News Flash:

Sistemul de alarmare al municipiului este modificat

15 Iulie 2005
1163 Vizualizari | 0 Comentarii
•Municipiul Iasi va avea de patru sirene electronice care vor avertiza populatia in cazul aparitiei unor pericole •Acestea vor inlocui cele 91 de sirene demodate si costisitoare folosite pana acum

Situatia dramatica generata de inundatiile care au cuprins tara a fost un sfetnic bun pentru municipalitatea ieseana. Daca judetul a fost ferit pana acum de potop si inundatii, edilii au demarat o serie de pregatiri pentru interventia rapida in cazul dezastrelor. In primul rand, municipalitatea vrea sa schimbe din temelii sistemul de avertizare a populatiei prin schimbarea celor 91 de sirene amplasate in oras. Practic, in urma unei analize a municipalitatii, sistemul mostenit format din avertizarile sonore prin sirene legate prin cablu telefonic pare demodat si prea costisitor. Pentru a moderniza si eficientiza sistemul, primaria doreste sa achizitioneze patru sirene electronice, cu o valoare totala de aproximativ 600 de milioane lei. In urmatoarea perioada primaria va organiza o selectie de oferte pentru achizitionarea acestora. "Cele patru sirene electronice acopera o zona mai mare din oras decat cele din prezent si au costuri mai reduse de intretinere. In plus, permit si transmiterea de mesaje vocale, specifice dezastrului cu care ne confruntam", a explicat viceprimarul Constantin Adascalitei, initiatorul proiectului. Sirenele electronice sunt legate prin unde radio si au o arie de avertizare foarte mare. Mai mult, noile sirene dorite de primarie vor putea anunta sonor diferite dezastre, penru fiecare stabilindu-se un sunet specific. Pe de alta parte, sirenele electronice sunt si economice. In acest moment, primaria plateste pentru abonamentul telefonic in vederea folosirii firelor care leaga sirenele impanzite prin oras aproximativ 70 milioane lei pe an (7.000 lei noi). In plus, primaria plateste si intretinerea sirenelor montate pe bloc catre o firma specializata - Electro Constructii SA, cate 225 Euro pe luna.

Reducerea comitetului de urgenta

Intentia viceprimarului este sa reduca drastic numarul persoanelor care fac parte din comitetul municipal pentru situatiile de urgenta. In prezent, in cazul unei avertizari de dezastru, la primarie trebuie convocate nu mai putin de 35 de persoane, directori de regii si Directii si specialisti de tot felul. "Intentia noastra este sa reactualizam componenta comitetului local pentru a reduce numarul la aproximativ 12-15 membri, cu putere mare de decizie. In cazul unui dezastru este nevoie de decizii ferme si rapide pentru interventii eficiente", a descris situatia viceprimarul Adascalitei. Odata cu reducerea membrilor comitetului pentru situatii de urgenta, vor fi constituite grupuri de sprijin, formate din specialisti intr-un anumit domeniu si care vor fi convocati doar in anumite cazuri. Practic, aceste grupuri vor fi constituite pe categorii de dezastre, in cazul unui cutremur, de exemplu, apelandu-se numai la cei care pot interveni.
Lucian SCHIOPU
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1305 (s) | 22 queries | Mysql time :0.012404 (s)