News Flash:

Sfaturi pentru o nota mare la probele orale ale bacalaureatului

23 Mai 2005
1979 Vizualizari | 0 Comentarii
•"In primul rand, elevii trebuie sa fie atenti atunci cand selecteaza textul asupra caruia trebuie sa aplice cerintele, iar daca ei le vad inainte nu ar trebui sa aiba surprize in selectionarea textului", a precizat Maria Cotofan, profesor de limba si literatura romana •Cadrele didactice sustin ca textul la prima vedere trebuie tratat fara ezitari, iar prezentarea raspunsurilor trebuie sa se bazeze pe o structura logica •Sfatul psihologului

La proba orala de limba si literatura romana din cadrul examenului de bacalaureat, pentru o nota cat mai mare candidatii trebuie sa faca dovada mai multor capacitati. Printre acestea, abilitatea de a citi cu acuratete, fluent si intelegerea textelor citite, deprinderea de a formula si de a se exprima oral, succint si clar in raspunsurile solicitate de cerintele cuprinse in biletul de examen. Unui candidat ii va fi apreciata si abilitatea de a utiliza limba literara, adecvat contextului de comunicare, dar si competenta cu care isi sustine si argumenteaza ideile. Profesorii de specialitate recomanda tinerilor absolventi de clasa a XII-a sa se familiarizeze cu subiectele afisate pe Internet, deoarece o nota mare poate fi luata cu usurinta daca candidatii se deprind cu formularile din subiectele date. "In primul rand, elevii trebuie sa fie atenti atunci cand selecteaza textul asupra caruia trebuie sa aplice cerintele, iar daca ei le vad inainte nu ar trebui sa aiba surprize in selectionarea textului. Apoi, atentia trebuie focalizata pe felul de exprimare, deoarece comisia de examen apreciaza cu sase puncte continutul, informatiile pe care le aduce candidatul, iar trei puncte sunt acordate pentru discurs, cat de coerent este acesta, cum este argumentat si cum este folosita limba literara. Deci tinerii trebuie sa aiba mare grija si la modul in care isi concep discursul", a precizat Maria Cotofan, profesor de limba si literatura romana la Colegiul National Emil Racovita.

Originalitate punctata

Originalitatea si inlantuirea logica a argumentelor reprezinta alte elemente care sunt luate in calcul la evaluarea candidatului, pentru ca cele 52 de subiecte sunt cunoscute cu o luna inaintea examenului. Mai precis, dat fiind ca subiectele sunt cunoscute, noutatea o reprezinta primul punct, textul la prima vedere. "Textul la prima vedere trebuie tratat fara ezitari, iar prezentarea raspunsurilor sa se bazeze pe o structura logica. De asemenea, conteaza foarte mult ca in argumentare un candidat sa aduca si elemente originale, deoarece si acestea sunt punctate", a mai declarat Maria Cotofan.

Limbile engleza si franceza

La probele orale de limbi straine, engleza, respectiv franceza, candidatii vor avea de rezolvat subiecte concepute in functie de numarul de ore studiate pe saptamana in timpul liceului. Candidati vor avea doua subiecte de rezolvat, si anume un text necunoscut si o tema data. Pentru o nota cat mai mare, elevii vor trebui sa faca dovada ca inteleg textul necunoscut atat in detaliu, cat si in ansamblu prin rezolvarea sarcinilor de lucru conform cerintelor date. Apoi, acestia trebuie sa exprime un punct de vedere si sa emita judecati de valoare in legatura cu textul respectiv si sa realizeze o expunere orala pe baza unei teme date. "Candidatii trebuie sa aiba un discurs echilibrat, coerent, logic si convingator. Atentia trebuie centrata si pe cerintele textului la prima vedere, iar la tema data elevii trebuie sa fie atenti cum vorbesc", a declarat Constantin Paidos, inspector de limba engleza.

Sfatul psihopedagogului

In timpul examenelor, candidati trebuie sa fie cat mai degajati si sa fie stapani pe sine, cel putin asa recomanda specialistii. "Elevi trebuie sa gandeasca pozitiv, fara neliniste, iar la iesirea din sala sa fie convinsi ca au facut tot ce a fost omeneste posibil. In timpul examenului este recomandat sa intocmeasca, pe o ciorna, o schema cu ideile principale, dupa care sa fie tratate subiectele. In cazul in care exista si momente in care un candidat nu isi mai aminteste ceva la un subiect, el nu trebuie sa intre in panica, ci sa treaca la urmatorul subiect, apoi sa revina. La iesirea din sala de examen elevul trebuie sa evite discutiile cu ceilalti candidati care il pot descuraja. Apoi, el trebuie sa pregateasca urmatorul examen, fara a se mai gandi la primul. Imediat dupa examen, cateva ore de relaxare sunt foarte necesare", a declarat Maricica Buzescu, directorul Centrului de Asistenta Psihopedagogica.
Marinela ROJNITA
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1319 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019211 (s)

loading...