Magazin

Sfaturi ca sa-ti intaresti sistemul imunitar pentru a te apara de gripa

Publicat: 08 oct. 2012
1

Odata cu racirea vremii, riscul contractarii unei infectii respiratorii creste considerabil, mai ales pentru cei ce ignora functionarea corecta a sistemului imunitar. Tine cont de cele mai importante sase sfaturi sa-ti întaresti sistemul imunitar ca sa nu faci gripa.
Ceaiul verde si usturoiul au cel mai puternic efect benefic pentru sistemul imunitar, dar nu sunt solutia cea mai buna pentru toata lumea. Chiar daca ocolesti aceste alimente, asigura-te ca nu ignori si alte elemente importante pentru sistemul imunitar.

Mananca fructe si legume

Fructele si legumele, consumate zi de zi, la mai multe mese sunt cea mai sigura cale de a creste nivelul de vitamine în organism. Citricele, ardeiul gras si broccoli îti asigura necesarul de vitamina C, morcovii si salata creata sau spanacul sunt cele mai bune surse de vitamina A, iar nucile, alunele, migdalele sau semintele îti ofera vitamina E. Alta vitamina importanta pentru întarirea sistemului imunitar si pentru prevenirea gripei este vitamina D, deoarece o cantitate insuficienta are o legatura clara cu infectiile respiratorii. Vitamina B12 injectabila tine însa de unul dintre miturile nefondate legate de imunitate: nu are vreun efect real pentru cei ce adopta o alimentatie sanatoasa, deficitul de vitamina B fiind destul de rar.

Fa mai multa miscare

Activitatea fizica zilnica de minim 20-30 minute contribuie la productia anticorpilor. Chiar si doua plimbari de 10 minute pe zi au acest efect pozitiv, în timp ce activitatile foarte intense si sustinute, ce te obosesc cu adevarat, pot afecta negativ sistemul imunitar.

Consuma proteine la fiecare masa

Proteinele din carne slaba, din ciuperci, din migdale, nuci si alune, consumate la fiecare masa, ajuta anticorpii sa-ti îndeplineasca mai bine rolul. Proteinele din soia si fructe de mare sunt însotite si de zinc, element folosit de globulele albe. Daca optezi pentru migdale sau caju, vei beneficia si de continut ridicat de magneziu, alt mineral recomandat pentru sistemul imunitar.

Pastreaza echilibrul intre Omega-6 si Omega-3

Consumul prea mare de acizi grasi Omega-6, alaturi de cel insuficient de Omega-3 te expune unor probleme imunitare daca face parte din regimul tau alimentar pe termen lung. Excesul de Omega-6 provine de obicei din uleiul de soia, folosit în productia de snacks-uri, si dauneaza corpului, mai ales atunci când nu ai în alimentatie suficiente surse de Omega-3, ca uleiul de masline, somonul, seminte de in, alunele caju, migdalele si nucile.

Introdu in alimentatia ta probiotice

Bacteriile probiotice, cel mai usor de consumat din iaurt natural, au efecte pozitive asupra sistemului imunitar, dar doua dintre ele si-au dovedit eficacitatea în mod deosebit pentru prevenirea gripei: Lactobacillus casei si Lactobacillus reuteri.

Gandeste pozitiv

Stresul si oboseala contribuie în mod evident la slabirea sistemului imunitar, însa absenta gândirii pozitive poate avea acelasi efect. Un studiu desfasurat de departamentul de psihologie al Universitatii Carnegie Mellon din Pennsylvania a aratat ca persoanele care se autocaracterizeaza drept fericite si vesele au un risc de 3 ori mai mic de a suferi de gripa.

sursa: eva.ro





Adauga un comentariu