News Flash:

Studentii din "Tudor" n-au apa calda

14 Martie 2002
692 Vizualizari | 0 Comentarii
•Presiunea slaba a apei din unele camine din Tudor a dat nastere unui conflict intre RAJAC si administratia campusului •Studentii sunt suparati si de starea in care arata unele grupuri sanitare si dusurile O mare parte dintre studentii cazati in Campusul Universitar "Tudor Vladimirescu" sunt nemultumiti din cauza modului in care sunt furnizate apa potabila si apa calda. Mai exact, studentii cazati la etajele superioare ale caminelor T1, T2, T3, T4, T5, T6, T9, T10 si T11 sunt nevoiti sa coboare la parter sau la etajul intai pentru a beneficia de serviciile mai sus amintite. Aceasta situatie a starnit insa nu numai nemultumirea studentilor ci si un conflict intre Biroul Tehnic din cadrul Directiei Servicii Studentesti a Campusului si Regia Autonoma Judeteana de Apa si Canal (RAJAC) Iasi. Daca cei din Biroul Tehnic dau vina pe valoarea prea mica a presiunii de furnizare a apei, cei de la RAJAC amendeaza starea retelelor si a instalatiilor din Campusul "Tudor Vladimirescu". Dar toate aceste neintelegeri ii afecteaza exclusiv pe studentii care si asa platesc taxe destul de mari de cazare. "De un an de zile de cand sunt cazata in acest camin, trebuie sa cobor de la etajul patru, unde locuiesc, pana la etajul unu pentru a face un dus. Nici macar la nivelul al doilea nu este uneori presiune suficienta. Abia dupa ora unu noaptea mai curge apa calda si la noi", a declarat Paula Beriu, studenta in anul I. Atat Paula, cat si colegii ei cazati in celelalte camine unde exista aceste probleme sunt nemultumiti si de modul in care curge apa rece. "Curge cu intermitente. Mai exista o pauza de zece sau cincisprezece minute, dupa care iar curge. Ca sa nu mai spun ca la ultimul nivel presiunea este foarte slaba. Asa ca nu ne ramane altceva decat sa caram apa de la parter sau de la etajul unu si sa o incalzim pentru a mai spala unele lucruri. Vesela o spalam cu apa rece, deoarece noi ne-am obisnuit de acum", a mai spus Paula. Mai mult, studentii din campus sunt nemultumiti si de starea in care se afla multe dintre dusurile existente in camine. Acestia ii invidiaza pe colegii ce locuiesc in caminele in care aceste dusuri au fost deja renovate. "Daca in unele bai ti-e mai mare dragul sa intri sa faci un dus, exista si locuri in care efectiv ti se face greata. Asteptam si noi momentul in care conducerea Universitatii Tehnice va aduce toate dusurile si grupurile sanitare la acelasi nivel decent", a spus Mihai Stoleru, student in anul trei. Pe de alta parte, starea jalnica a dusurilor este cauzata atat de cei care ar trebui sa o intretina, cat si studentilor care nu stiu sa pastreze un bun ce nu le apartine. A cui este vina? In contractul semnat intre conducerea Campusului si RAJAC, cei din cadrul Regiei si-au luat responsabilitatea de a furniza apa rece la presiunea de 1,2 atmosfere, ceea ce era prea putin. Asa ca presiunea apei furnizate acestui consumator a crescut la 2 atmosfere, uneori fiind depasita si aceasta valoare. Dar nici aceasta valoare nu i-a multumit pe cei din administratia campusului. "Presiunea la care furnizeaza RAJAC - ul apa nu este suficienta pentru a acoperi toata zona campusului. Dar cei de la RAJAC au retele imbatranite si le este frica sa creasca presiunea de furnizare pentru ca aceste retele sa nu se avarieze", a tinut sa precizeze ing. Mihai Paca, Seful Biroului Tehnic al Directiei Servicii Studentesti. Faptul ca in caminele unde exista probleme presiunea apei reci si calde este mica este cauzata si de sistemul hidrofor care asigura alimentarea cu apa a caminului T17. Totodata, in centrala in care se afla hidroforul si care se gaseste la subsolul Complexului Iulius Mall, este preparata si apa calda, distribuita caminelor cu probleme. Referitor la aceasta situatie, Tudor Tudose, purtatorul de cuvant al RAJAC, a tinut sa atraga atentia asupra modului in care sunt administrate retelele din campus. "Ei spun ca au nevoie de mai mult, dar fara sa faca o analiza a retelei pe care o administreaza. Cu presiunea din retea, acestia pot asigura alimentarea cu apa rece si calda la cele patru nivele unde exista probleme. Dar cei care ar trebui sa aiba grija ca acele retele sa functioneze corect, sa nu fie obturate si sa nu existe pierderi, prefera sa faca o conferinta de presa si sa ne acuze pe noi de tot felul de lucruri. Problema vine din interiorul campusului, de la reteaua pe care o administreaza si care ar trebui sa fie pusa la punct", este de parere Tudor Tudose. In ceea ce priveste furnizarea apei calde, purtatorul de cuvant al RAJAC a precizat ca, in urma vizitei efectuate ieri, s-a descoperit faptul ca hidrofoarele din punctele termice ale campusului ori sunt defecte, ori nu sunt puse in functiune "pentru a nu se face consum de energie in orele de varf, ceea ce se taxeaza mai mult la RENEL". In conditiile in care in reteaua de distributie presiunea ar fi marita peste nivelul pentru care a fost proiectata instalatia, conductele ar exploda, ceea ce ar duce la aparitia unor pierderi de apa. "Explozia unor conducte ar duce la intreruperea de furnizare a apei. Si acest lucru inseamna cheltuieli mari si efort suplimentar din partea Regiei, ceea ce nu ar rezolva problema dumnealor", a adaugat Tudor Tudose. Trebuie mentionat ca aceeasi conditie de furnizare pe care RAJAC o asigura in campusul Tudor Vladimirescu este valabila si pentru ceilalti consumatori din Iasi. "Dar dumnealor vor sa ne oblige pe noi sa ne avariem conductele, pentru ca ei sa stea linistiti in fotolii fara sa fie deranjati, considerand ca astfel vor rezolva problema", a conchis purtatorul de cuvant al RAJAC. Acesta considera ca rezolvarea nemultumirii studentilor din campus sta exclusiv in responsabilitatea celor care administreaza campusul. Ramane de vazut, insa, ce vor face factorii de decizie implicati in aceasta situatie care ii defavorizeaza pe studentii cazati in caminele cu probleme. Marius HALCIUG
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1386 (s) | 22 queries | Mysql time :0.013785 (s)