International

Strategia Statului Islamic: De la Nutella la jihadisti cu pisici – FOTO

Publicat: 10 mart. 2015
Statul Islamic a reusit sa-si construiasca un adevarat brand, ce poate rivaliza oricand cu corporatiile occidentale. Se foloseste de instrumente precum social media, produse deja cunoscute si indragite si chiar „reclame” bine tintite. Jihadistul John trece ca fiind un luptator-vedeta, atrage atentia The Independent. In plus, in fotografiile si inregistrarile facute publice online, Statul Islamic plaseaza strategic produse deja cunoscute si indragite, cum ar fi pizza sau Nutella. Asa se explica succesul sau la tineri si femei, afirma sursa. Asa se explica si de ce a reusit sa eclipsese Al-Qaida. E o diferenta de la cer la pamant intre inregistrarile cu Osama bin Laden, din buncarul sau, si adevaratele campanii duse de Statul Islamic pe canalele de social media prin intermediul inregistrarilor de inalta calitate. Statul Islamic se confrunta, totusi, cu provocarea de a castiga notorietate, pentru a recruta noi adepti si a finanta lupta sa, in timp ce incearca sa ramana oarecum in „underground”.

Citeste si:  Boko Haram da mana cu ISIS

Se foloseste de „celebritati
Nu Statul Islamic l-a inventat pe Jihadistul John, ci presa occidentala. Insa simtind ca e o gaselnita ce ii poate fi de folos, Statul Islamic l-a adoptat, numindu-l asa pe Mohammed Emwazi si folosindu-l in posterele sale de „promovare„. „Statul Islamic il foloseste, e o celebritate care atrage fratii musulmani din Europa”, a explicat un fost militant al Statului Islamic pentru BBC.
Branduri cunoscute, plasate strategic
Vara trecuta, adeptii Statului Islamic din Siria si Irak au inceput sa apara pe retelele sociale tinand in maini produse Nutella. Unii analisti au fost de parere ca astfel de imagini sunt menite sa „imblanzeasca” imaginea Statului Islamic si sa-i convinga pe viitorii recruti ca vor avea acces la lux.
Inalta tehnologie si o buna cunoastere a canalelor social media
Statul Islamic are un adevarat centru media de inalta tehnologie la Al-Hayat, unde se produc inclusiv clipurile infatisand scene de tortura sau decapitare. In plus, tot aici se realizeaza si o revista de propaganda „glossy” (pe hartie lucioasa, unde e clar ca nu s-a facut rabat la bani), Dabiq. In plus, inregistrarile si mesajele gruparii teroriste sunt plasate strategic si in timp record pe site-uri si pe retelele sociale.

Citeste si: Tatal lui John Jihadistul NEAGA implicarea fiului in ISIS

Jihadisti cu pisici
Chiar in ciuda faptului ca pe Twitter si Facebook au inceput sa fie scoase mesajele cu continut considerat jignitor, periculos etc., Statul Islamic reuseste sa pacaleasca adesea aceasta vigilenta. In plus, mesajele sunt postate si repetate de pe multe conturi, astfel incat raman online. La sfarsitul anului trecut, erau 45.000 de conturi de social media folosite pentru a raspandi mesajele Statului Islamic. Exista chiar un cont numit ISILcats, unde jihadistii pozeaza cu pisici. Se crede ca numarul mesajelor postate de pe astfel de conturi e de circa 90.000 pe zi. 




Adauga un comentariu