Situatie critica la Spitalul "Parhon"

17 Iunie 2004
1151 Vizualizari | 0 Comentarii
Singurul aparat existent la Spitalul Clinic "C. I. Parhon" din Iasi cu ajutorul caruia sunt facute investigatii medicale radiologice nu mai functioneaza. Este vorba de aparatul Roentgen, folosit la efectuarea filmelor radiologice pentru investigatii specializate. Conform celor declarate de dr. Catalin Pricop, purtatorul de cuvant al spitalului, cadrele medicale se afla in imposibilitatea de a-si desfasura activitatea, investigatiile radiologice fiind esentiale pentru stabilirea unui diagnostic. Aparatul este utilizat in clinica de urologie, in cea medicala, la dializa, nefrologie. Pentru bolnavii aflati in stare grava, conducerea spitalului a apelat la Centrul de Cardiologie, unde exista un aparat de radiologie Roentgen. Marti seara, din cauza suprasolicitarii, aparatul de la Centrul de Cardiologie a cedat. Mai exact, instalatia automata de developat filmele radiologice nu mai functioneaza, aparatul putand fi totusi folosit in aceste conditii la capacitate redusa. Situatia de la Spitalul "C. I. Parhon" este grava, deoarece tubul aparatului de radiologie trebuie inlocuit, iar costul acestuia se ridica la suma de 5.000 de Euro. Reprezentantul firmei SC Seek-Med SRL, singura din Moldova autorizata sa asigure activitatea de service a acestor aparate, a constatat ca s-a defectat tubul cu raze X. Intreg aparatul are o perioada de garantie de trei ani, scadenta la 4 aprilie 2006, dar tubul care trebuie inlocuit a iesit din perioada de garantie. Conducerea spitalului a facut comanda pentru un nou tub, dar nu se stie in cat timp va fi achizitionat.
Alex PALADE

Page time :0.1827 (s) | 22 queries | Mysql time :0.050195 (s)