Eveniment-Social

Sinele noi din Tatarasi au crapat

Publicat: 11 mai 2011
1

La nici un an de la montarea noilor linii de tramvai in rondul de la Ateneul Tatarasi, acestea au nevoie de reparatii. O echipa a Regiei Autonome de Transport Public (RATP) a executat ieri o serie de lucrari de sudura la incrucisarile de linii din zona. Motivul? Acestea s-au uzat deja, iar canalul pe care ruleaza roata trebuie „crescut”. Este inca o dovada a faptului ca lucrarile de aici, predate de municipalitate firmei grecesti Themeli, au fost executate de mantuiala. „Acolo s-au incarcat canalele liniilor cu sudura, pentru a nu aparea probleme. Canalul trebuie sa aiba o anumita inaltime si, de aceea, a fost necesara interventia muncitorilor nostri. Oricum, toate interventiile pe care le facem la linii sunt facturate si imputate firmei constructoare. Ei au dat pentru aparatele de cale o garantie de cinci ani, iar pentru linii de 20 de ani”, a declarat ieri Maricel Gherca, directorul RATP.
Problemele la santierul din Tatarasi s-au tinut lant chiar de la inceperea lucrarilor. Asta si in ciuda faptului ca municipalitatea a ingropat aici nu mai putin de 19 milioane de lei. Problemele au aparut dupa ce grecii de la Themeli s-au miscat extrem de greu, solicitand in permanenta extinderea termenelor de executie. Motiv pentru care sefii primariei au refuzat sa faca o serie de plati, iar constructorii s-au adresat instantelor de judecata. La cateva luni dupa montarea noilor linii, acestea au crapat la propriu in mai multe locuri. Reprezentantii municipalitatii au dispus un control, dar fara a sanctiona pe cineva.
In prezent, la aproape trei ani de la inceperea lucrarilor, investitia din Tatarasi este departe de a fi terminata. Exista portiuni intregi neasfaltate, refugii nefinalizate sau portiuni de linii care au nevoie in continuare de interventii. In plus, diferentele de nivel dintre linii si strada dau mari batai de cap soferilor. Singurii pagubiti sunt, din pacate, iesenii, care-si rup masinile zi de zi, prin aceasta zona.





Comentarii
  • Domnilor ziaristi de ce nu la-ti intrebat pe Gherca de ce nu s-a achizitionat sina de cale ferata din Germania/,si de ce s-a adus din Polonia,prin firma unui deputat PDL.Va spun eu ca lucrez la CFR,Polonezi au cea mai proasta sina.Asa se fac golaniele.

  • Stimati ziaristi cand veniti si pe tronsonul str.cuza voda de la hotel continental pana la maternitate sa constatati urmatoarele lucruri;toate betoanele in dreptul fiecarei suduri de sina sunt crapate,2-tramvaiele sunt restrictionate sa ruleze cu 10/km/h,3acest tronson este interzis circulatiei cu exceptia locatarilor.am reclamat la politie si la ratp ca nimic nu se respecta.se circula cu viteza foarte mare si se intra pe interzis, dar nu ne aude numeni;POATE NE AJUTATI DVS.multumesc

  • Tramvaiele care circula pe strada Padurii sunt un pericol pentru toata lumea(din tramvaie si de pe langa) Oamenii sunt in pericol , casele deasemenea. Se circula cu viteza mare pe o sina distrusa , care nu se sprijina pe nimic. Cand urca tramvaiul este precum barca pe valuri ,asa un tangaj are.Cat mai aveti de gand sa va bateti joc de vietile noastre, „onorata” municipalitate?Nu ati invatat absolut nimic din cazul Danut Condurache. mort fara vina. Singurii vinovati sunteti cei care conduceti destinele acestui oras, in mod iresponsabil.

  • Nu cred ca are legatura provenineta sinei cu uzurile aparute. Sina cu canal se foloseste la curbe… evident, in curbe, pentru a nu se bloca osiile acolo, calea se supralargeste (ecartamentul, adica distanta intre sine, nu mai e de 1000 mm, ci putin mai mare, altfel se intepenesc osiile acolo) si se suprainalta sina de pe interior. Daca aceste operatiuni nu se fac corespunzator, frecarile intre roata si sina vor fi foarte mari si le vor distruge pe ambele. Un alt factor il reprezinta forma rotilor de tramvai (profilul lor). Majoritatea retelelor de transport pe sine au un profil de uzura (de ex. la calea ferata se foloseste profilul S-78 la vagoane), profil care previne uzura sinelor (pentru alte detalii va recomand ,,Dinamica vehiculelor de CF”, Prof. Sebesan, Ed. Tehnica, 1996). Evident, alte retele merg in continuare pe profilele conice, care, in mod normal, se folosesc doar la vehiculele care la care nu se poate determina un profil de uzura (de ex. unele locomotive). Profilele conice produc uzarea atat a rotilor, cat si a sinelor. In curba au efecte dezstruase asupra sinelor…

    Vad ca cineva a amintit de accidentul din Copou. Dar toti pierd din vedere faptul ca masinile alea nu aveau ce sa caute pe linia de tramvai acolo.

Adauga un comentariu