News Flash:

Stiai ca ovazul scade colesterolul?

19 Noiembrie 2017
1035 Vizualizari | 0 Comentarii
Ovaz

Chiar daca ovazul este foarte benefic si pe cont propriu, ii poti intari efectele de reducere a colesterolului daca il combini cu o dieta sanatoasa si un program de exercitii fizice. Afla mai multe din acest articol!

Ovazul scade colesterolul „rau” (LDL) si imbunatateste sanatatea inimii. Daca este consumata la micul dejun, aceasta cereala iti ofera energia si nutrientii de care ai nevoie pentru a-ti indeplini sarcinile zilnice.

In acest articol, iti iti aratam cum sa adaugi ovazul in dieta daca ai trigliceridele si colesterolul marite.

Ovazul scade colesterolul „rau”

  • Ovazul scade colesterolul datorita continutului bogat de fibre
  • Ovazul, care merge bine cu lapte, suc sau ca ingredient in fursecuri, contine o cantitate ridicata de fibre solubile care reduc nivelul de colesterol „rau.” Chiar daca exista si alte alimente care contin fibre, cum ar fi merele, fasolea sau caisele, cea mai mare concentratie se gaseste in ovaz.
  • Consumat zilnic, ovazul scade colesterolul din sange si imbunatateste sanatatea inimii si a sistemului circulator. 

Totodata, ovazul contine si alti nutrienti, precum:

Saponine, care ajuta fibrele sa elimine colesterolul.
Avenantramide, care sprijina buna functionare a inimii si previn acumularea de radicali liberi (principala cauza a arteriosclerozei) datorita efectelor lor antioxidante.
Cum afecteaza ovazul nivelul de colesterol?

Procesul este urmatorul: fibrele solubile (beta-glucan) scad rata de absorbtie a grasimii in tractul intestinal. 
In acest fel, colesterolul nu ajunge in sange si nu ramane in corp.
Trebuie sa mananci ovaz simplu sau ca ingredient in alte retete?

Inclus intr-o dieta echilibrata, ovazul scade colesterolul
Aceasta este o intrebare frecventa a persoanelor care vor sa consume aceasta cereala pentru a-si reduce nivelul de colesterol. Este important de stiut faptul ca nu toate produsele care contin ovaz te ajuta sa iti atingi scopul. 

De exemplu, fursecurile cu ovaz din magazine contin, de asemenea, zahar si grasimi care agraveaza situatia.
Acelasi lucru este valabil si pentru fulgii de ovaz instant cu arome, destinat copiilor. Atentie, aceste produse au, in general, un continut bogat de zahar.
Alte produse cu fulgi sau faina de ovaz sunt recomandate, atat timp cat nu contin ingrediente daunatoare pentru sanatate si iti regleaza colesterolul. Printre acestea, amintim:

Batoanele de cereale cu ovaz, miere si fructe sunt din ce in ce mai populare si pot fi foarte utile. Daca servesti un astfel de produs ca gustare intre mese, obtii o doza de energie necesara pentru a face fata provocarilor zilei.
In plus, batoanele cu ovaz ajuta la reglarea glicemiei, tinand sub control apetitul. In acest fel, eviti sa mananci alimente nesanatoase pentru a-ti potoli foamea.

Pentru multe persoane, una dintre cele mai bune optiuni o reprezinta faina si fulgii de ovaz. In ambele cazuri, cantitatea recomandata este de o jumatate de cana la micul dejun.
Pentru a le intari efectele benefice, iti recomandam sa adaugi si o lingura de seminte de in. Daca vrei sa le mai schimbi putin gustul si sa le oferi o aroma deosebita, poti adauga capsuni, afine sau zmeura.

Totodata, un smoothie cu ovaz la micul dejun este o sursa extraordinara de nutrienti care scad colesterolul. Il poti prepara cu apa sau lapte (cel mai indicat este cel degresat). Aceasta bautura este racoritoare si satioasa.
Ovazul ca parte a unei alimentatii echilibrate

Indiferent cum il gatesti sau servesti, ovazul este o cereala integrala foarte gustoasa, care poate fi combinata cu multe alte alimente. De exemplu, poti consuma fulgi de ovaz cu iaurt sau suc la micul dejun.

Dupa ce este recoltat si curatat, ovazul este preparat fara a-i inlatura coaja. Prin urmare, acest aliment isi pastreaza nutrientii si fibrele.

Este adevarat ca ovazul scade colesterolul, dar asta nu inseamna ca poate functiona de unul singur. Este important sa adopti o dieta echilibrata si sa reduci consumul de grasimi si zahar daca vrei sa reglezi nivelul acestei lipide.

Factorii care duc la acumularea grasimilor in sange sunt diversi: o dieta inadecvata, lipsa de exercitii fizice, stresul si sedentarismul. Prin urmare, un bol de fulgi de ovaz la micul dejun este extrem de util, dar nu este de ajuns pentru a obtine rezultatele dorite.

Apa de ovaz pentru scaderea colesterolului

Ovazul scade colesterolul si protejeaza inima
Ovazul poate fi utilizat in numeroase retete. Poti sa il folosesti in loc de pesmet pentru a gati carne sau legume, ca ingredient in supe, presarat in salate, sosuri, etc. In plus, daca il fierbi, poti folosi si apa ramasa!

Consumul de apa de ovaz de mai multe ori pe saptamana contribuie la reducerea colesterolului rau si a trigliceridelor, dar si a glicemiei. Totodata, acest lichid stimuleaza pierderea in greutate si previne bolile cardiace.

Apa in care a fiert ovazul este bogata in beta-glucan, o fibra solubila care stimuleaza peristaltismul. Daca vrei sa slabesti, aceasta bautura este alegerea ideala deoarece este satioasa, accelereaza metabolismul si previne poftele alimentare dintre mese.

Datorita continutului sau de minerale, antioxidanti si vitamine, apa de ovaz previne imbatranirea prematura a celulelor, imbunatateste performantele fizice si ajuta organismul sa functioneze in mod corespunzator.

Ingrediente

1 cana de fulgi de ovaz (105 g)
3 cani de apa (750 ml)
Mod de preparare

Foloseste intotdeauna 1 parte ovaz la 3 parti apa.

  • Pune apa la fiert. Cand da in clocot, adauga fulgii de ovaz.
  • Lasa-i sa fiarba cateva minute, pana se inmoaie.
  • Strecoara si da lichidul deoparte.
  • Dupa ce s-a racit, poti indulci bautura obtinuta cu vanilie sau stevia. Bea-o ca pe apa pe tot parcursul zilei.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ingrediente
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1448 (s) | 23 queries | Mysql time :0.019742 (s)