Actualitate

Sorin Cîmpeanu, în prima zi de școală: „Probleme cu distanțarea fizică sunt în mijloacele de transport“

Publicat: 08 feb. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Sorin Cîmpeanu în prima zi de școală Probleme cu distanțarea fizică sunt în mijloacele de transport
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a vorbit despre prima zi de școală în care copiii au revenit în bănci. Sorin Cîmpeanu a declarat luni, 8 februarie, că până la această oră nu s-au identificat probleme în școli. Ministrul consideră că problemele legate de distanțarea socială sunt întâlnite mai degrabă în mijloacele de transport în comun decât în clase.

„Distanțarea minimă recomandată este de minim un metru. Pentru a nu bloca întreg procesul am precizat în ordinul comun de ministru Educație – Sănătate că acolo unde nu este posibil se vor face eforturi pentru a se asigura distanța maxim posibilă. Aș vrea să vă spun că în școli nu s-au identificat focare, mai degrabă sunt probleme cu distanțarea fizică în mijloacele de transport în comun, spre exemplu, decât în școli”, a spus Sorin Cîmpeanu.

Sorin Cîmpeanu: „Personalul din învățământ va avea o prioritate la vaccinare“

Ministrul Educației a dat asigurări că profesorii se vor putea vaccina cât mai repede în momentul în care vor fi disponibile vaccinuri anti-COVID-19.

„Personalul are stabilită deja o prioritate sistemică de îndată ce vom avea doze de vaccin suficiente. În sistemul de învățământ dorința de vaccinare a fost mult mai mare decât putința, înțelegând numărul de doze de vaccin. De la finalul acestei luni sunt convins că situația se va rezolva, iar personalul din învățământ va avea o prioritate la vaccinare conformă cu prioritatea spunem cu toții că o acordăm școlii și viitorului acestei țări”“, a precizat Sorin Cîmpeanu.

Orice problemă identificată, va fi semnalată în timp real

Ministrul Educației a mai adăugat că nu poate ști dacă vor deveni sau nu școlile noi focare de CVOID-19, dar a adat asigurări că se face tot posibilul pentru ca școlile să rămână deschise.

„În primul rând, nu am identificat probleme în școlile în care am fost până acum. Voi continua să merg în cursul acestei zile și în alte școli. Orice problemă identificată, va fi semnalată în timp real. Ne implicăm pentru soluționarea problemelor care ar putea să apară. Nu am un glob de cristal, iertați-mă. Dar, personal, am dreptul să am o convingere. Sunt convins că școlile, așa cum nu au devenit focare în alte state în care școlile au fost deschise, nu vor deveni focare nici în România”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

Scenariile după care funcționează școlile

Cursurile au fost reluate de luni, 8 februarie, în format fizic, odată cu începerea semestrului al doilea, în majoritatea grădiniţelor, şcolilor şi liceelor din ţară. În România, 2.181 de localităţi sunt în scenariul verde, 903 în scenariul galben şi 149 în scenariul roşu, conform ultimei centralizări realizate de către Centrul Naţional de Conducere şi Coordonare a Intervenţiei (CNCCI).

Scenariul verde, aferent localităţilor cu o rată de infectare cu COVID-19 la 14 zile mai mică sau egală cu 1 la o mie de locuitori, asigură deschiderea cu prezenţă fizică a tuturor şcolilor, creşelor şi grădiniţele.

Scenariul galben, în localităţile cu rată de infectare între 1 şi 3/1.000, înseamnă prezenţă fizică pentru antepreşcolari în creşe, preşcolari în grădiniţe, pentru elevii din învăţământul primar, inclusiv clasa pregătitoare, precum şi pentru elevii din clasele terminale, a VIII-a, a XII-a şi a XIII-a.

În scenariul roşu, în localităţile cu rata de infectare peste 3/1.000, dar mai mică de 6/1.000, vin doar antepreşcolarii la creşe, preşcolarii în grădiniţă şi elevii învăţământului primar, inclusiv clasa pregătitoare, însă rămân în online cei din gimnazial şi liceal.

Adauga un comentariu