News Flash:

Situatia transportatorilor de persoane

24 Martie 2004
1105 Vizualizari | 0 Comentarii
•Conducerea proaspat - infiintatei filiale iesene a Federatiei Nationale Patronale a Transportatorilor Rutieri din Romania propune solutii pentru imbunatatirea transportului rutier •La nivelul judetului Iasi nu este o autogara conforma necesitatilor, problema pentru care autoritatile, desi o au in vedere, nu intrevad o solutie imediata

Ieri, la sediul societatii comerciale Intertrans Company SRL a avut loc o conferinta de presa privind situatia transportatorilor de persoane si marfuri din judetul Iasi. Conferinta a fost organizata de conducerea filialei iesene a Federatiei Nationale Patronale a Transportatorilor Rutieri din Romania (FNPTRR). Federatia a fost infiintata anul trecut, pana la sfarsitul lui 2003 reusindu-se infiintarea a 16 filiale judetene, dintre care a doua fiind cea din Iasi. FNPTRR, organizata ca organizatie neguvernamentala, apolitica, independenta si nonprofit, este reprezentativa la nivelul ramurii Transporturi Rutiere, rolul acesteia fiind de a promova interesele operatorilor de transport rutier in fata autoritatilor publice, atat cele locale, cat si centrale. Privind planul de activitate al Federatiei, presedintele filialei iesene, Florin Bocai, a declarat ca vor propune o serie de solutii pentru imbunatatirea cadrului legislativ care reglementeaza activitatea transportatorilor rutieri si a conditiilor materiale, care sunt precare. "Deocamdata, unele puncte ale legislatiei sunt depasite de realitate. In acest sens, vom face propuneri de modificare a legilor care vizeaza transportul de marfuri si persoane, pentru o sanctionare mai aspra a celor ce practica pirateria in domeniu, calificarea drept infractiune a transportului ilegal de calatori", a afirmat Florin Bocai. In fata autoritatilor locale prezente, reprezentanti ai Primariei municipiului Iasi, Consiliului Judetean si Autoritatii Rutiere Romane din Iasi (Politia nu a fost reprezentata, desi discutia ar fi impus-o), seful FNPTRR Iasi a cerut intocmirea unor comisii mixte de control, formate din politisti, inspectori ARR, reprezentanti ai Primariei si puri observatori din parte FNPTRR Iasi. Bocai considera ca un grad mai mare de fermitate in controale ar determina intimidarea piratilor din transportul de persoane. De asemenea, o reala problema cu care se confrunta operatorii de transport rutier interurban este lipsa unei autogari corespunzatoare in Iasi. "Autogara Iasi-Vest este una depasita, care nu ofera o capacitate suficienta unui orar mai incarcat. De asemenea, o autogara internationala, asa cum ar trebui sa fie, trebuie sa aiba macar patru peroane acoperite. Municipiul Iasi nu are asa ceva", a remarcat Bocai. Reprosurile aduse autoritatilor locale, acceptate cu luciditate de reprezentantii acestora, au adus in discutie prezentarea unor proiecte a caror indeplinire a fost, din diverse motive, amanata. De exemplu, exista de ceva timp un proiect, inca nefinalizat, prin care se urmareste crearea in Iasi a unei autogari moderne, dar "pana la realizarea lui ar putea trece sapte sau chiar opt ani", a afirmat Mihai Chirica, director tehnic in cadrul Primariei. Probabil autoritatile sunt derutate de amploarea pe care o ia transportul de persoane si de marfuri, si asteapta stabilizarea situatiei. Pana si reprezentantii Autoritatii Rutiere Romane (ARR) se plang ca soferii unor maxi-taxi pe care le controleaza nu se legitimeaza, iar fara un sprijin al Politiei, care uneori nu apare, controlul esueaza.
Andrei CARABELEA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1369 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018824 (s)

loading...