News Flash:

Scoala viitorului

22 August 2005
1212 Vizualizari | 0 Comentarii
Cercetare, dezvoltare, inovare Fenomenul educational este supus la toate nivelurile (conceptual, al continutului, al modalitatilor de abordare, la nivel structural-sistemic, metodologic) schimbarilor fie de ordin natural fie provocate, dirijate, planificate. Invatarea de mentinere, simpla reproducere a valorilor trecutului, traditia nu sunt suficiente pentru echiparea omului societatii viitorului. Noua forma de invatare anticipativa poate aduce schimbare, reunire, restructurare si reformulare de probleme pregatind atat indivizii, cat si societatile sa actioneze concertat in situatii noi. Diferitelor sfidari ale lumii contemporane li s-a raspuns cu educatii specifice. Progresele teoretice obtinute sunt importante, dar trebuie accelerata activitatea de cercetare, dezvoltare si inovare, nu numai in ceea ce priveste educatia. De altfel, ministerul condus de Mircea Miclea este nu numai al Educatiei, ci si al Cercetarii. Domeniu in care in afara de privatizari nu se intampla nimic. Evaluarea punctelor tari/slabe din economie pentru a fixa prioritatile in cercetarea fundamentala si aplicativa, inclusiv evaluarea nevoilor de dezvoltare in plan teritorial, cat si corelarea activitatilor de cercetare-dezvoltare si inovare cu politica industriala a Romaniei au in bugetul ministerului alocati... zero lei! Cum sa se realizeze un program de tehnologii avansate prin care cercetarea sa contribuie la dezvoltarea economiei? Nici sectorul privat nu este incurajat prin nici o lege sa se implice in activitati de cercetare-dezvoltare. De altfel, nu sunt elaborate criterii de selectie a organizatiilor private care sa asigure functionarea centrelor de transfer tehnologic. Se simte nevoia generalizarii finantarii competitive a programelor si proiectelor de cercetare, precum si unificarea procedurala a programelor de granturi. Managerii putinelor centre CDI nu beneficiaza nici de instruire si formare profesionala continua, nici de salarizare, la acelasi nivel cu personalul didactic din invatamantul superior, pe baza corespondentei gradelor stiintifice si didactice. Nici statutul juridic al unitatilor de cercetare-dezvoltare nu este suficient clarificat prin acte normative, ce asteapta inca sa fie elaborate de politicienii aliantei oranj. Un statut conform cu importanta sociala a activitatii de cercetare ar rezolva macar partial problema emigrarii florii intelectualitatii romane. Se stie ca mai bine de 90% dintre laureatii olimpiadelor internationale prefera sa studieze si sa lucreze in marile centre mondiale. Este o problema grava, care ne costa fantastic de mult. Cheltuim anual sume impresionante pentru scolarizarea a milioane de tineri, care, firesc, se dezvolta diferit, varful piramidei astfel formate fiind decupat cu complicitatea guvernantilor romani si transferat peste hotare. Ei creeaza pentru americani, vest-europeni si israelieni tehnologii si produse pe care apoi noi, romanii, le achizitionam pe bani grei. Este timpul sa ne culegem propriile capsuni si sa ne respectam si cultivam valorile nationale. Sa ne lumineze Dumnezeu!
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1511 (s) | 24 queries | Mysql time :0.036607 (s)