Viata de cuplu

Studiu: legătura dintre ADN și satisfacția căsătoriei

Publicat: 19 feb. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
Studiu legătura dintre ADN și satisfacția căsătoriei
Variația unei gene specifice ar putea fi legată de trăsături care sunt benefice legăturii și satisfacției relației în primii ani ai căsătoriei.

Variația unei gene specifice ar putea fi legată de trăsături care sunt benefice legăturii și satisfacției relației în primii ani ai căsătoriei, potrivit unui nou studiu realizat de un psiholog al Universității din Arkansas.

Cercetări recente indică faptul că o variație numită „CC” în gena CD38 este asociată cu niveluri crescute de recunoștință. Extinzând acea linie de lucru, psihologul Anastasia Makhanova și colegii ei au folosit datele dintr-un studiu al proaspetilor căsătoriți genotipați pentru a explora dacă a existat o corelație între variația CD38 CC și nivelurile de încredere, iertare și satisfacție în căsătorie. Au descoperit că indivizii cu variația CC au raportat niveluri mai ridicate de percepții considerate benefice pentru relațiile de succes, în special încrederea.

Satisfacția căsătoriei tinde să înceapă să crească, apoi să scadă, a spus Makhanova, profesor asistent de psihologie și primul autor al studiului, publicat în revista Nature Scientific Reports, potrivit Medical Xpress. Am fost interesați să vedem dacă unele dintre motivele pentru care oamenii ar putea avea greutati în a menține satisfacția relației în perioada de dupa căsătorie se datorează unor predispoziții genetice care stau la baza potențialului.

Care este legătura dintre ADN și satisfacția căsătoriei?

Cercetătorii au studiat 142 de proaspăt căsătoriți – 71 de cupluri – un subset al unui grup mai mare utilizat pentru alte studii. ADN-ul tinerilor căsătoriți a fost colectat la trei luni de la căsătorie și, de asemenea, acestia au finalizat un sondaj în acel moment, precum și unul la fiecare patru luni timp de trei ani. La sfârșitul studiului, cercetătorii au comparat rezultatele sondajului cu variațiile CD38 și au constatat că cei cu variația specifică a CC au raportat niveluri mai ridicate de trăsături corespunzătoare satisfacției căsătoriei.

„Indivizii CC s-au simțit mai recunoscători pentru partenerul lor, au raportat o încredere mai mare în partener, si-au iertat mai mult partenerul și au fost mai mulțumiți de căsătoriile lor decât au fost persoanele AC/AA”, au scris cercetătorii.

În timp ce lucrarea indică o posibilă legătură genetică cu satisfacția căsătoriei, Makhanova notează că nu înseamnă că cei fără variația CD38 CC nu vor avea relații de succes.

„Deci nu este vorba despre faptul că oamenii care nu au genotipul CC sunt sortiți să aibă probleme. Doar că este mai probabil să aibă probleme în unele dintre aceste domenii, astfel încât acei oameni ar putea fi nevoiți să lucreze puțin mai mult în aceste domenii”, a spus ea.