News Flash:

Scoala Viitorului

29 August 2005
839 Vizualizari | 0 Comentarii
Un nou inceput

Pentru profesori si invatatori, clopotelul suna mai devreme decat pentru elevi. In aceasta saptamana cei aproape 16.000 de angajati din invatamantul preuniversitar iesean semneaza condica inceputului de an scolar. Si pentru ca am fost de-a lungul timpului intrebat de parintii elevilor ce fac dascalii pana la umplerea salilor de clasa cu tinerii doritori de slefuire spirituala, culturala si stiintifica voi prezenta in linii mari activitatea din primele doua saptamani a slujbasilor scolii. Este unanim acceptat ca toti elevii au puncte tari si puncte slabe care sunt la originea aptitudinilor lor de invatare. Profesorii planifica inca de la inceputul anului scolar, in functie de obiectivele invatarii si aptitudinile elevilor, modul in care fac cunoscuta informatia, prevazand un numar suficient de exercitii pentru a asigura stapanirea materiei. Ei isi folosesc experienta intr-un mod reflexiv si empatic, colaborand cu ceilalti profesori si cu managerul scolii, informandu-se de teme, practici si teorii noi pe care sa le implementeze in activitatile fiecarei clase. Cunoasterea relatiilor din clasele la care preda, stapanirea si perfectionarea tehnicilor de negociere, cooperarea, colaborarea, comunicarea in activitatile de grup, ultimele noutati stiintifice, dar si legislative sunt teme de dezbatere in cadrul sedintelor de catedra, al cercurilor metodice, al consfatuirilor ce preced un nou an scolar. Profesorul are grija realizarii unui mediu de invatare stimulativ si adecvat pentru toti copiii, ce trebuie pregatit cu grija inainte de venirea elevilor in scoala. Procurarea si reconditionarea materialului didactic folosit la fiecare tema, precum si a materialelor de sprijin sunt prioritatile acestei perioade. Managerii scolilor cauta permanent resurse materiale si spirituale in sprijinul activitatii de invatare. Tot ei asigura suportul emotional si incurajarea profesionala a cadrelor didactice care au la clase probleme deosebite de rezolvat, realizeaza parteneriate profesionale intre diferiti factori de educatie: profesori, psihologi, consilieri medici, asistenti sociali. Principala latura a strategiilor incepute in aceasta perioada este efectivitatea. Se opereaza direct pentru rezultate imediate pe pasii invatarii. Folosirea eficienta a timpului in activitatea de predare - invatare si evaluare presupune stapanirea operarii cu metode participativ-active. Materialele pregatite spre folosire in anul scolar viitor sunt instrumentele de lucru si pentru profesor si pentru elev. Efortul copilului este planificat spre actiune cu o relativa independenta pentru a exersa, aplica si opera cu cunostintele, deprinderile si abilitatile din experienta anterioara si actuala. Fiti siguri, dragi parinti, ca dascalii nu-si doresc decat absolventi sanatosi, creativi, cumpatati si seriosi, capabili sa faca fata solicitarilor multiple ale societatii. Ei muncesc pentru atingerea acestui obiectiv nobil, acordand, atunci cand e nevoie, cu mult mai mult decat ii recompenseaza financiar comunitatea.
Vasile SALARU
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1397 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018954 (s)

loading...