News Flash:

Simirad se opune evolutiei

28 Martie 2001
1341 Vizualizari | 0 Comentarii
•Primul edil al orasului respinge un sistem de dirijare a mijloacelor de transport in comun Primarul Constantin Simirad s-a aratat reticent fata de sistemul propus de Petru Garlea, presedintele consiliului de administratie de la Regia Autonoma de Transport in Comun (RATC) Iasi, pentru redresarea financiara a acesteia. Petru Garlea a propus introducerea unui sistem care sa permita urmarirea activitatii la strada a mijloacelor de transport in comun. Primarul Constantin Simirad a dat de inteles ca metoda propusa de Petru Garlea este una fantezista si neconforma cu actualele probleme cu care se confrunta regia de transport in comun, opunandu-se, cel putin la nivel declarativ, unui sistem modern de dirijare a traficului. Sistemul care va urmari traficul mijloacelor de transport in comun este unul computerizat. Printr-o interfata va achizitiona datele de intrare de la toate mijloacele de transport in comun care vor fi supravegheate. Catre dispecerat vor fi transmise locul in care se afla fiecare mijloc de transport in comun, viteza acestuia, precum si alte date solicitate de programul initial. Computerul va face comparatie intre datele transmise de la mijloacele de transport in comun si datele existente in memorie. Transmiterea datelor se poate face prin trei modalitati: telefonie mobila, cu ajutorul balizelor sau prin sistemul de pozitionare prin satelit. Dotarea mijloacelor de transport cu statii radio permite achizitionarea de date cu un grad scazut de acuratete. Prima varianta este cea mai ieftina. Balizele permit primirea unor date mult mai precise asupra pozitiei vehiculelor, dar pentru aceasta trebuie modificate traseele pe care vor fi montate. Cea de-a treia varianta, pozitionarea prin satelit, este cel mai precis procedeu dar si cel mai costisitor. "Sistemul a fost introdus in judetul Mures si urmareste masinile din Politie si serviciul de Ambulanta. Sistemul va permite sa aflam detalii despre cum circula vehiculele supravegheate. Vom sti cu cate minute intarzie sau daca ajunge in statie mai devreme. In cazul semnalarii unei situatii anormale, dispeceratul va putea interveni in timp util", a declarat Petru Garlea, presedintele consiliului de administratie. In cazul aparitiei unei disfunctii, dispeceratul poate solicita vehiculelor care circula pe aceeasi ruta sa devieze transportul de calatori pe strazile invecinate pentru a nu bloca traficul. "Dispeceratul este la curent in orice clipa cu situatia de la strada. In paralel, in statii vor putea fi montate terminale prin care va fi afisat numarul de minute pana la sosirea urmatorului mijloc de transport in comun. Este doar un exemplu deoarece de aici se pot introduce mai multe aplicatii. In mod cert acest sistem va conduce la revitalizarea activitatii regiei. Altfel munceste un angajat atunci cand stie ca este supravegheat", a subliniat Petru Garlea. In cazul in care comisia tehnico-economica va aviza proiectul, sistemul va fi implementat mai intai pe traseele pe care circula autobuze deoarece acestea au un grad mai mare de independenta. (Z.I.)
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1410 (s) | 22 queries | Mysql time :0.022398 (s)