Local

Situatie critica! Iesenii sunt otraviti zilnic de mijloacele de transport in comun!

Publicat: 15 iun. 2016
1

@ Noxele emanate de mijloacele de transport in comun sunt factori de risc pentru sanatatea iesenilor @ RATP-ul are propria statie de ITP, dar refuza sa declare care sunt valorile masurate ale emisiilor de noxe

Situatie critica in inima orasului. Mijloacele de transport in comun sunt bombe cu ceas pentru cetateni, din cauza nivelului exagerat de noxe pe care le emana in atmosfera. Pe traseele RATP circula in continuare autobuze cu norma de poluare Euro 0.

Faptul este cu atat mai grav, daca luam in considerare planul de masuri pentru protectia mediului, propus pentru anul 2015 de Consiliul Judetean. Astfel, in acest plan, elaborat de Consiliul Judetean ca urmare a monitorizarii noxelor din traficul urban, se precizeaza ca in perioada 2012-2014 a fost innoit parcul mijloacelor de transport in comun al RATP cu 60 de autobuze achizitionate second hand cu norma de poluare Euro 2 si Euro 3.

Masura a fost aspru criticata de observatorii de Mediu ai Comisiei Europene, dupa declaratiile angajatilor din cadrul Agentiei pentru Protectia Mediului Iasi, pentru ca la nivel european se urmarea imbunatatirea transportului in comun prin utilizarea de autobuze cu norme de poluare Euro 5 sau Euro 6.

O noua masura implementata de primarie, dupa cum se arata in acelasi plan, este utilizarea a 30 de autobuze cu instalatii GPL. Acest lucru ramane deocamdata la nivel teoretic, purtatorul de cuvant al RATP, Adrian Mihai, declara ca s-a renuntat la instalatiile GPL de 2 ani, practic ele au fost folosite pentru o perioada foarte scurta de timp. „Autobuzele respective nu mai sunt in trafic. Consumau mult GPL, iar cu cresterea pretului s-a ajuns la concluzia ca nu e o masura economica, mai ales datorita costurilor de intretinere”, afirma Adrian Mihai.

Masuri de imbunatatire a calitatii aerului luate doar din pix!

O alta masura pentru imbunatatirea calitatii aerului o reprezinta darea in folosinta a peste 50 de km de linie de tramvai si inlocuirea autobuzelor cu transport electric. Faptul declarat in plan se sustine doar pe anumite tronsoane de traseu, in realitate insa autobuzele circula in continuare prin oras. Pe strazile din Iasi ies zilnic 123 de autobuze, din care 12 sunt Euro 0, numitele Van Hool, autobuze galbene complet.

Tot Adrian Mihai declara ca autobuzele non-euro ar fi mai putin nocive pentru mediu daca se ia in considerare numarul de pasageri si numarul de autoturisme non-euro necesar transportului acestora.

„Cu un autobuz Van Hool pot circula 100 de persoane. Daca e sa facem un calcul, pentru atatia pasageri, cate autoturisme non-euro ar fi necesare ca sa ajunga la serviciu sau la scoala, sa zicem 20 de masini, desi uneori se intampla sa existe numai un singur pasager in masina personala, nicidecum 5, am vedea ca situatia sta altfel. In cazul acesta e mai ecologic autobuzul cu norma non-euro”, sustine Adrian Mihai.

Tot acesta spune ca un autobuz poate functiona pe zi intre 14 si 15 ore. Fiind destinate transportului public in comun, autobuzele trebuie sa efectueze inspectia tehnica periodica o data la 6 luni. Statia de ITP unde sunt masurate noxele apartine tot RATP si este amplasata in cartierul Tudor Vladimirescu. Rugati de reporterii BZI sa arate care sunt valorile masurate de CO2 emise in atmosfera de un autobuz non-euro, reprezentatii RATP au declinat aceasta cerere.




Comentarii
  • Dumneavoastra ati stat in spatele autobuzului sau chiar in mijloc sa vedeti CAT DE CLAR SE SIMTE FUMUL DE LA MOTOR?! O ADEVARATA MAFIE RATP-UL, AR TREBUI TOTI DIRECTORII INCHISI PE VIATA PENTRU CEEA CE FAC SI ASCUND DE ANI DE ZILE!

  • Domnilor directori de la Ratp mergeti o singura data cu tramvaiul 3 de la Doi Baieti in cartierul Dancu .Pe acest traseu se poate intampla oricand o nenorocire.

Adauga un comentariu