News Flash:

Sfaturi pentru a porni masina pe timp de ger

26 Ianuarie 2010
5286 Vizualizari | 6 Comentarii
• La motorul Diesel, pornirea pe timp geros se face dupa o actionare indelungata a electromotorului • Avand in vedere ca in ultimele zile s-au inregistrat temperaturi de minus 26 grade Celsius, tot mai multi ieseni au avut probleme cu pornirea autoturismelor • Cel mai indemana este sa fie sunat un prieten si sa vina cu autoturismul sau pentru a "fura" curent electric

Avand in vedere ca in ultimele zile s-au inregistrat temperaturi de minus 26 grade Celsius, tot mai multi ieseni au avut probleme cu pornirea autoturismelor. Unii au preferat sa le lase in parcare, altii sa gaseasca o rezolvare a situatiei. Din cauza temperaturilor extrem de scazute, sunt doua motive principale care au facut ca autoturismele sa nu mai porneasca. In cele mai multe cazuri, a fost vorba despre inghetarea bateriei. In acest caz, pornirea se face cu ajutorul unei alte surse de curent electric. Cel mai indemana este sa fie sunat un prieten si sa vina cu autoturismul sau pentru a "fura" curent electric. De asemenea, bateria de pe autoturismul care nu porneste poate fi tinuta in casa la caldura. Pentru a evita aceasta situatie, sunt unii conducatori auto care scot bateria pe timpul noptii si o tin intr-un loc mai cald. Cel de-al doilea motiv, foarte des intalnit, este la motoarele Diesel si tine de congelarea motorinei. Atunci cand temperatura in rezervor scade sub minus 20 grade Celsius, motorina devine mai vascoasa si nu se mai autoaprinde. In acest caz, motorina existenta deja in rezervor se poate amesteca cu o cantitate apreciabila de combustibil special destinat perioadei geroase. Pentru a nu exista probleme in perioada rece, conducatorii ar trebui sa ia in calcul urmatoarele sfaturi. Sa se asigure din timp ca motorul este alimentat cu ulei de iarna. Sa nu exagereze cu apasatul pedalei de acceleratie la pornire, in cazul autoturismelor cu carburator. In cazul autoturismelor cu injectie mono sau multi-punct, "spriturile" nu mai sunt necesare. La motorul Diesel, pornirea pe timp geros se face dupa o actionare indelungata a electromotorului. Dupa pornire, nu se recomanda accelerarea decat daca nu se mentine turatia. In cazul in care motorul s-a "inecat", o solutie poate fi incercarea de a porni motorul fara calcarea pedalei de acceleratie. Trebuie indepartat excesul de benzina din cilindru. Multi conducatori mai priceputi scot bujiile si le usuca la flacara, dar aceasta metoda nu este recomandata pentru ca se distruge izolatia ceramica interioara a bujiei. In ceea ce priveste combustibilii folositi, este foarte important ca in cazul autoturismelor Diesel sa fie folosita motorina de iarna, iar la autoturismele pe benzina sa fie pus un aditiv anti-inghet.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (6)

Soferu`  | #93517
Corect..
andreea  | #93518
lol dar ce ai patit cataline? de acum dai sfaturi pentru a porni masinile pe timp de ger?? slab tare :))))))
GEORGEL  | #93519
MAI SAVANTILOR, CE INSEAMNA CONCRET O ACTIONARE INDELUNGATA A ELECTROMOTORULUI LA DIESEL? SA SE STINGA SPIRALA DE MAI MULTE ORI INAINTE DE PORNIRE? SAU CE? DACA NU PUTETI EXPLICA CEVA CLAR...APUCATI-VA DE ALTCEVA...
mocofanul  | #93520
petrom sa aditiveze corect motorina
Anonim  | #93521
si cine scoate bateria zi de zi de la masina?doar daca are dacie
curat murdar  | #93522
Hazliu articolul. boacna de la infractional da sfaturi pt. pornirea motorului pe timp de iarna.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4050 (s) | 24 queries | Mysql time :0.269923 (s)

loading...