Local

Stadiul proiectului A8 Iași – Târgu Neamț! Iată ultimele detalii despre studiul privind Autostrada Unirii

Publicat: 04 iun. 2022
Stadiul proiectului A8 Iași  Târgu Neamț Iată ultimele detalii despre studiul privind Autostrada Unirii
Stadiul proiectului A8 Iași- Târgu Neamț a fost analizat recent de autoritățile din județul Iași

Stadiul proiectului A8 pe sectorul Iași – Târgu Neamț a fost prezentat de autoritățile județului și de reprezentanții firmei Consitrans SRL, cea care elaborează studiul de fezabilitate pentru cei 100 de kilometri care străbat județul. Pe jumătate din traseu studiul este aproape finalizat, restul având unele întârzieri.

Veste importantă pentru locuitorii județului Iași. Proiectarea pe sectorul de la Moțca la Podu Iloaiei din Autostrada A8 Iași – Târgu Neamț – Târgu Mureș este aproape gata. Reprezentanții firmei Consitrans SRL, cea care elaborează studiul de fezabilitate pentru acest sector din Autostrada Unirii, au arătat că pe tronsonul de la Moțca până la Podu Iloaiei documentația este realizată în proporție de 90 la sută. Totuși, secțiunea următoare, cea până la podul de la Ungheni ar putea avea unele întârzieri.

Care este stadiul proiectului A8 Iași – Târgu Neamț?

Reprezentanții Consitrans au menționat că pe tronsonul Moțca – Podu Iloaiei lucrările sunt cele mai avansate.

„Studiul de fezabilitate pe sectorul Moțca – Iași – Ungheni ar trebui predat undeva în luna septembrie 2022. În acest sens, pentru a recupera din întârzierile care au apărut, fără a fi vina beneficiarului sau proiectantului, noi am realizat studiile geotehnice pe tronsonul Moțca – Târgu Frumos, studiu predat la beneficiar. Din punct de vedere al proiectării, noi suntem aproape la 90 la sută pentru sectorul Moțca – Podu Iloaiei. După definitivarea traseului vom finaliza întreg studiul”, a spus Petre Ene, directorul firmei Consitrans SRL, proiectantul lucrării.

Probleme pe varianta Lețcani – Ungheni din A8

Pentru tronsonul de la Lețcani – Iași – Ungheni încă nu a fost definitivată varianta finală de traseu. Inițial, au fost luate în calcul 4 variante, însă factorii decizionali au ales deja o variantă ce urmează a fi analizată de Jaspers, entitatea Comisiei Europene care sprijină proiectele cu fonduri comunitare.

„Ultima variantă a traseului nu este aleasă. O variantă a fost avizată favorabil de consultantul Jaspers. Pe Moțca – Podu Iloaiei sunt aproape 50 de kilometri, jumătate din traseu. O parte din soluțiile tehnice sunt deja stabilite urmând a fi continuate de studiile geotehnice din teren. Tot ce înseamnă soluții de viaducte de protecția mediului sunt deja stabilite de specialiștii noștri. Am început cu 122 de oameni, iar acum pe partea tehnică lucrează aproape 70 de persoane”, a mai spus Petre Ene.

Tronsonul A8 din județul Iași va fi împărțit  pe sectoare

Proiectantul a arătat că a propus ca sectorul Moțca – Podu Iloaiei să fie extras din proiect și scos la repede la licitație de proiectare și execuție. Tronsonul Lețcani – Ungheni ar urma să fie analizat ulterior.

„Soluția finală pe tronsonul Lețcani – Ungheni este o necunoscută. Până la Podu Iloaiei lucrurile stau foarte bine. Problema de la Lețcani sore Ungheni ține și de relația cu Jaspers”, a spus Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Transporturilor.

În ultimele luni, au avut loc mai multe discuții despre traseul A8.

Petru Movilă, inițiatorul Legii pentru A8: „Lucrările trebuie să înceapă la timp”

Pe de altă parte, Petru Movilă, inițiatorul legii pentru Autostrada A8 Iași – Târgu Mureș a arătat că este important ca proiectul să fie dus la bun sfârșit în termenele prevăzute.

„Din punctul meu de vedere, este foarte important că toată lumea vorbește despre autostradă. Înseamnă că este o temă importantă pentru ieșeni și moldoveni. Orice segment de autostradă pentru care există la acest moment documentații ce permit să se realizeze achiziția pentru execuție trebuie băgat la licitație. De asemenea, este foarte important ca în contextul în care vorbim de războiul din Ucraina și reorientarea transporturilor de pe mare pe uscat, cu atât mai mult se impune ca Guvernul României să ia în calcul alocarea de fonduri suplimentare pentru A8”, a spus Petru Movilă.

Inițiatorul legii pentru A8 cere ca politicienii să nu se folosească electoral de proiect

Petru Movilă a susținut că acest proiect nu mai trebuie promovat politic de tot felul de personaje ce caută să obțină doar capital electoral, așa cum a făcut recent senatorul PSD Maricel Popa.

„Pentru noi, segmentul de la podul peste Prut până la Pașcani este foarte important și din cauza faptului că este cel mai aglomerat, dar și pentru că acolo se va face joncțiunea cu Autostrada A7. Voi susține necondiționat acest proiect pentru care am inițiat și legea și îi avertizez pe toți cei care vorbesc de autostradă că aceasta nu mai este de mult un proiect politic, ci unul tehnic, foarte important pentru Iași, pe care vor merge și PNL-știi, PSD- știi, PMP-iștii și ONG-iștii”, a precizat Petru Movilă, inițiatorul Legii pentru Autostrada Unirii.

Stadiul proiectului A8 Iași – Târgu Neamț va fi analiza și în alte ședințe în perioada următoare.




Comentarii
  • Se vor mai face studii încă 30 ani. Cu siguranță în campania din 2024 vor prezenta niște hârtii, niște studii pentru a păcăli electoratul însă concret NIMIC din autostrada A8. Niște penali mincinoși, incapabili și puși numai pe furat.

  • Pe tronsonul „Letcani -Ungheni sunt intarzieri” :))) TOTI POLITICIENII vor sa aiba autostrada in buza terenului lor. Cum vrea Costel Alexe legatura A8 cu Aeroportul si Spitalul Regional pe la Aroneanu (ca dor nah, tot neamul sau are teren acolo) …
    Pe C A Rosetti nu se poate face, chiar daca traseul este mai: scurt, economic si facil.
    Pooliticienii fac ce vor si da vina pe proiectanti :)))

  • Pe tronsonul „Letcani -Ungheni sunt intarzieri” :))) TOTI POLITICIENII vor sa aiba autostrada in buza terenului lor. Cum vrea Costel Alexe legatura A8 cu Aeroportul si Spitalul Regional pe la Aroneanu (ca dor nah, tot neamul sau are teren acolo) …
    Pe C A Rosetti nu se poate face, chiar daca traseul este mai: scurt, economic si facil.
    Pooliticienii fac ce vor si da vina pe proiectanti :)))

Adauga un comentariu