News Flash:

Solutii pentru o circulatie fluenta

4 Decembrie 2006
4263 Vizualizari | 15 Comentarii
Solutii pentru o circulatie fluenta
• Ofiterii de la Serviciul Politiei Rutiere Iasi au dat raspunsuri concrete reporterilor ZIUA de Iasi pentru modul in care trebuie sa circule prin anumite intersectii problematice din municipiul Iasi • "Se va ajunge si la noi, ca in alte state, sa prefere cetatenii calatoria cu mijloacele de transport in comun decat cu autoturismul propriu", a spus Costel Mandru, purtatorul de cuvant al Serviciului Politiei Rutiere Iasi • La intersectia strazii General Berthelot cu Bulevardul Carol I se va circula greu pana cand, anul viitor, vor fi montate semafoare • Tot in 2007 se va pune problema desfiintarii sensului giratoriu din Piata Eminescu • Pe strada Vasile Lupu din cartierul Tatarasi se va circula fluent dupa ce va fi desfiintat acostamentul liniei de tramvai si va fi turnat asfalt pe langa linie • Odata cu inceperea lucrarilor la Complexul Palas, intersectia Sala Sporturilor - Podu Ros va fi reanalizata pentru ca se circula foarte greu in acea zona • Anul viitor vor fi construite alveole pentru autobuzele care opresc in statii, iar in momentul in care autobuzele parasesc statia, soferii trebuie sa le acorde prioritate


Conform politistilor ieseni de la Serviciul Politiei Rutiere, toate prevederile din Noul Cod Rutier sunt pentru a fluidiza circulatia mijloacelor de transport in comun. "Se va ajunge si la noi, ca in alte state, sa prefere cetatenii calatoria cu mijloacele de transport in comun, decat cu autoturismul propriu. Cu tramvaiele sau cu autobuzele se va ajunge mult mai repede la serviciu decat cu autoturismul personal. Aceasta este si ideea pentru care nu trebuie sa se opreasca pe linia de tramvai", a spus ieri inspectorul principal Costel Mandru, purtatorul de cuvant al Serviciului Politiei Rutiere Iasi. Linia de tramvai poate fi considerata banda de circulatie doar daca autoturismul nu incurca trecerea tramvaiului.

Problema din Bucsinescu

Este o problema destul de mare pentru soferi modul in care pozitioneaza autoturismul cand astepta culoarea verde la semaforul din Bucsinescu. Conform politistilor, soferii care vin dinspre Iulius Mall si care doresc sa vireze stanga, spre strada Elena Doamna, in intersectia Bucsinescu, trebuie sa se aseze cu autoturismul pe banda din dreapta, si nu pe linia de tramvai. Politistii au spus ca linia de tramvai trebuie lasata libera, iar autoturismele care doresc sa vireze catre strada Elena Doamna si cei care doresc sa merga inainte trebuie sa se aseze unul in spatele altuia, spatiul fiind suficient de lat pentru a putea aseza in paralel doua autoturisme, astfel incat sa fie posibil si virajul la dreapta spre str. Vasile Lupu. Banda din dreapta ar ramane libera pentru soferii care doresc sa merga catre Spitalul de Copii, iar banda din mijloc trebuie folosita de soferii care vireaza la stanga sau merg inainte. In cazul in care sunt soferi ce opresc pe lina de tramvai, acestia sunt pasibili de amenda si sunt vinovati in cazul in care tramvaiul ii tamponeaza. "Legislatia spune ca nu trebuie sa astepti la semafor pe linia de tramvai. Se poate trece pe lina de tramvai atat timp cat nu deranjezi transportul public si cat timp te afli in mers, insa nu se poate stationa la semafor pe linia de tramvai", a spus Costel Mandru. In intersectia strazilor Elena Doamna cu Anastasie Panu, zona hotelului Europa, fie ca se doreste virajul stanga catre Moldova Mall, fie catre Targu Cucu, se aplica aceleasi norme ca si in intersectia din Bucsinescu.



Primul loc pentru tramvaie

Strada Anastasie Panu, dinspre Palatul Culturii, Targu Cucului, prin fata hotelului Europa are trei benzi pe sens. O banda, cea din dreapta, este pentru soferii care se deplaseaza catre Bucsinescu, cea din mijloc pentru cei care vor vira stanga catre Targu Cucu, iar banda trei este pentru tramvaie. La fel ca si in intersectia Bucsinescu, autoturismele nu au voie sa opreasca la semafor pe linia de tramvai, insa in cazul in care au verde la semafor pot incalca lina de tramvai pentru a face spre stanga. "Problema apare atunci cand este verde, un autoturism se afla in spatele tramvaiului si acesta opreste in statie. In acel moment, soferul trebuie sa opreasca in spatele tramvaiului pana cand acesta pleaca din statie. Se pierd secunde bune si se poate face rosu la semafor, deci mai bine se asteapta pe banda din mijloc. Tramvaiul trebuie sa fie primul la semafor, nu trebuie blocata calea de rulare a tramvaiului", a mai spus Costel Mandru.



Intersectia Berthelot - Bulevardul Carol

In intersectia strazilor General Berthelot, care vine de la Spitalul de Urgente, cu Bulevardul Carol, autoturismele care vin dinspre Spitalul de urgente asteapta foarte mult sa vireze la stanga, spre Fundatie, mai ales in timpul zilei. Strada are o singura banda pe sens, lucru care face foarte greu accesul in Bulevardul Copou. Aceeasi situatie se inregistreaza si la intersectia strazii Toma Cozma cu Bulevardul Copou, strada Toma Cozma fiind in oglinda cu strada General Berthelot. "Intersectiile acestea doua vor fi semaforizate de la anul. Se circula foarte greu in prezent, insa trebuie sa se astepte in spatele autoturismului din fata. Momentan alta solutie nu este. Aici tine de flerul conducatorului auto. Agentul de circulatie nu va sanctiona un sofer care se va baga pe lina de tramvai daca tramvaiul nu circula in momentul respectiv pe acolo. Situatia este similara pentru soferii care circula pe strada Toma Cozma si doresc sa urce pe Bulevardul Carol, spre Universitatea Cuza. Stationarea pe linia de tramvai este posibila doar daca tramvaiul nu se apropie", a spus Costel Mandru.



Camere video inteligente

Conform politistilor, in viitor primaria va trebui sa gaseasca o solutie prin care autoturismele sa nu mai circule prin sensul giratoriu din Piata Eminescu. Variante ar fi ori un pod suspendat, ori un pasaj subteran. Numarul mare de autoturisme care circula prin acea intersectie si pietonii care circula pe trecerile de pietoni din zona fac ca acea intersectie sa se aglomereze foarte mult, numarul autoturismelor formand o coada interminabila pe Bulevardul Copou. "Cu cat vor fi mai multe masini, cu atat va fi mai greu sa se circule prin aceasta intersectie. Solutia imediata ar fi cateva camere video inteligente care sa dea drumul la semafoare atunci cand sunt autoturisme sau pietoni. Sunt mai ieftine aceste camere decat senzorii din asfalt", a spus Costel Mandru.



Linia de tramvai Podu Ros - CUG

Din Podu Ros pana in cartierul CUG, cu toate ca exista, linia de tramvai nu este circulata, motiv pentru care aceasta linie de tramvai poate fi considerata a treia banda de circulatie. Conform politistilor, problema liniei de tramvai se poate pune pe strada Palat, acolo unde linia este pavata. "S-a facut o psihoza in randul soferilor cu linia de tramvai. Problema nu se pune de la Podu Ros catre CUG, pentru ca acolo tramvaiul nu circula. O chestiune care trebuie discutata este cea a liniei de tramvai de pe strada Palat. Acolo se poate calca linia de tramvai doar daca nu circula tramvaiul. Este o reticenta din partea soferilor sa intre pe linia de tramvai pentru ca este piatra cubica, insa nu este o problema atata timp cat nu se impiedica accesul tramvaiului", a spus Costel Mandru. O alta problema subliniata de acesta a fost linia de tramvai de pe strada Vasile Lupu, din cartierul Tatarasi. Anul viitor, acostamentul care desparte linia de tramvai de partea carosabila va disparea si se vor face lucrari pentru a acoperi linia de tramvai cu bitum. In acest mod se va face o banda suplimentara pentru circulatia autoturismelor, iar linia de tramvai va putea constitui o banda de circulatie pentru autoturisme in conditiile aratate pana acum. Disparitia acostamentului de pe strada Vasile Lupu se impune si pentru faptul ca in zona se parcheaza "in spic", oblic fata de borduri, iar astfel circulatia este gatuita de autoturismele parcate.



Autobuzele au prioritate

In momentul in care autobuzele, sau in general mijloacele de transport in comun, pleaca din statie, autoturismele trebuie sa le ofere prioritate de trecere. Autobuzele trebuie sa opreasca in alveole special construite pentru a nu incurca circulatia, insa in momentul in care autobuzele ies din alveolele respective, soferii trebuie sa dea prioritate mijloacelor de transport in comun. "Momentan nu sunt alveole in fiecare satie de autobuz, insa, pe viitor, se vor construi in limita posibilitatilor alveole in fiecare statie. Nimic nu trebuie sa stea in calea mijloacelor de transport in comun", a aratat Costel Mandru.


Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (15)

un cetatean  | #3210
Domnilor politisti, sunteti depasiti de situatie. Ba mai mult:"specialistii" cu care va laudati, sunt, de fapt, niste oameni care isi dau cu parerea si nu cunosc ce inseamna cu adevarat un studiu de fezabilitate rutiera. Politistul intervievat spune "Se va ajunge si la noi, ca in alte state, sa prefere cetatenii calatoria cu mijloacele de transport in comun decat cu autoturismul propriu"... cred ca nu va uitati la statele care trebuie! Se da mana libera soferilor mijl. de transport in comun, care si asa incalca cate o regula de circulatie la 30 de sec. Ce-ar fi sa mai investeasca primaria in infrastructura - parcari, de ce nu supraetajate - sau reamenajarea liniilor de tramvai, ca sa nu iti strici suspensiile la auto pt care nu ai nici o sansa sa dai in judecata Primaria. Apropo de vestul EU: de ce nu faceti o excursie in grup cu politia sa vedeti si alte state in care oameni inteligenti gasesc solutii, daca singuri nu va duce capul? Toti vorbiti impersonal: "sa se faca", dar nimeni nu e in stare sa puna problema investirii in infrastructura, pregatirea specialistilor in fezabilitatea drumurilor.... a se vedea haosul din transportul public: pana si autobuzele au nr. de VS... ca cei de la IS nu au timp de servici pt ca se cearta intre ei despre cum sa mai traga niste bani publici (presa e plina de amanunte). V-a prins schimbarea cu lectii care trebuiau facute si prevazute de acum 5 ani, asa ca nici acum nu e tirziu sa mai recuperati cite ceva si in loc sa investiti in nocturne pe stadioane, mai bine mai asfaltati 5 strazi....
Anonim  | #3211
In articol,se folosesc denumirile : Bd.Copou si Bd.Carol....Care-i denumirea corecta ?
Un sofer ca atatia altii  | #3212
"Nimic nu trebuie sa stea in calea mijloacelor de transport in comun"!!! Domnilor, va aflati intr-o aberatie totala! Strangeti de pe acum toate permisele Iasiului ca sa va linistiti si sa lasati mijloacele de transport in comun sa circule. Sa nu uitam ca soferii contribuie din plin, si ca cetateni si ca soferi, la repararea si intretinerea drumurilor. Ceea ce se sustine in articol este o jignire imensa! In Bucsinescu si pe Elena Doamna sunt 3 benzi de circulatie pentru ca tramvaiul sa-si poata permite sa o ocupe pe cea de la mijlocul strazii? Se pare ca domnii politisti au circulat prin Iasi doar cu "pasul" nicidecum cu masina, altfel ar sti ca alinierea masinilor in Bucsinescu, pe o singura banda, pentru `inainte` spre bulev.T.Vladimirescu si la `stanga` spre Elena Doamna ar duce la un blocaj i trafic. Unde e dorinta de fluenta, flexibilitatea, logica? Politistii ar trebui sa fie de partea participantilor la trafic, sa-i ajute, sa formeze o "echipa", nu sa "vaneze" greseli pe care efectiv nu ai cum sa le ocolesti in conditiile unor strazi cu doua benzi, dintre care una e ocupata de linia de tramvai care "trebuie lasata libera".
ion  | #3213
Noul Cod Rutier NU RASPUNDE SITUATIEI REALE de la noi.
cineva  | #3214
Mai intai faceti drumuri (destul de bune ca sanu va injur in fiecare zi) si parcari si apoi sa cereti.....corectitudine in trafic
george  | #3215
mai bine scoateti tramvaiele si liniile de tramvai si bagati numai autobuze
sofer  | #3216
Dar soferii de pe autobuze si maxi-taxi care opresc la 5m distanta de statie(blocand 2 benzi) ce patesc?
cristiii  | #3217
Frustratii trebuie sa inteleaga ca trebuia sa caste ochii cand vine tramvaiul, daca nu vor sa dea bani pentru repararea masinii. Asa prevede legea. Iar daca nu le convine nu au decat sa riste... dar pe pielea lor.
Mitica  | #3218
Cred ca politistii au dreptate, trebuie folosit mai mult transportul in comun pentru distante medii sau lungi iar pentru distante scurte domnii automobilisti ar trebui sa-si dea jos curul din masina si sa circule pe propriile picioare.
roxana  | #3219
D-le Costel Mandru daca tot va pricepeti asa de bine la noile reguli de circulatie, cind aveti de gind introduceti mijloace moderne de SEMAFORIZARE. adica sa montati semafoare pe "soseaua mortii NICOLINA ce ocupa locul 1 la accidente" , adica la prima intersectie de la Podu Ros spre CUG. Cind are de gind POLITIA si PRIMARIA sa amendeze sau chiar sa inerzica vinzarea florilor tot la prima intersectie de la Podu Ros spre CUG pe partea dreapta, care impiedica circulatia pietonilor exact la trecerea de pietoni (nesemaforizata), prin ocuparea itregului trotuar, cu galeti cu flori, odgoane de ancorarea coperetinei de bolovani imensi de 30 - 40 kg unul. Pentru citi mp. de spatiu plateste chirie la PRIMARIE patronul acestei florarii ? Cind se aduna mai multa lume la trecerea de pietoni , nu au loc 10 oameni pe trotuar din cauza galetlori cu flori, a odgoane de ancorare a coperetinei si de cei 6-7bolovani imensi de pe trotuar. Aproape zilnic trec diversi politai si gardienii publici pe la aceasta florarie, dar PROBABIL toti au orbul gainilor.... in euro .... ca su mai vorbim ca de masinile care opresc 10-15 min. chiar pe coltul strazii, sau chiar pe trecerea de pietoni, ca sa cumpere un buchet de flori, si in zadar se claxsoneaza, se injura, se dracuie, pentru ca atita timp cit va exista aceasta florarie pe coltul strazii, aceste scene de cosmar se vor repeta permanent, fiind un real generator de acdidente rutiere. Mutati floraria in alta parte, la piata Nicolina !!!
vreau centuri,parcari  | #3220
D-le politist situatia este foarte grava, masinile s-au inmultit iar infrastructura este la pamant.Este usor sa vorbim si sa dam sfaturi.Primaria sa faca niste strazi de centura cum sunt in toate tarile si niste parcari.
oarecare  | #3221
Daca se spune ca nu se poate astepta la semafor pe linia de tramvai, il invit pe dl. Mandru sa incerce sa vireze la stanga de pe strada Elena Doamna spre Anastasiu Panu asteptand la semafor pe prima banda. Dumnealui a spus, foarte `mandru" de el, ca se aplica aceleasi norme si reguli ca in intersectia din Bucsinescu. Totusi, in Bucsinescu prima banda e destul de lata incat cei ce vireaza la dreapta se pot deplasa pe langa cei ce stationeaza la semafor. Dar la Elena Doamna prima banda este ingusta. Ca urmare, cei ce se deplaseaza din Bucsinescu spre Tg. Cucu nu mai pot patrunde in intersectia de la Hotel Europa (chiar daca au verde!) din cauza celor care asteapta sa vireze la stanga!! Probabil si politistii sunt constienti (sper!) ca in unele intersectii din Iasi multe reguli nu pot fi aplicate ad literam. Regula conform careia tramvaiul trebuie sa fie primul la semafor mi se pare penibila! La fel cum sunt si cei care au gandit acest nou cod rutier.
gabi  | #3222
Este cel putrin jenant sa se spuna ca mijloacele de transport in comun trebuie sa aiba prioritate;de ce?noi ca SI PLATITORI DE TAXE SI IMPOZITE NU NE BUCURAM DE ACELEASI DREPTURI CU RATP? santem cetateni de categorie inferioara?dupa ce ca aceste mijloace de transport merg absolut infect din punct de vedere a legii circulatiei ,dupa ce ani de zile aceste societati ne toaca banii in mod sistematic circuland absolut mizerabil dupa facilitatile care li s`au facut scotind de pe trasee microbuzele acum trebuie sa lasam sa iasa paduchele in fata. SICTIR tuturor celor ce au conceput cel putin aceasta prevedere absolut idioata.
cornelius  | #3223
legi erau si pana acum, problema e ca nu le aplica nimeni. Noul Cod rutier va rezolva ceva ?Orice minune tine trei zile. Domnilor de la circulatie, va invit sa faceti la stinga in intersectiile de la Cotnari, de la Granit, si apoi sa vorbiti de semaforizari. Nu ati gasit nici o rezolvare pentru circulatia din Podu Ros, si mai sant atiteaprobleme de trafic, incat chiar ca am senzatia ca va bateti joc de nervii nostri. Pana la urma nu santeti decit niste bugetari platiti si din banii pe care eu si atitia ca mine ii dam la stat. Macar de s-ar vedea ceva de pe urma voastra.Ar trebui sa veniti cu solutii nu cu sfaturi.Modificarea timpilor celor doua semafoare din intersectiile amintite mai sus nu ar costa decat putina bunavointa, dar de unde nu e, nici nu poti cere.
cata  | #3224
Apropos de alte state - mergeti in Germania, Olanda, Austria sa vedeti pistele pentru biciclisti. Acolo, in marile orase, aproape toata lumea se deplaseaza cu bicicleta spre servici, deoarece au conditii : trotuarul are delimitata clar pista de biciclete, de asemenea la semafoare sunt delimitate clar culoarele de biciclete, de asemenea sunt parcari de biciclete. Incercati in Iasi sa faceti un traseu de 3-4 kilometri cu bicicleta : pe trotuar nu se poate deoarece pietonii circula haotic si admonesteaza la modul ca trotuarul nu e pentru biciclete (desi in vest este, si vai de pietonul care intra pe culoarul bicicletelor), pe strada e imposibil.
Si, vorbind de pietoni - chiar nu se pot gasi solutii pentru a impiedica traversarea in dorul lelii, unul cate unul la intervale de 10 secunde ? Foarte putini au bunul simt sa puna piciorul pe trecere in momentul in care nu vine nici o masina, sau macar sa astepte inca 2-3 sa faca un grup pentru a fluidiza traficul masinilor. Intersectia de la gara sau cea de la statuia Independetei si spitalul Spiridon sunt unele din cele mai urgisite din cauza pietonilor.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1595 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019548 (s)

loading...