News Flash:

Somaj tehnic in transportul public

26 Iulie 2010
2538 Vizualizari | 6 Comentarii
Maricel Gherca
• Personalul TESA al Regiei Autonome de Transport Public ar putea fi trimis in somaj tehnic • Conducerea institutiei a propus ca acestia sa stea acasa in lunile august si septembrie • Sefii Regiei spera ca astfel vor reduce cheltuielile institutiei cu 140.000 lei pe luna • Sindicatele regiei au solicitat un ragaz de cateva zile pentru a discuta propunerera cu angajatii vizati pentru somajul tehnic Peste 90 de angajati ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP) ar putea sa fie trimisi in somaj tehnic in lunile august si septembrie. Este vorba doar de personalul TESA, masura fiind propusa in sedinta de vineri a Consiliului de Administratie a regiei. Sefii institutiei sustin ca prin aceasta decizie vor face economii la bugetul institutiei, avand in vedere situatia financiara dificila in care se zbate RATP. Incasarile au scazut pe perioada verii, astfel ca acestea abia daca acopera salariile lunare ale celor 1422 de angajati. "Jumatate din personalul TESA ar urma sa plece in somaj tehnic in luna august, iar restul in septembrie. Este o masura inevitabila in conditiile in care avem mari dificultati financiare. Este posibil sa intram in somaj chiar si noi, reprezentantii conducerii RATP. Vom discuta propunerea si cu reprezentantii sindicatelor. Este o masura care ne-ar aduce economii de 140.000 lei pe luna", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Propunerea nu a picat deloc bine pentru sindicalistii institutiei. Acestia au solicitat un ragaz pentru a discuta solicitarea cu angajatii pe care ii reprezinta. "Nu stiam de aceasta propunere, chiar am fost luat prin surprindere la sedinta Consiliului de Administratie. Am cerut un ragaz pentru a vedea ce spun angajatii nostri despre acest lucru. Ne vom intalni luni, 26 iulie, sa vedem daca acceptam sau nu aceasta decizie. Oricum, conform contractului incheiat la nivel de ramura, angajatii care vor suplini munca celor care se vor afla in somaj tehnic, vor trebui sa primeasca minimum 25% din veniturile acestora", a declarat Vasile Sandu, liderul Sindicatului Liber al Salariatilor din cadrul RATP. Tot in sedinta Consiliului de Administratie de vineri, membrii acestuia au aprobat noi masuri de austeritate, impuse prin OUG 55 din 24 iunie 2010. Conform actului normativ, "regiile autonome trebuie sa reduca cu 20% cheltuielile cu bunuri si servicii, altele decat cele pentru activitatile de productie, a cheltuielilor cu prestatiile externe, cheltuielilor de protocol, reclama si publicitate, programate pentru semestrul II 2010". Mai mult, plimbarile cu masinile de serviciu vor fi eliminate. "Am prezentat membrilor Consiliului de Administratie noile masuri de austeritate si au fost aprobate. Deja am facut si graficele pentru masinile de serviciu, care vor circula cu cote reduse de carburanti", a explicat Maricel Gherca. Situatia financiara a RATP este una dificila, institutia mentinandu-si activitatea exclusiv din incasarile zilnice. Din cauza datoriilor de 100 de milioane lei la bugetul consolidat al statului, RATP are conturile blocate de catre Directia Generala a Finantelor Publice Judetene.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (6)

definitiv provizoriu...in the city  | #116481
e clasica treaba: soferii fura de se rup in doua, trantesc masinile in toate gropile si merg de zici ca fac raliu, deci se baga banii in piese si alte alea asa ca trimitem pe cei de la TESA la foamete. Gandire tipic comunista: noi muncim noi nu gandim!!! Nu mai stau in Iasi de cca 4 ani. Am ajuns in vara asta si in 2 saptamani m-am ingrozit cata nesimtire poate sa duca acest oras. Se baga bani in linii de tramvai, care sunt imprumutati si apoi se va cere RATP sa plateasca din incasari. Vai de capul orasului asta. De ce primaria nu mai subventioneaza RATP? In tari straine este un lucru obligatoriu, in Romania... Ce urmeaza dupa somajul TESA? Inchiderea completa a RATP? Dupa ce a pus pe butuci Prodan impex si le-a promis marea si sarea in campanie electorala dar le-a luat voturile, a subminat RATP prin Unistil Vaslui, acum a invatat de la slinosul de indian de la TEPRO ca desfiintand TESA va face praf si restul firmei. Las' ca sindicatele dorm linistite, aaaa... pardon ce au ele de castigat? cat ati primit? cat veti primi ca sa fiti de acord?
Vasile  | #116484
Cine ar putea crede pe patatul cela de lider de sindicat de la R A T P.SANDU VASILE este cel mai pervers om din r a t p,este cumatru lui GHERCA Marcel se face ca nu stie ce face directorul,inseamna ca este un prost ,dar lucrurile nu stau asa,a fost vineri la sedinta de consiliul de administratie si stia ,el trebuia sa faca alegeri la sindicat de ce intrzie nu cumva ii este frica ca nu-l m-ai voteaza salariati si ca vrem alt lider care sa se implice in probleme de felul acesta etc.Chear acest Sandu Vasile spune ca va da 169 de salariati afara s-o de-a pe masa si amantele pe care le are porcu.
un cetatean  | #116485
De cind incepe treaba cu masinile de serviciu zilnic masina de la RATP acel Espero alb il aduce si il duce la ciurea pe fostul director Abalasei .Probabil omul se gidila sa mearga cu autobuzele societatii pe care a conduso asa de bine si pe care a aduso la asa profit niste hotii si tilhari sunteti acolo o clica de borfasi
gigi chelu reatepelu  | #116507
tare as vrea sa stiu daca si inginerul sef Stoica C si sefii de sectie si servicii si dl Gherca inclusiv Vasile Sandu vor merge in Somaj Tehnic ca nimeni nu are nevoie de ei.. din cauza lefurilor lor grase si a magariilor lor suntem in rahat acu pina in git!!!
un iesean  | #116512
dar de ce nu ziceti ca a-ti scumpit biletele si nu mai merg decat babele si mosnegii care au gratuit? singuri va duceti la faliment prin decizile voastre; acum ca sunt 6 oameni in ditamai tramvaiul si din care 4 sau 5 sunt pensionari e bine ? cu scumpirea asta la ce va asteptati ?faliment scrie imediat ce a-ti scumpit biletele..dar nu reactionati...noi mergem cu taxiul sau pe jos ca asa vreti voi..mergeti in somaj poate va desteptati..sau acum e prea tarziu...
sanducosmin92  | #116515
Concedierea personalului TESA nu este solutia la problema legata de pierderile RATP ... Adevaratele pierderi decurg din gratuitatile oferite pensionarilor ... Daca RATP ar renunta la gratuitatile catre pensionari (implicit la "subventiile" aferente gratuitatilor ; din parte Primariei ) si toti pensionarii ar platii calatoriile la pret intreg s-ar putea vedea o "recuperare" financiara a RATP ...

Solutia renuntarii la gratuitati ar trebui sa fie "probata" pe parcursul a 3-6 luni si daca se observa "imbunatatiri" la nivelul incasarilor sa fie prelungita pentru o perioada mai lunga ...
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2745 (s) | 22 queries | Mysql time :0.161721 (s)