News Flash:

Sponsorizarea, un mecenat modern

19 Martie 2001
1098 Vizualizari | 0 Comentarii
•O persoana fizica ce desfasoara o activitate, aproape in orice domeniu, poate beneficia de acest ajutor

In ultima perioada, pentru tot mai multi ieseni, ajutoarele primite din diferite parti sub forma de sponsorizare ar constitui calea rezolvarii tuturor problemelor. Insa, paradoxal este ca, desi necesitatile de a se primi sume pe aceasta cale sunt in continua crestere, fondurile firmelor destinate sponsorizarilor sunt tot mai mici. La aceasta a contribuit in primul rand faptul ca tot mai putine societati se afla in situatia de a inregistra profit. In acest caz se observa o situatie financiara nu tocmai roz. Singurul avantaj al firmelor care efectueaza sponsorizari l-ar constitui numai reducerea bazei impozabile cu un procent de doar 5%.

Sponsorizarea este reglementata de prevederile Legii 32/1994, modificata apoi prin Ordonanta Guvernului 36/1998. Potrivit acesteia, de sponsorizare pot beneficia persoanele fizice care desfasoara activitati in aproape toate domeniile. Legea sponsorizarii prevede ca poate beneficia de o sponsorizare, adica de primirea unei sume nerambursabile de la o firma cu capital privat sau de stat, regie autonoma sau institutie publica, orice persoana fizica ce desfasoara o activitate in domeniul cultural, artistic, educativ, stiintific sau chiar umanitar. Un astfel de "ajutor" poate primi si o persoana care lucreaza in mediul religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, de prezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice. Activitatea sa trebuie sa fie recunoscuta de catre o persoana juridica fara scop lucrativ sau de o institutie publica, ce activeaza constant in domeniul pentru care se solicita sponsorizarea. Sponsorizarea poate fi acordata in considerarea domeniului in care se desfasoara activitatea unei persoane fizice fara sa se tina cont de alte conditii pe care aceasta le-ar putea indeplini. Prin urmare, daca persoana care solicita ajutorul are un handicap de gradul unu sau doi nu constituie un avantaj pentru primirea respectivului "ajutor".

Sumele din sponsorizari nu sunt impozabile

Un exemplu concludent in acest sens il reprezinta cel al unui student care a obtinut o bursa de studii in strainatate, insa conditia necesara pentru a putea beneficia de ea este sa detina banii necesari pentru transport. In acest caz, el poate apela la una sau mai multe firme private, sau institutii de stat care, in limita sumelor destinate sponsorizarilor, in momentul constituirii bugetului pe anul respectiv, poate acorda sau nu suma ceruta. In ceea ce priveste durata pentru care se poate face sponsorizarea, legea nu contine nici o restrictie de timp. Stabilitatea duratei poate fi, totusi, influentata de faptul ca sponsorul beneficiaza de reducerea bazei impozabile cu numai 5%. Sponsorizarea trebuie probata de fiecare data cu forma scrisa a contractului in care, in mod evident, trebuie trecuta si durata pentru care aceasta se efectueaza. Un real avantaj pentru cei care primesc astfel de "ajutoare" este ca sumele respective sunt scutite de impozit. Astfel, potrivit reglementarilor referitoare la impozitul pe venitul global, nu reprezinta venituri impozabile, si evident ca nu se impoziteaza, sumele sau bunurile primite sub forma de sponsorizari.
Cornelia LAZARESCU
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2027 (s) | 22 queries | Mysql time :0.067999 (s)