Terapii alternative

Dormiti bine pentru a va proteja de COVID-19, nu goliti supermarketurile!

Publicat: 26 mart. 2020

Somnul bun va fereste de coronavirus. Întrucât cumpărătorii, de panică, continuă să lase rafturile supermarketurilor goale, experții în somn de la Universitatea din Australia de Sud le reamintesc oamenilor că somnul este cel pe care trebuie să il stocheze dacă doresc să isi asigure cea mai bună sănătate în timpul pandemiei de coronavirus.

Cercetatorul UniSA pentru somn și oboseală, dr. Raymond Matthews, spune că prioritizarea somnului vă va ajuta să vă protejați de COVID-19 prin intarirea sistemului imunitar.

„Pe măsură ce realitatea Covid-19 se dezvoltă, oamenii sunt mai vigilenți cu spălarea mâinilor, distanțare socială și muncesc de acasă, dacă pot. Dar ceea ce ei nu pot realiza este cât de important este somnul pentru sănătatea lor generală”, spune Matthews.

„Somnul joacă un rol esențial în funcționarea sistemului imunitar al organismului. Când oamenii suferă de lipsa de somn, reduc efectiv din numarul celulelor de aparare naturala ale corpului lor – celulele albe din sânge care vânează celulele infectate virale – ceea ce înseamnă că pot să-și compromită sistemul imunitar și să isi crească riscul de a se îmbolnăvi.

„Aceasta este informația vitală pentru toți oamenii, nu numai pentru cei care se culca târziu pentru a fi la curent cu cele mai recente stiri despre Covid-19. Cel mai important lucru pentrunoi toti, dar mai ales pentru lucrătorii noștri din prima linie este suficient somn pentru a se odihni, recupera și a rămâne sănătosi”.

Dr. Matthews spune că nu numai că lipsa somnului ne face mai susceptibili la infecții, dar este, de asemenea, factorul esențial pentru ca vaccinurile să funcționeze eficient.

Somnul bun va fereste de coronavirus

„Multe studii arata o crestere intre somnul prost si mortalitatea crescuta”, spune Dr. Matthews.

„Un studiu a descoperit că lipsa somnului a redus eficacitatea vaccinării antigripale la jumătate, indicând exact cât de important este somnul pentru producerea anticorpilor necesari pentru a lupta împotriva infecțiilor.

„Așteptăm cu nerăbdare să descoperim un vaccin pentru COVID-19, dar trebuie să ne asigurăm, de asemenea, că avem un somn bun pentru ca acesta să funcționeze bine.”

Pentru cei care se luptă să obțină un somn bun, dr. Matthews spune că există multe lucruri pe care le pot face.

„Dacă aveți o rutină pentru a vă relaxa înainte de culcare, asta vă va ajuta cu adevărat. Acest lucru ar putea include oprirea televizorului mai devreme și cititul unei carti bune în pat, dar într-adevăr, orice vă face să vă simțiți calm și confortabil”, sustine Dr. Spune Matthews.

„Bazele pentru un somn bun includ, în general:

evitarea țigărilor, cofeinei și alcoolului
mese ușoare, mai degrabă decât mancaruri grele
dormitor întunecat, rece și liniștit
evita lumina puternică seara și asigurati-vă că veți obține suficient soare dimineața
exercitii în timpul zilei

„Și, dacă descoperi că nu poți dormi, uneori este mai bine să te ridici și să faci ceva relaxant până când începi să te simți obosit.

„Aceste vremuri sunt fără îndoială o provocare, dar somnul bun este ceva asupra caruia ar trebui să ne străduim cu toții pentru a ne maximiza sănătatea”, sustine medicul.



loading...

Adauga un comentariu