Eveniment-Social

Sfaturi pentru doamnele si domnisoarele din Iasi. Cum pot obtine un bronz sanatos

Publicat: 07 iul. 2015
Dornice sa obtina un bronz rapid si sa recupereze zilele mai putin insorite, tot mai multe domnisoare si doamne din Iasi ajung sa fie tratate la urgente in urma expunerii prelungite soare si caldura. Arsurile sunt frecvente in aceasta perioada, in special la tinerele si tinerii ce stau mult timp in zonele de agrement sau la mare. Prezentarea tardiva la spital sau tratamentele improvizate, precum aplicarea de iaurt, ulei, sare sau miere pot complica evolutia si se pot solda cu sechele de ordin estetic. Daca suntetii la piscina sau la mare e bine de stiu ca apa amplifica efectul radiatiilor solare iar senzatia de confort termic nu va protejeaza de arsuri. Iata ce va recomanda medicii din Iasi.
„Expunerea la soare trebuie facuta progresiv, in cicluri de 20 de minute, cate cinci minute pentru fiecare parte a corpului, evitand intervalul orar 10:00 – 16:00. Aplicati in mod repetat lotiunile de plaja pentru a asigura un ecran protector. Formula „este bine putin mai mult decat ar trebui” este cea care va asigura ca veti beneficia de factorul de protectie care este mentionat pe eticheta. Puteti utiliza geluri sau spray-uri, iar daca aveti tenul gras cautati formule noncomedogenice. Vericati factorul de protectie solara, mentionat pe ambalaj (SPF protection factor), ce trebuie sa fie cu atat mai mare cu cat pielea e mai deschisa la culoare si intensitatea expunerii la radiatiile solare mai mare. Persoanele cu piele sesibila trebuie sa foloseasca in primele zile de expunere creme de fotoprotectie cu SPF minim 50 putand apoi trece la un indice mai mic, respectiv 25. Solutiile vor fi aplicate cu 30 de minute inainte de expunerea la soare pentru a asigura patrunderea optima in piele si la fiecare iesire din apa. Produsele rezistente la apa sau transpiratie asigura in apa o protectie de minimum 40 de minute pentru radiatiile ultraviolete, iar daca sunt aplicate corect durata protectiei ajunge si pana la 80 de minute. Beti 1.5 – 2 litri de lichide pe zi, nu prea reci, apa sau sucuri naturale de fructe sau ceaiuri caldute (soc, musetel, urzici), neasteptand aparitia senzatiei de sete, adica un pahar la 15 – 20 minute Evitati bauturile ce contin cofeina (cafea, ceai, cola) sau zahar (sucurile carbogazoase) in cantitate mare intrucat sunt diuretice si nu consumati alcool (inclusiv bere), intrucat va deshidrateaza si va transforma intr-o potentiala victima a caniculei”, spun medicii ieseni.


loading...

Adauga un comentariu