News Flash:

Se opresc trenurile

12 August 2010
1845 Vizualizari | 2 Comentarii
Virginel Cardasim
• Pana la sfarsitul lunii septembrie, pentru a doua oara in acest an, numarul salariatilor CFR ar putea fi redus drastic • Deocamdata, nu se cunosc cifrele exacte ale reducerilor de personal, insa liderii de sindicat sunt, pur si simplu, ingroziti de o aplicare a acestei noi propuneri Aproape 13 mii de angajati ai companiei nationale de cai ferate ar putea fi concediati in perioada urmatoare, conform unui proiect luat in discutie de catre reprezentantii Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI). Pana la sfarsitul lunii septembrie, pentru a doua oara in acest an, numarul salariatilor CFR ar putea fi redus drastic. Deocamdata, nu se cunosc cifrele exacte ale reducerilor de personal, insa liderii de sindicat sunt, pur si simplu, ingroziti de o aplicare a acestei propuneri. Acestia sustin ca circulatia trenurilor va fi in totalitate oprita, in cazul in care nu este respectata decizia din urma cu doua luni a Consiliului National CFR, la care s-a votat, in unanimitate, intreruperea totala a activitatii, in cazul altor disponibilizari. "Din pacate pentru ei (reprezentanti ai Ministerului Transporturilor - n.r.), protestele nu le mai organizam noi, ca lideri de sindicat, ci fiecare angajat in parte, pentru ca ne baga mana in buzunar. Deocamdata, nu ni s-a pus nimic oficial in brate, nu stim sa se fi stabilit nici o cifra exacta a celor care vor iesi din sistem. Nu vad, insa, de unde ar mai putea scadea, pentru ca si-asa personalul este foarte redus. Maine (astazi - n.r.), va avea loc un consiliu de administratie, unde vom cere si ni se vor da niste raspunsuri. Eu zic ca se inseala, daca ei considera ca au de unde sa mai dea afara. La ultima serie de disponibilizari, au ramas fara serviciu aproximativ cinci sute de angajati ai CFR de la regionala Iasi", a precizat Virginel Cardasim, presedintele Uniunii Teritoriale Miscare Comerciala din Transportul Feroviar Iasi si vicepresedinte al Federatiei Nationale Feroviare Miscare Comercial (FNFMC). Zece mii de concedieri "Nu am fost anuntati, in nici un fel, de ceea ce urmeaza sa se intample. Din punct de vedere legislativ, nu mai au voie sa faca disponibilizari anul acesta. Cum este posibil sa mai dea afara oameni, daca la nivel de district au mai ramas patru-cinci angajati? Noi tot cu tarnacopul si lopata lucram, ca acum 20 ani, dar pretentiile sunt mari. Probabil, ministrul Transporturilor vrea sa falimenteze CFR, sa inchida complet calea ferata, ca sa poata intra pe piata cu firmele auto, cu care se ocupa. Cu siguranta, daca va fi vorba de disponibilizari, se va vorbi si de un protest la un nivel mai amplu", a explicat Cristian Chitimus, liderul de sindicat al Uniunii Teritoriale a Sindicatelor Drum de Fier (UTSDF) Iasi. La nivel national, cele mai multe disponibilizari se anunta a fi facute la CFR Marfa SA, de unde ar mai trebui sa plece acasa in jur de cinci mii angajati, cifra urmata indeaproape de CFR Calatori, care ar putea ramane fara aproape patru mii de salariati. CFR SA ar putea renunta la aproximativ trei mii de oameni, in vreme ce, la Electrificare CFR SA, o mie de salariati ar putea primi ultimul salariu.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

Iancu misu  | #118654
Ma mir cata nerusinare mai poate exista in acesti lideri de sindicat , care au fost cumparati toti , de la mic la mare , de fiecare ministeras , sau secretar de stat , doar pentru a inchide gura oamenilor onesti care i-au platit de zeci de ani de zile tocmai ca sa le apere interesele. Acum , dau inapoi, de frica sa nu fie chiar ei primii dati afara. Cati ani are liderul de sindicat care " reprezinta " salariatii ? Are varsta de pensionare indeplinita de ceva vreme !
Fiti siguri ca in cazul restructurarilor,liderul va ramane , chiar daca poate iesi la pensie, si va fi sacrificat cineva mai tanar, cu copii si familie de intretinut !!!!
Ce rost mai are sa mai fie platiti acesti lideri daca tot renunta inainte de a le mai reprezenta interesele oamenilor? " protestele nu le mai organizam noi, ca lideri de sindicat, ci fiecare angajat in parte, pentru ca ne baga mana in buzunar." Acesta este raspunsul unui lider de sindicat , platit de oameni? cu alte cuvinte, mai bine fiecare pe pielea lui, ca sindicatele nu se mai amesteca? pentru ce atunci inca 1% cota pentru repararea infrastructurii feroviare ?
Iancu Mihai  | #118655
Ma mir cata nerusinare mai poate exista in acesti lideri de sindicat , care au fost cumparati toti , de la mic la mare , de fiecare ministeras , sau secretar de stat , doar pentru a inchide gura oamenilor onesti care i-au platit de zeci de ani de zile tocmai ca sa le apere interesele. Acum , dau inapoi, de frica sa nu fie chiar ei primii dati afara. Cati ani are liderul de sindicat care " reprezinta " salariatii ? Are varsta de pensionare indeplinita de ceva vreme !
Fiti siguri ca in cazul restructurarilor,liderul va ramane , chiar daca poate iesi la pensie, si va fi sacrificat cineva mai tanar, cu copii si familie de intretinut !!!!
Ce rost mai are sa mai fie platiti acesti lideri daca tot renunta inainte de a le mai reprezenta interesele oamenilor? " protestele nu le mai organizam noi, ca lideri de sindicat, ci fiecare angajat in parte, pentru ca ne baga mana in buzunar." Acesta este raspunsul unui lider de sindicat , platit de oameni? cu alte cuvinte, mai bine fiecare pe pielea lui, ca sindicatele nu se mai amesteca? pentru ce atunci inca 1% cota pentru repararea infrastructurii feroviare ?
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3871 (s) | 24 queries | Mysql time :0.272151 (s)