Actualitate

Societatea de Transport Bucureşti, obligată de Curtea de Apel să cumpere tramvaiele Electroputere VFU Paşcani

Publicat: 21 apr. 2021
Curtea de Apel București a decis marți, definitiv, că Societatea de Transport București trebuie să cumpere tramvaiele Electroputere VFU Pașcani, companie care a câștigat anul trecut licitația organizată de societatea de transport de suprafață din Capitală

Curtea de Apel București a decis marți, definitiv, că Societatea de Transport București trebuie să cumpere tramvaiele Electroputere VFU Pașcani, companie care a câștigat anul trecut licitația organizată de societatea de transport de suprafață din Capitală.

”Tip soluție: Respingere recurs. Soluția pe scurt: Respinge plângerea, ca nefondată. Definitivă. Pronunţată azi, 20 aprilie 2021, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei. Document: Hotărâre 969/2021 20.04.2021”, se arată în decizia Curții de Apel București, așa cum apare ea pe portalul instanțelor de judecată din România.

De fapt, decizia instanței fusese anticipată încă de săptămâna trecută de directorul general al STB, Adrian Criț. ”În condiţiile în care municipalitatea semnează contractul de achiziţie pentru cele 100 de tramvaie (cele de la Astra Vagoane Călători – n.red.), este obligaţie prin POR să modernizeze 24 de kilometri de cale dublă de tramvai. Dacă luăm în considerare şi faptul că s-ar putea să fim nevoiţi să achiziţionăm tramvaiele de la VFU Paşcani, pentru că în prima instanţă STB a pierdut, cred că o să ne aflăm într-o situaţie şi mai gravă decât acum. Datoriile curente de 1,2 miliarde de lei la ANAF şi la furnizori ne obligă să luăm măsuri dure vizavi de eficientizare. De asemenea, trebuie să prioritizăm şi partea de reparaţii, componente, parc auto, să vedem ce scoatem, ce nu scoatem, să folosim transportul ecologic în detrimentul celui care poluează mai mult”, spunea el într-un interviu acordat Agerpres.

Contractul pentru tramvaiele Electroputere VFU Pașcani, anulat pe 31 decembrie

licitația de tramvaie de 18 m tramvai nou în BucureștiPe 31 iulie 2020, Electroputere VFU asociată cu Reloc SA a câștigat licitația de furnizare a 40 de tramvaie, cu posibilitatea de achiziție a încă 60 de tramvaie de 18 metri, organizată de STB SĂ.

Însă pe 31 decembrie 2020, când toată lumea se pregătea de revelion, s-a dat o lovitură de teatru: licitația a fost anulată de directorul general al STB de la vremea respectivă, Mihai Petcu. Decizia de anulare a licitației, luată în ultima zi a anului trecut, la ora 16,30, a fost ținută la secret atât de Primărie, cât și de conducerea STB, ea fiind dezvăluită de Club Feroviar.

Apoi, la finele lunii februarie 2021, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis contestația depusă de Electroputere VFU Pașcani și a dispus reluarea procedurii.

”Admite contestația și dispune remedierea” – aceasta este concluzia Deciziei nr. 359 pronunțată de Completul C5 al CNSC vineri, 19 februarie 2021, în Dosarul nr. 75, în care contestatar este Electroputere VFU Pașcani, iar autoritatea contractantă – Societatea de Transport București. Mai pe românește, continuarea procedurii înseamnă semnarea contractului pentru tramvaiele de la Electroputere VFU Pașcani.

Acum, Curtea de Apel București a respins recursul STB și a obligat astfel societatea să cumpere tramvaiele.





Comentarii
Adauga un comentariu