News Flash:

Se inmultesc plangerile privind serviciile firmelor de repartitoare

9 Februarie 2008
2450 Vizualizari | 7 Comentarii
Didi Melinte directorul CET Iasi
• "Legea trebuie respectata. Atata timp cat o persoana plateste 6 gigacalorii iar alta o singura gigacalorie, la un singur apartament, acest lucru este aberant. Nu se poate sa se inregistreze astfel de consumuri", a declarat Didi Melinte, directorul CET Iasi

Scandalul privind repartitoarele continua: iesenii vin in numar din ce in ce mai mare sa depuna plangeri la sediul SC CET Iasi SA privind serviciile oferite de asemenea firme. In primul rand, o mare parte a cetatenilor reclama ca repartitoarele si robinetii cu termostat nu functioneaza corect si de aceea sunt incarcati cu sume exorbitante la plata facturilor pentru caldura. Intalnirile organizate de conducerea SC CET Iasi SA pentru a gasi solutii s-au soldat numai cu esecuri. Problema facturilor aberante la incalzire este departe de a fi rezolvata. S-a ajuns pana la faptul ca firmele de repartitoare trimit instiintari de citire emise cu o saptamana mai tarziu decat ar fi normal, asta in conditiile in care unitatea ieseana de termoficare face citirea contoarelor pana pe data de 27 a fiecarei luni.

"Din cauza acestor firme, care nu citesc contoarele la timp, noi nu putem emite facturile. Ei intarzie citirea acestor repartitoare chiar si cu o saptamana, iar noi suntem in imposibilitatea de a face calculele. Totodata, aceste firme incarca pe consumator cu 20 - 25 la suta, calculand la libera apreciere", a declarat Constantin Ciofu, directorul Uzinei de Furnizare a Energiei Termice (UFET) din cadrul CET Iasi. Numarul de plangeri privind serviciile acestor firme s-au inmultit in ultima perioada. Locatarii continua sa faca reclamatii dupa ce constata ca sumele pe care le au de platit sunt exorbitante. Cetatenii au ajuns la concluzia ca nimeni nu plateste caldura cat consuma, ci atat cat au stabilit aceste firme de repartitoare. In unele scari de blocuri au aparut anunturi in care firmele de repartitoare anunta sec ca intr-un anume interval orar, un reprezentant va citi contoarele, iar cei care nu sunt acasa risca sa fie trecuti cu consumul maxim pentru luna respectiva, fara posibilitate de recalculare. Reprezentantii CET au precizat ca Autoritatea Nationala pentru Reglementarea Serviciilor Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC) a dat acreditare pentru anumite firme care acum isi fac de cap, fara sa le pese de respectarea legii. "Legea trebuie respectata. Atata timp cat o persoana plateste 6 gigacalorii iar alta o singura gigacalorie, la un singur apartament, acest lucru este aberant. Nu se poate sa se inregistreze astfel de consumuri", a declarat Didi Melinte, directorul CET Iasi. De exemplu, in blocul SA 6 din cartierul Dacia, sunt locatari trecuti cu 6 gigacalorii, iar pe aceeasi scara, un altul locatar are trecute 1,5 gigacalorii. In blocul 584 din Pacurari sunt cateva apartamente care au trecute peste 4 gigacalorii, precum si in blocul C2 din strada Vasile Lupu, unde un locatar trebuie sa achite o factura emisa pe 4,57 gigacalorii. Nici pe bulevardul Socola lucrurile nu sunt conforme cu realitatea. La un apartament din blocul 7, scara D, a fost inregistrat un consum de peste 3 gigacalorii. Acestea sunt doar cateva dintre neregulile semnalate. Astfel de cazuri se intalnesc in mai toate cartierele iesene si este evident ca acest fenomen este scapat de sub control.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

incarca plangeri anrsc dacia pacurari socola gigacalorii
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (7)

iesean  | #29512
Repartitoarele sunt" bune" pentru cei care le-au `implementat` pe scara unde stam.Acestia (,cei care le-au propovaduit) nu vor plati niciodata corect cunsumurile si vor fi totdeauna ajutati cu consumuri mai mici care oricum nu pot fi verificate, IN DETRIMENTUL FRAIERILOR CARE NU AU FOST DE ACORD CU GOLANEALA REPARTITOARELOR. MONTATI-VA REPARTITOARE SA PLATITI SA STATI IN FRIG.ASTA E CONCLUZIA.PLUS APARTAMENTE IN CARE SE CUIBARESTE IGRASIA,MUCEGAIUL,EVENTUALE CIUPERCI SI ALTELE.
Anonim  | #29513
problema nu sta in citirea repartitoarelor ci in functionarea cet(valoarea gigacaloriei si mai ales cum cet-ul stabileste valoarea diferentei de temperatura dintre agentul de incalzire si apa rece valoare variabila in formula de calcul ,cit si faptul ca cet-ul nu-si regleaza nivelul de caldura cu temperatura de afara).concret se face o campanie de a se scoate repartitoarele pentru a fi tot un consum la comun ceea ce convine cet-ului.daca se urmareste atent reclamatiile toti care se pling sunt cei care platesc mai mult decit vecinul care poate a inchis caloriferul si nu l-a lasat tot timpul deschis(cit ai consumat atit platesti pentruca repartitorul nu inregistreaza decit atunci cind caloriferul e cald )voi cei ce scrieti intii verificati concret aceste reclamatii si nu va lasati condusi(platiti) de niste interese ale cet-ului
stef  | #29514
un mod de a arunca pisica in curtea altuia!
A se vedea hibele din curtea cet;imbunatatirea randamentului centralei,utilizarea combustibililor inferiori ieftini,reducerea pierderilorla transport agent termic si distributie,etc.de stabilit oameni seriosi si capabili la operatiunile comerciale!
De adus gcal la valoarea de 100-125 lei,cit ar fi normal!
Anonim  | #29515
PAI CHIAR NICI UN ORGANISM AL STATULUI NU POATE FACE ORDINE ?ATUNCI SA RENUNTAM LA ACESTE REPARTITOARE .SI SA FACEM ACORD CU CETUL.
Raluca  | #29516
Daca sunt atat de multe reclamatii de ce nu se desfiinteaza aceste firme sau sa fie una singura,care este cea mai serioasa si care face un calcul normal.Am cunostinte care sunt la firma Zener si sunt multumiti,celelalte firme ar trebui desfiintate.VA RUGAM AJUTATI-NE CA SA SCAPAM DE ACEST COSMAR "REPARTITOARELE"AM CREZUT CA SUNT OAMENI SERIOSI SI CA STIU CUM SE FAC CALCULELE.EU.DE EX.IN IARNA ACEASTA NU AM DESCHIS SI M-AM INCALZIT CU UN CALORIFER ELECTRIC,ORI CA PENSIONAR IMI VINE FOARTE GREU .
ieseanul  | #29517
Domnilor de la CET , faceti ceva cu hotia asta...nu puteti fi asa toleranti, ca lumea o sa-si puna centrala de apartament si o sa ramaneti cu buza umflata. Fara energie termica vanduta, falimentul va mananca...
stef  | #29518
repartitoarele reprezinta un progres tehnic si servesc platii caldurii reale consumate.Lipsa de cultura tehnica a unora dintre consumatori ,exploatarea incorecta a repartitoarelor si neurmarirea functionarii acestora si a robinetilor termostati duce la inscrierea de date (consumuri) incorecte si de aici repartitii inechitabile de costuri pentru caldura consumata.Vina firmelorde repartitoare este aceea de a nu executa colectarea datelor ritmic cu sesizarea anomaliilor de functionare de la consumator.In acest fel multe ddin reclamatii ar fi eliminate,iar CET ar trebui sa-si caute in curtea sa deficientele si rsponsabilitatile.Consiliul Local,in calitate deactionar ar fi trebuit sa se sesizeze demult!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1593 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014551 (s)