Terapii alternative

Sfaturi practice care te ajuta sa ai somn linistit si sa te trezesti odihnit

Publicat: 22 mai 2017
7
Ai avut parte de urmatorul scenariu: te afli la birou, iti petreci toata ziua gandindu-te la momentul in care o sa ajungi acasa sa pui capul perna, dar fix in acea clipa orice urma de somn dispare? Nu esti singurul! Sute de persoane sufera zilnic de tulburari ale somnului din cauza stresului constant. Din acest motiv, „Bright Side“ ofera o serie de sfaturi practice prin care sa poti dormi linistit si sa te trezesti odihnit.
Dormi suficient 
Durata medie a unui somn odihnitor pentru un adult este intre sapte si opt ore. Daca dormi mai putin vei avea un deficit de odihna care duce la o performanta scazuta. 
Renunta la cafea 
Oricat de tentanta ar fi acea cana de cafea in plus, de acasa sau de la birou, renunta la ea. Cafeina previne absortia adenezinei, astfel ca nu te vei putea calma si vei avea probleme cu somnul. 
Ia o gura de aer 
Stabileste un obicei din a face o scurta plimbare inainte de a adormi. incearca sa rezisti lipsei de energie si sa devina o constanta. O jumatate de ora petrecuta in aer proaspat iti va garanta un somn odihnitor. 
Bea ceva cald 
Dupa ce faci miscarea de dinainte de somn ar fi indicat sa bei ceva cald, de preferat ceai sau lapte. 
Nu dormi cu animalele de companie 
Cu siguranta ca pisica sau cainele tau sunt membri ai familiei, dar a-i lasa sa doarma cu tine nu este o idee buna. Un studiu a demonstrat ca 64% dintre cei care dormn cu animalele de companie au probleme cu somnul. 
Pune usturoi sub perna 
E o metoda cunoscuta de ani de zile, usturoiul pus sub perna garanteaza un somn odihnitor. Secretul sta in componentii de sulf pe care usturoiul ii degaja si care confera somnul dorit. 
Lasa gadget-urile 
Lumina emisa de dispozitivele pe care le folosim chiar inainte de culcare este mult mai daunatoare decat credem. Ritmul somnului ne este controlat de melatonina, hormonul care asigura un somn odihnitor si cel care se produce in absenta luminii. Daca folosim dispozitive inainte de culcare oprim producerea hormonului si ne deprivam de o odihna normala. 
Pune lavanda prin casa 
Lavanda este recunoscuta pentru proprietatile ei calmante. Pune un buchet de lavanda aproape de pat si sigur vei scapa de probleme. 
Ce faci daca nu ai somn 
Nu poti sa dormi? Stai in pat fara sa dormi de mai bine de 20 de minute? Nu te agita! incearca sa citesti o carte sau sa asculti o muzica relaxanta si somnul va veni natural. 
Foloseste dormitorul pentru ce a fost menit 
Daca in dormitor lucrezi, faci exercitii si te mai si distrezi prin diverse activitati atunci vei pune creierul la incercare, care nu il va recunoaste ca un loc de odihna. Dormitorul e facut doar pentru somn si pentru sex, nu pentru toate activitatile posibile. 
Nu uita de magneziu 
Magneziul poate juca un rol esential pentru un somn odihnitor. Este indicat sa consumi alimente bogate in magneziu sau sa iau suplimente naturale cu magneziu cu jumatate de ora inainte de culcare.
sursa: adevarul.ro




Adauga un comentariu