News Flash:

Stimularea circulatiei la nivelul picioarelor: 7 strategii

24 Noiembrie 2017
524 Vizualizari | 0 Comentarii
Picioare

Daca in timpul serviciului esti nevoita sa stai in aceeasi pozitie timp de mai multe ore, fie pe scaun sau in picioare, trebuie sa iti schimbi pozitia la fiecare 30 de minute pentru a stimula circulatia sanguina. 

Stimularea circulatiei la nivelul picioarelor si imbunatatirea intoarcerii venoase sunt factori cheie in prevenirea sau diminuarea varicelor. 

Circulatia sanguina deficitara in picioare poate duce si la aparitia diabetului, a afectiunilor cardiace si a obezitatii. Aceasta problema poate cauza, de asemenea, complicatii circulatorii. Medicul tau este in masura sa propuna un tratament adecvat.

Fie ca ai sau nu dificultati circulatorii, este bine sa respecti recomandarile de mai jos. Toate aceste strategii te vor ajuta sa iti imbunatatesti sanatatea si calitatea vietii.

Simptome generale ale unei circulatii deficitare

Pentru inceput, este bine sa stii care sunt simptomele unei circulatii deficitare. Tocmai de aceea ti le prezentam mai jos, inainte de a trece la strategiile care ajuta la imbunatatirea circulatiei sanguine din partea inferioara a corpului.

Exista cativa indicatori de baza a functionarii proaste a circulatiei la nivelul picioarelor. Printre acestea se numara varicele, carceii si senzatia de greutate. Insa te poti confrunta si cu simptome mai generale despre care ar trebui sa ii povestesti medicului:

Pete rosii pe picioare
Piele uscata
Glezne umflate
Par si unghii fragile
Maini si picioare reci
Oboseala
Somnolenta
In acest articol, poti descoperi cateva modalitati utile prin care iti poti imbunatati circulatia sanguina, mai ales in zona picioarelor.

7 strategii pentru stimularea circulatiei la nivelul picioarelor

Aloe vera ajuta la stimularea circulatiei la nivelul picioarelor

1. Aloe vera

Pe langa faptul ca stimuleaza circulatia, aloe vera iti face picioarele sa se simta odihnite, revigorate si reduce senzatia de apasare si furnicaturile.

Instructiuni

Ingheata o frunza de aloe vera.
Spala-te pe picioare si asaza-le pe un scaun intr-o pozitie comoda.
Cu un cutit, taie o bucata din frunza de aloe congelata.
Aplica gelul din interior pe suprafata picioarelor, de jos in sus. Cu alte cuvinte, maseaza-l bine de la glezne pana la genunchi.

2. Ceai de paducel

Paducelul este printre cele mai utilizate plante pentru reglarea circulatiei si a tensiunii arteriale. Ceaiul de paducel contine acizi triterpenici, flavonoide si polifenoli, care ofera multe beneficii, mai ales cand consumi aceasta bautura de 4 – 5 ori pe saptamana.

Totodata, ceaiul de paducel este bogat in taninuri, flavonoide si pectina, substante care relaxeaza si detoxifica organismul, ajutand la combaterea retentiei de apa.

Chiar daca ceaiul de paducel este atat de benefic si ajuta la stimularea circulatiei la nivelul picioarelor, nu este indicat sa folosesti mai mult de 1 gram de planta la prepararea sa.

In plus, daca iei medicamente pentru inima, este recomandat sa ceri opinia unui medic inainte de a incerca acest remediu. Doctorul te poate informa cu privire la posibilele efecte secundare.

3. Exercitii fizice regulate acasa si la serviciu

Uneori ai foarte multe obligatii si foarte putin timp la dispozitie. Poate crezi ca, stand in picioare toata ziua, faci suficienta miscare. In realitate, corpul tau are nevoie de exercitii aerobice. Acestea ajuta la oxigenarea sangelui si la reglarea ritmului cardiac.

Trebuie sa profiti de orice moment prielnic pentru a face cateva exercitii utile:

La fiecare jumatate de ora, trebuie sa te ridici de pe scaun si sa mergi putin. 
Daca stai mult timp pe scaun, ia-ti un suport mobil pentru picioare pentru a face cateva exercitii simple cu el.
Urca si coboara scarile, in loc sa iei liftul. 
Daca se poate, incearca sa mergi pe jos cand rezolvi diverse treburi, in loc sa iei masina.
Cauta un moment al zilei in care sa faci o plimbare in mers rapid de cel putin 20 de minute.

4. Consuma alimente bogate in potasiu

Consumul de ridichi ajuta la stimularea circulatiei la nivelul picioarelor
Alimentele bogate in potasiu ajuta la stimularea circulatiei de la nivelul picioarelor si la combaterea retentiei de apa.

Iata ce alimente ar trebui sa adaugi in dieta:

Banane
Seminte de floarea soarelui, de susan, de dovleac, de in sau de chia
Avocado
Alge marine
Cacao pura
Ridichi
Broccoli
Morcovi
Rosii
Dovlecel

5. Dormi cu picioarele usor ridicate

O idee buna este sa dormi cu picioarele usor ridicate deasupra nivelului capului. Nu este nevoie sa dormi intr-un alt pat sau sa iti deranjezi partenerul pentru a pune in practica aceasta recomandare. Nu trebuie decat sa pui cateva perne sub picioare. 

Daca procedezi asa cum am mentionat mai sus, iti imbunatatesti intoarcerea venoasa si te trezesti cu picioarele usoare si odihnite.

6. Suc de portocale si morcovi la micul dejun

Dupa ce te trezesti, aminteste-ti sa prepari si sa servesti un suc natural de portocale si morcovi. Adauga si un praf de ghimbir. In acest fel, obtii un remediu minunat pentru stimularea circulatiei la nivelul picioarelor si pentru ingrijirea inimii. 

Incearca-l chiar astazi!

7. Drenaj limfatic manual cu ulei de rozmarin

Uleiul de rozmarin ajuta la stimularea circulatiei la nivelul picioarelor
Iti poti face singura acest masaj sau poti apela la un fizioterapeut sau la un maseur. Cu ajutorul sau, poti elimina excesul de lichide din picioare, imbunatatindu-ti circulatia din partea inferioara a corpului.

Strategiile de mai sus sunt foarte simple. Cu toate acestea, este recomandat sa mergi mai intai la medic. Acesta poate descoperi posibila cauza a circulatiei deficitare in zona picioarelor.

Ulterior, sfaturile si remediile de mai sus iti pot fi de mare ajutor. Pune-le in practica incepand chiar de astazi, iar in 20 de zile vei observa rezultatele!

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1441 (s) | 21 queries | Mysql time :0.024754 (s)