News Flash:

Sfaturi practice pentru condusul pe timp de IARNA!

15 Decembrie 2012
2625 Vizualizari | 2 Comentarii
Sfaturi practice pentru condusul pe timp de IARNA
Iarna a venit, au inceput ninsorile iar drumurile sunt acoperite de zapada si gheata. Asta nu inseamna ca nu ne putem distra in continuare la volan!

Sunt cateva lucruri de stiut pentru a supravietui fara incidente in urmatoarele luni, iar daca acestea vor fi urmate, sofatul pe timp de iarna poate fi chiar distractiv. Nu trebuie sa mergi cu 5 la ora si nici sa-ti iei Hummer. Sa vedem astfel ce e de facut.

Oricum sunt obligatorii prin lege, dar pot face diferenta pe drumurile cu zapada si gheata. Multi incearca smecheria cu "All season", dar acestia afla ca in realitatea acestea sunt doar pentru trei sezoane.

Mergi pe urmele lasate de altii

Daca a nins, mergi pe urmele lasate de alte masini, in special camioane sau masini de tonaj mare. E ca la cartile de colorat. Mergi pe liniile negre si vei avea mai multa tractiune. Daca ai camioneta, pune cativa saci de nisip in spate. Daca nu faci asta, rotile din spate se vor invarti in toate directiile.

Invata sa folosesti LANTURI!

Sa tii lanturi in portbagaj nu e de ajuns. Trebuie sa stii sa le folosesti atunci cand ai nevoie. Adica pe drumuri acoperite de zapada, cand nu e nimeni acolo sa iti dea o mana de ajutor!

Asigura-te ca ai sculele necesare

O lista cu cateva lucruri care nu trebuie sa lipseasca din masina!
Curatator de parbriz
Stergatoare de iarna
Lopata mai mica, in caz ca ramai intepenit in zapada
Lichid de parbriz rezistent la muuulte grade cu minus.
Antigel
O patura

Ai grija cum conduci!

Stilul sportiv nu isi are locul in condusul pe zapada si gheata. Poti sa-ti imparti miscarile intre trei categorii: franare, accelerare si virare. Nu incerca sa faci mai multe in acelasi timp, altfel risti sa ajungi in sant!

Verifica tractiune suprafetelor!

E un test simplu care iti va prinde bine. In timp ce mergi cu viteza mica, mareste usor presiunea accleratiei pana cand auzi rotile ca patineaza. Apoi elibereaza acceleratia pana cand rotile se opresc. Repeta treaba asta fara sa atingi frana si vei stii cat de mult poti sa accelerezi pana cand incepi sa patinezi. La fel poti face si cu franele. Testeaza-le ca sa vezi cat de multi le poti folosi pana cand incepi sa patinezi sau pana cand intra ABS-ul.

Tractiunea INTEGRALA nu te salveaza!

Tractiunea integrala te ajuta sa accelerezi de minune in zapada, dar nu te ajuta cu nimic atunci cand vrei sa te OPRESTI! Nu pica in capcana asta!

Cauciucurile de iarna NU te fac invincibil!

Chiar daca ai urmat pasii de mai sus, mai mult, ai si un SUV echipat cu tractiune integrala si altele, asta nu inseamna ca nu risti sa ajungi in copac. Condu cu grija, verifica tractiunea si foloseste miscari atente la volan.

EXERSEAZA!

Mai ales daca esti incepator, mergi intr-o parcare goala si acoperita de zapada. Incearca testele de tractiune, incerca sa iei viraje, invata cum sa reabilitezi masina atunci cand ii pierzi controlul iar la final poti sa faci si o intoarcere periculoasa cu frana de mana!
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

exerseaza
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

unu  | #300472
astea sunt sfaturi de condus pe zapada?sa ma kk p sfaturile voastre.kiar sunteti foarte prosti.ce draq sa invatam d la sfaturile astea?d fapt nu sunt sfaturi.sunt niste rahaturi ati pus titlu ala acolo k sa aveti vizionari.pisa-m-as p voi d prosti.puneti titlu interesant si continut de kkt.cum draq sa nu fie buna tractiunea 4x4 p zapada?cine a zis asta,soferu pulii?doamne kt d prosti sunteti.
altu  |  #300501
"unu" esti un berbec de o prostie dusa la extrem... daca nu te-ar orbi testosteronul ai citi mai cu atentie articolul....unde zice ca tractiunea 4x4 nu te ajuta in plus la franare, ba chiar zice "Tractiunea integrala te ajuta sa accelerezi de minune in zapada"...una e tractiunea si altceva e sistemul de franare(de serviciu)...cu o mentiune din partea mea...nu te ajuta sa ai 4x4 atunci cand franezi din pedala...dar te ajuta in cazul franei de motor.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3290 (s) | 24 queries | Mysql time :0.210312 (s)