News Flash:

Sindicatul Moldo Taxi se lupta cu primarul Simirad

6 Iulie 2000
1199 Vizualizari | 0 Comentarii
•Singurul sindicat al taximetristilor este din ce in ce mai puternic Sindicatul Moldo Taxi Iasi a luat fiinta, in luna aprilie a acestui an, la initiativa unui numar de 20 membrii fondatori de la diverse firme de taximetrie, inclusiv taximetristi particulari. Tot atunci, s-a supus la vot statutul sindicatului. S-a stabilit structura, s-a stabilit conducere, respectiv Comitetul Sindicatului si Biroul Executiv. Pe 20 septembrie 1999, sindicatul obtine personalitate juridica. Din acel moment, sindicatul a inceput sa functioneze propriu zis. Afilierea sa la Federatia Sindicatelor Transloc, si implicit la Confederatia BNS, a avut ca scop consolidarea sindicatului si o mai mare credibilitate in fata autoritatilor. Ce urmareste sindicatul in anul 2000? Serafim Alexa, liderul taximetristilor, declara ca:" este un an foarte incarcat. In primul rand, vom avea de rezolvat imbunatatirea conditiilor de munca ale taximetristilor, reducerea taxelor si impozitelor si, mai mult, incercam implicarea factorilor de decizie in stoparea si eradicarea pirateriei si a muncii la negru. In aceasta perioada, se urmareste sa se decida data la care va avea loc urmatoarea adunare generala, la care sunt invitati sa participe pe langa mass-media si factorii de decizie ai orasului. O alta problema pe care o mai avem de rezolvat se refera la initiativa primarului Constantin Simirad de a vopsi masinile taximetristilor in galben. Argumentele contra cu care noi venim in intimpinarea acestei idei sunt urmatoarele: in primul rand, este o obsesie veche a primarului. Aceasta idee este ilegala si nu poate fi adoptata de consiliul local, deoarece ar fi incalcate drepturile omului. Apoi,nu are eficienta dorita de primar din doua motive: in primul rand, evazionistii isi vor vopsi masinile in galben, apoi, conditiile economico-sociale sunt extrem de grele, taxele si impozitele foarte mari, viata taximetristilor e plina de lipsuri. Toate acestea fac imposibila ducerea la indeplinire a unei asemenea hotarari. De unde sa aiba un taximetrist cel putin 12 milioane de lei pentru revopsirea unui Tico, sau 15 milioane pentru o Dacie? Mai mult, noi am facut o contrapropunere mult mai avantajoasa, studiata si reformata de fostul director al Primariei Radu Onofrei, intr-un Proiect de Regulament cu care suntem de acord",a mai spus Serafim Alexa. El a mai afirmat ca " sindicatul este deschis catre toti cei care vor sa devina membri. Noi urmarim sa aparam drepturile tuturor soferilor de taxi, indiferent ca lucreaza pe cont propriu, intr-un dispecerat sau sunt angajati. Avem semnale ca anumite firme din Iasi isi bat joc de taximetristi. Nu le platesc asigurarile sociale si, mai grav, le opresc garantii substantiale, iar in momentul in care soferul vrea sa plece, pierde garantia. Sa nu mai vorbim de salariul de mizerie pe care il primeste. Totodata, incercam sa ne impunem ca o forta sindicala in Iasi, pentru ca lumea sa stie ca taximetristii sunt cei mai uniti muncitori. Vom face tot posibilul sa ne ajutam membrii, ori de cate ori ar avea probleme". Afirmatiile lui Serafim Alexa vin sa confirme inca o data nevoia de unitate, de care trebuie sa dea dovada orice angajat la stat sau particular. " Noi trebuie sa luptam pentru drepturile noastre. Nimeni nu ni le ofera pe gratis", a spus, in incheiere, Serafim Alexa. Daniel SIMIONESCU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1712 (s) | 24 queries | Mysql time :0.060122 (s)