Magazin

Social Media nu este despre a vinde, ci despre a crea o comunitate

Publicat: 02 mart. 2016
Faptul ca brandurile isi creeaza deja o fata umanizata prin interactiunea in canalele de social media, loialitatea si increderea care ti-o vor acorda clientii tai, va fii una destul de importanta in decizia de cumparare. Indiferent ca ai o firma  mica sau mare, prin utilizarea platformelor de social media, expertii  sunt de parere ca exista o adevarata oportunitate de a-ti crea o comunitate care sa te placa si sa aiba incredere in tine iar vanzarile vor aparea chiar daca va fi nevoie de multa rabdare. Din experienta reprezentatilor Lionns, agentia de marketing online specializata in planificarea si administrarea campaniilor de Social Media, acestia au observat ca odata creata o adevarata comunitate de fani, acestia nu doar ca o sa cumpere de nenumarate ori dar si relatia brand-client o sa se intensifice.
Acestia, vor incepe sa interactioneze si mai mult cu brandul si vor cumpara de nenumurate ori, in cazul unui magazin online, daca au fost multumiti de serviciile si de produsele comandate. Prezenta in Social Media a inceput sa devina tot mai importanta si chiar am putea spune necesara. Facebook, cu peste 1 miliard de utilizatori activi este un adevarat focar pentru tintirea publicului potrivit si locul perfect pentru lansarea anunturilor tale pentru ca poti face ca mesajul tau sa ajunga exact acolo unde doresti tu in comparatie cu alte platforme care sunt mai putin eficiente.
Social Media, noul departament de suport clienti
Cu ajutorul social media, ai posibilitatea de a raspunde imediat la problemele clientilor tai si in acest caz ai si sansa de a lua mai repede masurile necesare pentru a o rezolva. Multe companii inteleg prin raspunderea la probleme in social media, o redirectionare la departamentul de suport clienti insa aceasta actiune reprezinta una dintre cele mai mari greseli pe care le poate face un brand. 
Acestia trebuie sa fie constienti ca social media, odata cu dezvoltarea sa spectaculoasa, a devenit si un canal pentru serviciu clienti de care trebuie sa profite la maximum pentru ca exista nenumarate avantaje fata alte modalitati de comunicare precum ar fi oferirea unei experiente mai personale cu oamenii sau timpul de gandire putin mai indelungat in alegerea celui mai potrivit mesaj.
Cele mai mari greseli pe face le fac brandurile in Social Media
Specialistii din cadrul departamentului de social media din cadrul agentiei Lionns, ne-au realizat o lista cu 10 greseli frecvente pe care le fac brandurile romanesti pe Facebook:
Folosesc Facebook-ul pe post de comunicat de presa.
Folosesc Facebook-ul doar pentru promovarea  produselor  sau a serviciilor. 
Asteapta rezultate imediate. 
Atunci cand le adresezi o intrebare, nu iti raspund in mod direct si te redirectioneaza la departamentul de suport clienti.
Vorbesc impersonal.
Distribuie prea mult continut intr-un timp prea scurt.
Vorbesc prea mult despre brandul, produsele sau serviciile lor.
Evita sa raspunda la comentarii rautacioase.
Reprezentatii Lionns, ne explica ca suntem mai aproape ca oricand de clienti si putem interactiona mult mai usor cu ei si evidentiaza faptul ca scopul principal al prezentei in social media nu este acela de a vinde, ci de a construi o relatie indelungata cu clientii pentru ca aceasta este una dintre modalitatile eficiente de a obtine de rezultate pe termen lung. Social media ofera o multime de oportunitati insa este nevoie de timp, de investitii si o strategie puternica pentru a face o diferenta reala pentru afacerea ta. 




Adauga un comentariu