News Flash:

Sfanta Taina a Botezului - poarta de intrare in imparatia lui Dumnezeu

21 Noiembrie 2005
906 Vizualizari | 0 Comentarii
Botezul este Sfanta Taina prin care se intra din starea de blestem si pacat in starea de har si impartasirea Domnului Hristos, ne face partasi la roadele rascumpararii de pe Golgota, se iarta pacatul stramosesc si celelalte pacate. Botezul este usa de intrare in "imparatia cerurilor" (Matei 3,2; 4,17); este o "innoire a vietii" (Ioan 3,3-7); "facut prin lucrarea Sfantului Duh"(Tit. 3,5); care "iarta pacatele" (Faptele Apostolilor 2,38); iarta "pacatul stramosesc" (1 Corinteni 6,11); (Faptele Apostolilor 2,28; 22,16); (Ioan 3, 5 si 7). Prin Botez dobandim calitatea de "fii ai lui Dumnezeu" (1 Corinteni 12,13; Galateni 3,26-28) si mostenim fericirea cea vesnica" (Marcu 16,16). Botezul este absolut necesar pentru mantuirea sufletelor, pentru ca toti oamenii se nasc cu pacatul stramosesc si numai Botezul ne vindeca sufletele de acest pacat (Iov 14,4; Psalmul 50,6; Romani 5,12). Cel ce nu se curata de acest pacat ramane faptura veche si nu poate mosteni imparatia cerurilor (1 Corinteni 15,50; Coloseni 2,11-13). Botezul este Sfanta Taina, care prin intreita cufundare in apa sfintita, in numele Sfintei Treimi, impartaseste sufletului harul iertarii pacatelor si face din cel ce o primeste membru al Sfintei Biserici; e "nastere din apa si din Duh" (Ioan 3,5), pruncita de Mantuitorul cand a zis catre Sfintii Apostoli: "Mergand invatati toate neamurile, botezandu-le in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh..." (Matei 28,29). Conform Sfintei Evanghelii si dupa sfintele canoane ale Bisericii (canoanele 46 - 50 apostolesti), dreptul de a boteza il au episcopul si preotul. Cand pruncul e in primejdie de moarte si in lipsa de preot, poate boteza orice credincios, afundand pruncul de trei ori in apa curata si rostind "Se boteaza robul (roaba) lui Dumnezeu (N) in numele Tatalui, Amin si al Fiului, Amin si al Sfantului Duh, Amin, acum si pururea si in vecii vecilor, Amin. Daca cel botezat scapa de moarte, preotul intregeste slujba dupa randuielile din Molitfelnic, il miruieste si il impartaseste. Nasii, parintii spirituali ai copilului (Matei 18,5; Marcu 9,37; Luca 9,48; Romani 15,7) trebuie sa fie oameni majori, ortodocsi, buni crestini. Finii sunt datori sa-si respecte nasii ca pe invatatorii si parintii lor, iar nasii sa se ingrijeasca de viata religioasa si morala a finilor lor. Cristelnita si apa botezului sunt pentru noi mormant si maica duhovniceasca, nascandu-ne pentru Domnul si tinand astfel locul pantecului prea curat si sfant al Fecioarei Maria, din care S-a nascut Mantuitorul Hristos. De aceea, sa iesim in intampinarea Domnului Hristos, prin cainta pentru pacatele savarsite, sa ne spalam in apa Iordanului, adica sa spalam pacatele prin spovedanie sincera, prin lacrimi pi pocainta. Apoi sa ne impacam unii cu altii, cai "dragostea spirituala acopera multime de pacate". Sa ascultam glasul Tatalui ceresc si al Sfintei Biserici, mama noastra spirituala care ne-a nascut prin taina Sfantului Botez (Matei 3,3-7; Ioan 3,3-7), Care ne vorbeste din cer, sa ne infricosam de smerenia Fiului Care S-a botezat de catre Sfantul Ioan in Iordan si sa odihnim in inimile si casele noastre porumbelul Duhului Sfant. Sfanta Treime sa ne binecuvanteze pe toti. Pr. Petrica Florea, Parohia Costesti, Iasi
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1332 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018749 (s)