News Flash:

Studiu: Coruptia si mita, un flagel care trebuie starpit in spitale

19 Noiembrie 2010
1196 Vizualizari | 0 Comentarii
Vasile Cepoi
• Un studiu initiat de Asociatia Sf. Damian Iasi a scos in evidenta mai multe probleme in relatiile dintre cadrele medicale si pacienti •  80 la suta dintre pacientii intervievati se plang de flagelul mita, dar si de atitudinea cadrelor medicale

Ieri, Asociatia Sf. Damian Iasi a lansat "Indexul de Evaluare si Clasificare a Spitalelor". Indexul reprezinta un instrument util care vine in sprijinul pacientilor beneficiari directi ai serviciilor medicale, personalului medical, a structurilor de decizie din domeniul sanatatii si a autoritatilor locale, in calitatea lor de administratori ai unitatilor medicale. "Indexul de evaluare si clasificare este prima evaluare independenta realizata pentru spitalele din Romania. Elementele specifice ale indexului elaborat de Asociatia Sf. Damian sunt implicarea pacientilor si a medicilor in evaluarea spitalelor, includerea standardelor de prevenire a mitei, eliminarea factorilor subiectivi prin analiza statistica a datelor", a declarat Bogdan Butuc, director executiv al  Asociatiei Sf. Damian. De asemenea, reprezentantii asociatiei au precizat ca ancheta sociologica s-a desfasurat in 18 spitale din regiunea Nord-Est. "Evaluarea s-a realizat pe baza unei anchete sociologice intreprinse in 18 spitale din regiunea de dezvoltare Nord-Est, judetele Iasi, Bacau si Suceava, fiind utilizate atat metode cantitative, de pilda chestionare aplicate pacientilor si personalului medical, cat si metode calitative, cum ar fi ghidul de interviu aplicat managerilor de unitati sanitare din judetele anterior mentionate", a completat Alexandru Apostol, sociolog in cadrul Asociatiei Sf. Damian. Acesta a mai afirmat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, ca studiul realizat a scos la iveala unele aspecte negative in relatia dintre pacienti si cadrele medicale. "Cifrele ingrijoratoare sunt cele legate de coruptie si mita. Spre exemplu, barometrul mitei, pe care noi l-am initiat, scoate in evidenta faptul ca 80 la suta din oameni se plang de flagelul numit «mita». De asemenea, am scos in evidenta aspecte legate de modul in care personalul sanitar percepe situatia din spitale. Pacientii se plang de atitudinea personalului, dar si cadrele medicale au ridicat aceasta problema, invocand chiar si dezinteresul pacientilor fata de propria igiena", a subliniat Apostol. Aceste studii au fost catalogate ca fiind utile de catre reprezentantii Casei Judetene a Asigurarilor de Sanatate (CJAS) si Directiei de Sanatate Publica (DSP) prezenti la conferinta. "Comportamentul cadrelor medicale fata de pacienti este principala nemultumire a pacientilor in acest studiu, dar exista si reversul medaliei, comportamentul pacientilor fata de cadre. Consider ca relatia interumana dintre cadre si pacienti trebuie revizuita", a declarat dr. Iulian Serban, directorul CJAS Iasi. Prezent la conferinta, dr. Vasile Cepoi, seful Directiei de Sanatate Publica Iasi (DSP), a declarat: "Studiul este valoros intrucat subliniaza aspecte din viata spitaliceasca dintr-un unghi original. Rezultatele sunt relevante si concluzia mea este ca autoritatile din sanatate trebuie sa comunice mai bine, nivelul de informare in sistem este extrem de scazut".

domeniul sanatatii
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3690 (s) | 24 queries | Mysql time :0.243916 (s)

loading...