News Flash:

Sorin Rosca Stanescu: Cititi si va cruciti ce poate face un angajat al statului roman. ROMAVIA implicata in traficul de armament

8 Octombrie 2009
2365 Vizualizari | 1 Comentarii
Sorin Rosca Stanescu Cititi si va cruciti ce poate face un angajat al statului roman ROMAVIA implicata in traficul de armament
Afisat la 19:32

Jurnalistul Sorin Rosca Stanescu scrie in cea mai recenta postare de pe blogul personal ca echipaje de piloti romani apartinand comapniei aeriene de stat ROMAVIA au pilotat, la ordinul generalului Iuliu-Adrian Goleanu, avioane care erau implicate in traficul de arme de pe continentul african. Mai mult, o parte dintre aceste avioane au fost ``gazduite`` pe aeropotul Otopeni in zona rezervata companiei ROMAVIA.
``Compania aeriana ROMAVIA (poreclita si ROMAFIA), se afla, ca si Romtehnica, in subordinea Departamentului pentru Armamente al MApN si are 230 de angajati. A fost infiintata in 1991 pe structura fostei Flotile Prezidentiale, asa ca principala sa misiune a ramas aceea de a efectua transporturi speciale in favoarea Administratiei Prezidentiale. Mai precis, a presedintelui tarii. Aeronavele sale sunt parcate si opereaza de pe platforma militara a aeroportului Otopeni, in comun cu avioanele Bazei 90 Transport a MApN.
ROMAVIA il are de peste 12 ani la conducere pe generalul de flotila aeriana (r.) Iuliu-Adrian Goleanu, de profesie ofiter al fostei securitati ceausiste. Dupa pensionarea anticipata din MApN (decembrie 2008), directorul Goleanu incaseaza lunar, cu voia ministrului Stanisoara, o pensia speciala, la care se adauga si salariul de civil, asta in afara celor 30.000 de euro, plati compensatorii.
Numai ca acestia sunt doar banii sai de buzunar. Pentru ca documentele ONU, legate de traficul de arme de pe continentul african, mentioneaza, in mod repetat, cateva echipaje romanesti care au zburat in Africa intre 2001 si 2004, pentru compania Jetline International, avand arme de contrabanda la bord. Iar aceste informatii despre traficul cu arme incarcate la Tripoli, destinate mai multor state africane, au fost confirmate chiar de o sursa care a participat la aceste actiuni in Africa. A fost probat ulterior faptul ca zeci de romani, personal navigant si tehnic al companiei militare romanesti ROMAVIA, au fost detasati pe continentul african, sa deserveasca avioanele BAC 1-11 cu indicativele P4-JLB, P4-CBH, VP-BBA si 3C-QRF si un Boeing 727 cu inregistrarea P4-JLI. In acte, ele faceau transporturi speciale-demnitari africani, in realitate, carau arme de contrabanda, din ordinul generalului Goleanu``, dezvaluie Sorin Rosca Stanescu.
Pilotii erau remunerati cu sume intre 4.000 si 5.000 de dolari pentru fiecare zbor cu arme de contrabanda
``In august 2003, aeronava BAC 1-11 cu inmatricularea VP-CLM a insulelor Cayman a fost fotografiata de catre inspectorii ONU, dupa aterizare, parcata la platforma militara a Bazei 90 Transport in zona ROMAVIA. Exact cu acest avion fusesera anterior transportate in 1998, in Sierra Leone, mari cantitati de arme si munitie care au alimentat sangerosul razboi civil. ONU detinea deja fisele de zbor, certificatele de utilizator final false, ofertele de armament si corespondenta secreta a traficantilor. Generalul Adrian Goleanu neaga si acum faptul ca intre compania pe care o conduce si Jetline International ar fi existat vreo relatie contractuala, dar recunoaste ca a existat una cu Jetline Incorporated. Un document eliberat de Autoritatea Aeronautica din Aruba, paradis fiscal si locul unde majoritatea avioanelor erau inregistrate, demonstreaza clar ca pilotii romani lucrau totusi pentru Jetline International, companie administrata de Mohamed Hijazi, un libanez influent cu multe conexiuni in Africa. De fapt, existau doua companii Jetline, Incorporated si International, inregistrate una in Guineea Ecuatoriala si alta in Emiratele Arabe Unite, ambele apartinand traficantului de arme Viktor Bout.
Daca cineva crede ca episodul ROMAVIA 2001-2004 a fost un caz singular, se inseala. Pentru ca el a fost reluat incepand cu 2007, cu aceiasi protagonisti. O alta aeronava implicata in traficul de arme, tot un BAC 1-11 cu inmatricularea din Guineea Ecuatoriala 3C-QRF, a fost descoperita de ONU parcata pe platforma aeroportului Baneasa in 2006. Aeronava apare in documentele ONU datorita implicarii in traficul cu arme in R.D.Congo. Avionul companiei Jetline era folosit de o companie autohtona, MIA Airlines, patronata de Aurel Bitianu, fost angajat al ROMAVIA si de libanezul Salem Youssef, ginerele lui Mohamed Hijazzi. MIA Airlines, are sediul intr-un apartament de bloc din Baneasa. De mentionat ca aeronavele pe care le opereaza firma romaneasca apartin companiei Jetline Incorporated si sunt pilotate de angajatii Romavia. Din cercetarile intreprinse, s-a constatat ca fiecare pilot era remunerat cu sume intre 4.000 si 5.000 de dolari pentru fiecare zbor "senzitiv", adica cu arme de contrabanda la bord.
E de neinteles cum Autoritatea Aeronautica Civila a putut autoriza MIA Airlines sa desfasoare activitati in Romania cu toate cele sapte avioane, atata timp cat, in intreaga Uniune Europeana, activitatea companiei Jetline Incorporated este strict interzisa``, intreaba Sorin Rosca Stanescu.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

mihaela sofariu  | #83095
Nu stiu ce se intampla cu dezvaluirile domnului S R Stanescu,nu mai scrie nimic .A fost redus la tacere ,sau asteapta momentul sa aduca probele.
Succes !
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3889 (s) | 22 queries | Mysql time :0.258066 (s)