Magazin

Stiai ca majoritatea vitaminelor sunt nefolositoare? Iata insa care sunt cele benefice organismului

Publicat: 20 oct. 2016
Sfaturi simple precum mananca-ti legumele, fa exercitii sau ia-ti vitaminele le-a auzit oricine in timpul vietii. Insa nu toate vitaminele sunt benefice organismului din punct de vedere stiintific. Studiile recente au descoperit ca anumite vitamine pot fi daunatoare. Unele au fost legate de dezvoltarea unor tipuri de cancer, altele sunt legate de formarea pietrelor la rinichi. Iata vitaminele care au efecte reale si cele care ar trebui evitate:
 
Multivitaminele 
Pot fi omise, o persoana poate obtine toti nutrientii in urma unei diete echilibate. Timp de zeci de ani, oamenii au considerat ca multivitaminele sunt indispensabile pentru un organism sanatos: vitamina C pentru sistemul imunitar, vitamina A pentru vedere sau vitamina B pentru energie. 
 
Toate aceste vitamine se obtin din consumul unor alimente. Consumate in exces, multivitaminele pot dauna organismului. In cadrul unui studiu amplu din 2012, in care au fost implicate 39.000 de femei cu varsta peste 25 de ani, s-a descoperit faptul ca cele care au luat multivitamine pe termen lung aveau un risc mai crescut de mortalitate, decat cele care nu au luat multivitamine.
 
Vitamina D
Este benefica, ajuta la intarirea oaselor si sunt greu de obtinut din mancare. Vitamina D ajuta la absorbtia calciului, acesta poate fi dobandit prin expunerea la soare, insa pe parcursul iernii este greu de obtinut. Cercetarile au demonstrat ca persoanele care au luat vitamina D zilnic au trait mai mult. 
 
Antioxidanti
Pot fi omisi, deoarece excesul poate creste riscul aparitiei unor forme de cancer. Vitaminele A, C si E sunt antioxidanti care se regasesc in multe fructe, in special in fructele de padure si legume. In cadrul unui studiu s-a dovedit ca barbatii fumatori care au consumat zilnic vitamina A sunt mult mai predispusi la cancerul de plamani decat cei care nu consumau aceste vitamine.
 
Vitamina C 
Poate fi obtinuta cu usurinta din fructele citrice. Studiile au dovedit ca vitamina C nu are aproape niciun efect asupra prevenirii racelii. Supradozele de peste 2.000 de miligrame pot creste riscul aparitiei pietrelor la rinichi.
 
Acid folic
Este foarte benefic pentru femeile gravide sau pentru cele care incearca sa ramana gravide. Acidul folic este utilizat de organism pentru crearea de noi celule. Institutul National de Sanatate din Statele Unite ale Americii a recomandat viitoarelor mame sa consume 400 de micrograme de acid folic zilnic.


loading...

Adauga un comentariu