News Flash:

Sfaturi pentru conducatorii care apeleaza la un service auto independent

15 Decembrie 2010
1423 Vizualizari | 2 Comentarii
• Iesenii care apeleaza la serviciile unui service auto independent, care nu are legatura cu marca autoturismului, trebuie sa aiba mare grija la locul in care isi lasa masina • In primul rand, garantia de fabrica nu poate fi asigurata de service-urile independente intrucat aceasta este acordata de fabrica doar service-urilor acreditate de producator. Service-urile independente pot asigura garantia doar pentru lucrarile efectuate de ele

In conditiile scaderii semnificative a vanzarilor de masini noi, importatorii si dealerii se orienteaza firesc, pentru atenuarea pierderilor, spre segmentul service. Aici, ei pluseaza cu know-how, metodologie certificata, echipamente de ultima generatie, soft-uri up-datate, piese originale sau certificate. De cealalta parte vin service-urile independente, care spun ca si ele pot oferi aceleasi servicii si la aceeasi calitate ca service-urile autorizate de brand. Una dintre problemele ridicate de aceasta opozitie o reprezinta garantia pieselor si lucrarilor. Asa cum scriam si intr-un articol anterior, riscurile la care te supui cand apelezi la service-urile de cartier sunt mari din cauza aparaturii invechite, softurilor neperformante, personalului neinstruit corespunzator pe anumite marci, pieselor de schimb second-hand cu un ciclu de viata mai scurt.

Desi multi dintre sefii service-urilor cu care am discutat recunosc ca in primul an de garantie nu au probleme cu clientii noi in al doilea si al treilea an numarul acestora incepe sa se diminueze, iar la iesirea din garantie numarul celor care apeleaza la service-ul autorizat sau service-ul importatorului scade semnificativ. Multi proprietari de masini noi sau masini second-hand spun ca acest lucru se datoreaza costurilor mari pe care le implica reparatiile la service-urile autorizate.
In actualul context al pietei, service-urile autorizate simt provocarea generata de ordinul Comisiei Europene care permite pastrarea garantiei si in cazul in care proprietarii de masini in garantie efectueaza reparatii la service-urile independente.

Garantia

In primul rand, garantia de fabrica nu poate fi asigurata de service-urile independente, intrucat aceasta garantie este acordata de fabrica doar service-urilor acreditate de producator. Service-urile independente pot asigura garantia doar pentru lucrarile efectuate de acestea. In al doilea rand, chiar daca ora de manopera pare a fi mai mare la service-urile autorizate, toate lucrarile service au un sistem riguros de normare, astfel incat pretul final platit de client este calculat per operatiune, si nu in functie de timpul de stationare al masinii in hala service. Cu alte cuvinte, clientul plateste un tarif corect pentru o operatiune service de calitate in service-uri autorizate cum este Brady. Este adevarat ca proprietarii de masini in garantie isi pot face revizia la un service independent, dar isi vor pierde garantia la piesele la care s-a lucrat. De exemplu, daca se schimba placutele de frana sau se umbla la motor, computer de bord sau instalatia electrica, acestea nu vor mai putea face obiectul unei garantii acordate ulterior de un service autorizat. La fel de delicata este si problema calitatii lucrarilor efectuate de service-urile independente din cauza aparaturii nespecializate si a mecanicilor nespecializati pe anumite marci auto. Se stie bine ca testerele generale nu sunt la fel de performante ca cele autorizate de producatori auto ca VW sau Skoda, iar specialisti service multilateral dezvoltati nu exista.

Riscurile

Cu alte cuvinte, riscurile sunt mai mari decat par atunci cand se apeleaza la un service independent in perioada de garantie a masinii. APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile) recomanda sa se apeleze la serviciile service-urilor autorizate de producatori care, "in momentul de fata, sunt singurii abilitati de catre producator sa efectueze lucrari de reparatie si intretinere conform standardelor acestuia (inclusiv personal de specialitate instruit), autoturismele moderne fiind caracterizate, in plus, si de o complexitate mai mare pe fondul avansului tehnologic rapid.
Reprezentatii Brady, service autorizat Skoda si Volkswagen, spun ca problema cu service-urile independente este ca acestea nu pot tine legatura direct cu fabrica pentru acordarea garantiei, iar clientul va ajunge tot la service-ul autorizat de marca pentru aceste probleme. In plus, service-ul autorizat poate derula proceduri standard de calitate pentru rezolvarea problemelor de garantie, in timp de service-ul de cartier, nu. “Nu e tocmai corect ca problemele nerezolvate de un service de cartier sau problemele nou aparute ca urmare a metodologiei de reparatie defectuoase sa cada in sarcina service-ului autorizat”, afirma acelasi reprezentant Brady Auto Center.
Un aspect important cu care service-urile autorizate combat aceasta provocare cu service-urile independente este CULANTA – adica bunavointa acordata de fabrica pentru probleme tehnice aparute la masini in afara perioadei de garantie. Acest suport se acorda numai de service-urile autorizate, in functie de client si modul de utilizare al masinii.
In consecinta, este bine sa va informati si sa puneti in balanta toate riscurile si avantajele pe care le aveti in momentul in care va dati masina pe mana unui service auto.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

garantia riscurile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

cititor  | #135816
Articolul face promovare la atelierele reprezentantei. NU merita sa mergi nici cu masina noua acolo.
1. Piesele luate din reprezentanta pot avea adaosuri comerciale si de 1000%
2. Normarea timpului e aberanta iar ora de manopera dubla fata de un service independent.
3. Obisnuiti cu un numar mare de clienti "captivi" - adica in garantie - atitudinea celor din reprezentante este dezagreabila fata de clienti.

La absolut toate marcile clientul este jumulit. Pentru o operatiune de o ora si piese de 4 milioane se percepe un tarif de 14. Cazuri in care fabrica sa fi facut "gesturi" de generozitate cel putin in Romania nu stiu - asa numita culanta la care face referire, respectiv inlocuirea unei piese dupa iesirea din garantie. Dimpotriva, stiu proprietari in garantie care s-au luptat luni de zile pentru a li se schimba o piesa pe garantie. Pentru mine, service-ul de reprezetanta este jumuleala pe fata si recomand fiecaruia sa apeleze la ateliere independente, cu testere motor si la care sa te duci cu piesele tale, sa te trateze fara aroganta fiindca stie ca te pierde de client, etc. Fugiti de reprezentante ca de dracu'
ATOMOBILISTUL  | #135857
Da un articol scris la comanda in favoarea reprezentantelor auto.
Este foarte adevarat ca reprezentantele detin de la producatori un program ff. riguros de normare dar nu-l aplica. Adica operatiile din programele de normare nu se efectueaza fie ca nu sunt cunoscute fie ca reprezentanta nu are toate sculele necesare efectuarii unor operatii fie ca mecanicul nu are capabilitaea tehnica sa execute lucrarea respectiva.
Concret la o revizie la 30.000km (sau 2 ani) sunt precizate de producator cca 50 de operatiuni de verificari dar pentru ca targhetele impuse sa fie atinse multe din operatiile prevazute de producatori nu sunt efectuate. Solicitati de la reprezentnta un "Check list" pentru revizia la masina dvs. si veti constata singuri cate operatii s-au facut si cate nu.
De ex. nicun atelier service nu verifica uzura anvelopelor prin masurarea adancimii profilului la toate rotile inclusiv la cea de rezerva.
Normarile de care se face vorbire in articol sunt respectate de reprezentante in mod deosebit pentu lucrarile de garantie dar sunt de cele mai multe ori ignorate la lucrarile care se fac pe cheltuiala clientului. Sa nu credeti ca daca veti apela la o reprezentanta si lucrarea va fi la nivelul cerintelor impuse de producatori.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1518 (s) | 22 queries | Mysql time :0.037674 (s)