News Flash:

Sedinta furtunoasa la RATC

2 Martie 2001
902 Vizualizari | 0 Comentarii
Simirad i-a pus gand rau lui Garlea

Azi, se va desfasura, la sediul RATC, o sedinta a consiliului de administratie, care se anunta destul de furtunoasa. Sedinta se va derula in contextul opozitiei fatise a primarului Constantin Simirad fata de modul in care a fost administrata regia in ultima perioada. Petru Garlea, presedintele consiliului de administratie de la RATC, a mentionat ca subiectele intrunirii de azi vor fi prioritatile regiei pe anul in curs. Primarul Constantin Simirad a fost iritat si de recenta solicitare a regiei de a diminua, cu aproximativ 34%, tarifele la abonamentele pentru transportul in comun. Proiectul, care a fost sustinut de Petru Garlea in sedinta de la inceputul acestei saptamani a Consiliului Local, a fost catalogat drept "soparla" de catre primarul Constantin Simirad. Profitand de aceasta ocazie, seful municipalitatii a lansat grave acuzatii la adresa conducerii RATC, respectiv la adresa lui Petru Garlea. Primarul Constantin Simirad s-a aratat nemultumit de faptul ca RATC, principalul transportator public din oras, nu este administrat corespunzator. "Nu se poate vorbi de reducerea costului abonamentelor atat timp cat conducerea RATC nu a facut nimic pentru eficientizarea activitatii regiei. Nu mai amintesc de furturile de la regie sau despre nerespectarea graficului afisat in statii", a subliniat primarul Constantin Simirad.
Ca urmare a subventionarii insuficiente, RATC a pierdut, in anul 2000, circa 18 miliarde lei. Pierderile s-au datorat, in principal, neachitarii de catre municipalitate a sumelor destinate acoperirii gratuitatilor pentru transportul in comun. Primarul Constantin Simirad nu a exclus posibilitatea demiterii managerului Petru Garlea, daca se constata ca prestatia sa a fost defectuoasa. "Doresc sa particip la sedinta consiliului de administratie, pentru a vedea cum se desfasoara activitatea in aceasta regie. Dimineata, cand vedeam cate trei tramvaie, unul dupa altul, goale, mi se parea o risipa pe care nu o pot suporta. Vom vedea daca managerul doreste sau nu sa amelioreze calitativ administrarea regiei. Daca nu doreste, altul... Nu mai facem rabat de la aceste principii. Doresc ca directorul RATC sa rentabilizeze transportul prin eficientizarea mersului mijloacelor de transport. I-am spus de la inceput sa faca un studiu de miscare al calatorilor pe raza municipiului Iasi si, in functie de acest studiu, sa puna mijloacele de transport pe un orar fix. Astfel incat, cetateanul sa stie ca la atatea minute va avea tramvai sau autobuz. Din pacate, veti vedea ca sunt trei-patru tramvaie la un loc cu troleibuzele, avand patru-cinci calatori, ceea ce nu poate duce la rentabilitate. Acest dezinteres fata de eficienta mijloacelor de transport a dus regia in pragul falimentului, cu pierderi foarte mari. Ori domnul Garlea va face ce i-am propus de atatia ani sa faca, ori vom studia chiar posibilitatea inlocuirii lui. Lasarea maxi-taxi pe aceleasi trasee cu RATC nu a avut decat un efect benefic pentru calatori, pentru ca s-a demonstrat ca se poate face un transport eficient si cu pret destul de acceptabil. RATC a intrat intr-o concurenta si, nefiind invatata sa lupte cu concurenta, a ramas de caruta. Avem nevoie de oameni moderni la RATC, sa invinga aceasta concurenta, pentru ca au toate mijloacele la dispozitie sa o faca. Nu cred ca-l voi demite pe domnul Garlea, dar daca nu a indeplinit ceea ce a promis in caietul de sarcini, inseamna ca problema se poate pune", a declarat pe un ton razboinic primarul Constantin Simirad.
Catalin DUMITRESCU
Ovidiu MARDARE
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1258 (s) | 24 queries | Mysql time :0.015835 (s)