Titlurile zilei

Și-a vândut casa și terenul pentru a intra în lumea selectă a antreprenorilor, iar acum are parte de surpriza vieții! De la un borcan de zacuscă, această ieșeancă a ajuns să fie în topul celor mai de succes femei din România!

Publicat: 28 iul. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Și-a vândut casa și terenul pentru a intra în lumea selectă a antreprenorilor iar acum are parte de surpriza vieții De la un borcan de zacuscă această ieșeancă a ajuns să fie în topul celor mai de succes femei din România
Gica Neamțu, producător de murături, zacuscă și dulceață din Iași, a fost nominalizată în "Top 100 Femei de succes din România", realizat de o revistă de specialitate din România. Ieșeanca a creat brandul "Pofta Focului" în urmă cu 8 ani și, de atunci, s-a dezvoltat pe plan național și internațional

Gica Neamțu, producător tradițional din Iași, care vinde murături, zacuscă și dulceață, a fost nominalizată în „Top 100 Femei de succes din România”. Antreprenoarea, care în urmă cu opt ani a înființat un brand de succes, vinde atât în țară, cât și în străinătate, în magazinele din Belgia și Germania. Anul acesta, brandul a pătrus și pe piața din Franța și Spania

O femeie din Iași și-a vândut casa și terenul pentru a intra în lumea selectă a antreprenorilor, iar acum are parte de surpriza vieții! De la un borcan de zacuscă, ea a ajuns să fie în topul celor mai de succes femei din România. Gica Neamțu, producător de murături, zacuscă și dulceață, a fost nominalizată în „Top 100 Femei de succes din România”, într-o revistă de specialitate din România. Singura femeie de afaceri din sfera producătorilor locali tradiționali din Iași, Gica Neamțu, spune că succesul brandului creat în urmă cu opt ani, „Pofta Focului”, se datorează echipei cu care lucrează.

„Eu nu mă consider o femeie de succes. Doar o femeie antreprenor care, într-o lume a bărbaților, nu uită nicio clipă că este femeie, care muncește cu foarte multă seriozitate și determinare, care știe să delege din autoritate și alege foarte bine echipa de lucru. Am în jurul meu cea mai faină echipă, care pune umărul la acest succes”, susține antreprenoarea care a reușit în numai câțiva ani să dezvolte un brand de Iași recunoscut la nivel național și care începe să fie cunoscut și la nivel internațional.

Povestea ieșencei de meserie inginer constructor începe cu câteva borcane cu zacuscă, ce au fost pregătite inițial pentru fiul ei și colegii lui de facultate. După ce toată lumea a îndemnat-o să fructifice talentul în bucătărie, ea s-a apucat serios de afacere.

Gica Neamțu este prima antreprenoare din Iași cu atestat tradițional pentru „zacusca de vinete și gogoșari” și „dulceața de nuci verzi”

În anul 2014, Gica Neamțu a vândut casa și terenul pe care le avea pentru a face un laborator în care să producă zacuscă și dulcețuri după rețete tradiționale. După ce a făcut borcanele cu bunătăți, s-a gândit că nu este suficient să se prezinte pe piață cu produsele, ci că trebuie să creeze un brand de Iași. A făcut toate demersurile pentru a obține atestatul de producător tradițional, ce recunoștea munca de până atunci, dar și calitatea produselor sale. În anul 2017, femeia din comuna Bârnova a fost recunoscută de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) ca fiind primul producător tradițional din Iași cu atestat pentru „zacusca de vinete și gogoșari” și „dulceața de nuci verzi”.

De remarcat este faptul că acest atestat presupune ca persoana respectivă să obțină produsele după o rețetă tradițională, din comuna din care provine beneficiarul, ingredientele folosite la prepararea produselor să fie din producție locală, specifice zonei, măcar o etapă din producție să fie executată manual, dar și cantitatea de marfă să fie una redusă semnificativ față de cele produse industrial.

„Ne-au cerut 56.000 de borcane cu murături și 4.000 de borcane cu dulceață de cireșe amare și nuci verzi”

Clienții din Iași au început să descopere produsele făcute de Gica Neamțu, iar antreprenoarea nu s-a oprit aici, ci a dezvoltat afacerea și la nivel național. Vinde zacuscă, dulceață, sosuri și murături în 40 de magazine partenere din toată țara. Pandemia i-a adus mai mulți clienți, astfel că cifra de afaceri din anul 2020 a crescut la 250.000 de lei, aproape dublu față de cea înregistrată în 2019.

„Clienții noștri plătesc pentru un produs de calitate, un produs de lux. Muncim 12-14 ore pe zi, pentru că noi facem totul tradițional”, susținea Gica Neamțu într-un interviu acordat cotidianului „BZI”.

Afacerea s-a extins pe plan internațional, astfel că produsele din Bârnova ajung acum și în Europa.

„Noi vindem din toamna anului trecut în magazinele românilor din Belgia (Bruxelles) și Germania. Acum semnăm contractele și pentru Franța și Spania (Palma de Mallorca). Sunt unități comerciale ale românilor care au spații dedicate producătorilor. Noi colaborăm cu un distribuitor din București ce valorifică doar produsele tradiționale într-un lanț de magazine cu mărfuri ale producătorilor locali. Totodată, vindem în mai multe magazine din Germania, care fac parte dintr-o rețea cu spații dedicate producătorilor. Anul acesta ne-au solicitat 56.000 de borcane cu murături și 4.000 de borcane cu dulceață de cireșe amare și nuci verzi, în Belgia și Germania”, a încheiat Gica Neamțu.

Adauga un comentariu