News Flash:

Subiecte pentru clasa a VIII-a

1 Decembrie 2009
4661 Vizualizari | 1 Comentarii
Subiecte pentru clasa a VIII a
Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii (MECI) a publicat ieri modelele de subiecte pentru evaluarea nationala pe care elevii clasei a VIII-a o vor sustine in anul scolar 2009-2010. Modelele, publicate pe site-ul http://subiecte2010.edu.ro, contin structura subiectelor si a baremelor de evaluare si notare corespunzatoare. Cei interesati pot gasi modele de subiecte la disciplinele Limba si literatura romana, Limba si literatura materna (germana, maghiara, rromani, sarba, slovaca, ucraineana) si Matematica. La Limba si literatura romana sunt prezentate doua modele de subiecte. Punctajul maxim este 90, zece puncte se acorda din oficiu, iar nota finala se obtine prin impartirea la zece a punctajului obtinut. Intr-unul dintre modele, cerintele la primul subiect sunt legate de un fragment din poezia "Noapte de iarna", de George Topirceanu. Elevii trebuie sa explice, in maximum cinci randuri, semnificatia versurilor "Cad din cer margaritare / Pe orasul adormit", sa redacteze o compunere de 10-15 randuri in care sa prezinte semnificatia titlului poeziei "Noapte de iarna" prin raportare la continutul citat, sa transcrie din textul dat trei structuri specifice descrierii, care sa contina perechea substantiv-adjectiv, sa selecteze trei personificari din text, sa desparta in silabe si sa identifice cuvinte care apartin campului lexical al iernii. Cei care rezolva corect toate cerintele vor primi la acest subiect 42 de puncte. In subiectul doi este dat un fragment din articolul "Cu bicicleta in tara apelor", scris de Bogdan Greavu si publicat in revista Terra Magazin. Elevii trebuie sa spuna cine este autorul articolului, din ce revista a fost selectat fragmentul, localitatile de pe traseul de excursie, modalitatile de informare consultate de autor pentru calatoria in delta. De asemenea, elevii trebuie sa exprime, intr-o compunere de 10-15 randuri, opinia despre dificultatile calatoriei cu bicicleta prin Delta Dunarii, sa aleaga tipul propozitiei subordonate din fraza "Totusi, nu este imposibil sa strabati delta chiar si cu bicicleta" si sa precizeze functia sintactica si modul unor verbe. Punctajul maxim la acest subiect este 36. In al doilea model de subiect pentru evaluarea nationala, MECI propune doua fragmente, unul din "Broasca cea fermecata", text cules de Petre Ispirescu, la Subiectul 1, si altul din articolul "Intre ferocitate si huzur", scris de Alexandru Marinescu si publicat in revista Terra Magazin, la Subiectul 2. Pentru primul fragment se cere: mentionarea cate unui sinonim pentru sensul din text al cuvintelor "cugetarile" si "ursita", indicarea rolului semnului exclamarii in structura "...acolo, tast! si dansa..."; explicarea, in maximum cinci randuri, a semnificatiei nuielei de alun pe care fiul cel mic de imparat a gasit-o in drumul lui; selectarea a doua figuri de stil distincte din fragmentul de basm; precizarea modurilor de exprimare utilizate in text. De asemenea, elevii trebuie sa scrie, in maximum zece randuri, rezumatul fragmentului de text din "Broasca cea fermecata". Compunerea trebuie sa respecte fidelitatea fata de text, sa cuprinda ideile principale, sa prezinte succesiunea intamplarilor la care participa personajele, sa respecte conventiile specifice rezumatului, sa aiba un continut adecvat tipului de text si cerintei formulate si sa se incadrarea in limitele de spatiu indicate. Punctajul maxim la acest subiect este 36. La subiectul al doilea, pentru fragmentul din articolul "Intre ferocitate si huzur", elevii trebuie sa formuleze cate un enunt in care sa numeasca elementele care privesc articolul citat, precum revista din care a fost selectat fragmentul, zona geografica in care traiesc leii si animalele salbatice care nu pot fi vanate de lei si sa selecteze structurile/grupurile de cuvinte care contin observatiile biologilor asupra leilor din Serengeti. In modelul de barem de corectare, MECI nu noteaza insa ca exemplu de raspuns revista din care a fost selectat fragmentul, asa cum apare in cerinta, ci autorul articolului. Referitor la acelasi text se mai cere sa se noteze raspunsul corect pentru cerinta "Propozitia subordonata din fraza «Teoretic, un leu poate sa doboare orice animal de pe teritoriul sau» se contrage in partea de prepozitie corespunzatoare", variantele prezentate fiind complement circumstantial de mod, complement direct sau subiect. Totodata se mai cere sa se precizeze functia sintactica a trei pronume existente in acest text. O alta cerinta este redactarea unei compuneri de 10-15 randuri, in care elevul sa relateze o intamplare, reala sau imaginara, petrecuta in timpul vizitei la o gradina zoologica. In notare se va urmari prezentarea intamplarii, opinia exprimata despre cele vazute (imaginate), precum si daca are un continut adecvat tipului de text, cerintei, daca se inscrie in limitele de spatiu indicate. La Matematica, modelele de subiecte sunt afisate atat in limba romana, cat si in germana, maghiara, rromani, sarba, slovaca si ucraineana.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

georepp1  | #96058
doamne de ce sa mai inventat si testu asta national:@:@:@:@
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1374 (s) | 22 queries | Mysql time :0.033657 (s)