebui o unitate de actiune formata din reprezentanti ai primariilor, Politiei, bisericii si scolii care sa ia masuri pentru a reduce fenomenul abandonului scolar. Numai daca reprezentantii acestor autoritati vor lucra unitar se poate face ceva pentru a diminua acest fenomen. Iar daca scoala nu este ajutata, nu isi va recapata statutul de altadata si rolul educational", a incheiat Rebeca Iovu. Si atat timp cat primariile de la sate nu au bani nici pentru a repara un prapadit de gard al unei scoli, este clar ca scoala, ca institutie de educatie, nu are nici o importanta pentru comunitatea locala.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

1420 viz    0 com
1304 viz    0 com
1156 viz    0 com
1223 viz    0 com
722 viz    0 com
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1360 (s) | 24 queries | Mysql time :0.032058 (s)