Bauturi

Suc de morcovi – un remediu ieftin si puternic la indemana oricui

Publicat: 25 sept. 2019

Morcovii sunt legume care pot fi consumate in numeroase moduri. Sunt surse excelente de vitamine, fibre si alti nutrienti. Sucul de morcovi creste nivelul de antioxidanti al corpului. Acesta este legat de reducerea stresului oxidativ si a inflamatiei. Intr-un studiu, barbatii care au consumat regulat suc de morcovi au avut cele mai mici incidente ale bolilor de inima.
Sucul de morcovi este o sursa bogata de beta-caroten, potasiu, vitamina C si folat. Beta-carotenul din sucul de morcovi este un puternic antioxidant care ajuta la combaterea cancerului si a complicatiilor legate de sanatatea inimii. Fibrele ajuta la scaderea nivelului de glicemie si ajuta la pierderea in greutate. Ceilalti nutrienti importanti din acest suc promoveaza imunitatea si sanatatea pielii.
Conform bazei de date USDA sucul de morcovi contine fibre dietetice, zaharuri, proteine, vitamina A, C, D, E, K, tiamina, riboflavina, niacina, vitamina B6, folat, vitamina B12, acid pantotenic, colina, betaina, calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc, cupru, mongan si seleniu.

Beneficiile sucului de morcovi:

  • Contribuie la cresterea numarului de globule rosii si la procentajul hemoglobinei
  • Reintinereste celulele
  • Stimuleaza functiile hepatice
  • Este un factor important ce se opune gastritelor si ulcerelor gastroduodenale
  • Este un important factor de crestere la copii
  • Are rol de reglementator intestinal, antiputrid si cicatrizant gastric si depurative

Ajuta la combaterea cancerului
Sucul de morcovi poate preveni deteriorarea ADN-ului. Acest lucru s-a observat la fumatori, ale caror profiluri ADN s-au imbunatatit in urma consumului regulat de suc de morcovi.
Sucul de morcovi contine mai multi nutrienti antioxidanti, inclusiv vitamina C, care ajuta la combaterea cancerului. Acesta mai poate ajuta si femeile cu cancer la san. Aportul regulat de suc de morcovi poate creste carotenoidele plasmatice. Acest lucru a redus stresul oxidativ la femeile diagnosticate cu aceasta boala. Carotenoizii sunt, de asemenea, legati de incidentele reduse ale cancerului la san.
Aportul ridicat de carotenoizi poate reduce, de asemenea, riscul de cancer al vezicii urinare. Acelasi lucru este valabil si pentru beta-carotenul, care este abundent in sucul de morcovi.

Promoveaza sanatatea inimii
Aportul sucului de legume, in general, poate reduce riscul bolilor de inima. Consumul zilnic suprima degradarea oxidativa a lipidelor, reducand astfel riscul bolilor cardiovasculare. Sucul de morcovi contine polifenoli si nitrati. Acestia sunt componente bioactive care combat tensiunea arteriala ridicata. In plus este capabil sa reduca nivelul de colesterol.

Sanatatea creierului
Beta-carotenul din sucul de morcovi creste capacitatea cognitiva si reduce riscul problemelor de memorie. Un motiv este capacitatea sa de a combate stresul oxidativ care poate dauna celulelor creierului. Stresul oxidativ din creier poate slabi capacitatea de semnalizare a nervilor.

Sanatatea digestiva
Fibrele din sucul de morcovi (si in general din sucurile de legume) promoveaza regularitatea si stimuleaza sanatatea digestiva. Acest suc este foarte benefic persoanelor care sufera de constipatie. Potasiul din sucul de morcovi ajuta, de asemenea, la tratarea diareei.
Sucul de morcovi contine, de asemenea, compusi alcalini care ar putea ajuta la tratarea refluxului acid. Compusii alcalini pot neutraliza excesul de acid stomacal.
Acest suc poate imbunatati si sanatatea ficatului prin cresterea nivelului de grasimi hepatice sanatoase. Dar cercetarea in acest sens este preliminara, deoarece nu stim cat de eficient poate fi sucul de morcovi in scaderea nivelului trigliceridelor.

Sarcina
Sucul de morcovi este bogat in diverse substante nutritive, necesare pentru o sarcina sanatoassa. Nu exista cercetari directe care sa mentioneze beneficiile sucului de morcovi in timpul sarcinii, prin urmare, va recomandam sa consultati medicul dumneavoasatra.

Pierdere in greutate
Fibrele din sucul de morcovi va pot ajuta in lupta cu kilogramele. Cercetarile recomanda un aport adecvat de fibre pentru a pierde excesul de greutate – in special cel din jurul abdomenului. In plus, sucul de morcovi este redus in calorii.

Creste imunitatea
Concentratia crescuta de carotenoizi stimuleaza sistemul imunitar al organismului. Datorita acestor proprietati, sucul de morcovi combate infectiile.

Imbunatateste sanatatea ochilor
Sucul de morcovi contine luteina, un puternic antioxidant. Studiile au asociat acest nutrient cu un risc mai redus de degenerare maculara. Carotenoizii din suc protejeaza, de asemenea, celulele ganglionului retinal, prevenind astfel mai multe afectiuni ale ochilor. Cum orice aliment consumat in exces nu este benefic, feriti-va sa consumati prea mult suc de morcovi deoarece unele studii sugereaza ca aportul excesiv poate dauna vederii. Sucul a 2 morcovi/zi ar trebui sa fie suficient.

Sanatatea pielii
Beta-carotenul din sucul de morcovi are proprietati vindecatoare. Este capabil sa elimine radicalii liberi si protejeaza tesuturile pielii. In plus, are si proprietati fotoprotectoare.

Cum se prepara sucul de morcovi: Se spala si se toaca morcovii si se adauga intr-un blender. Adaugati apa. Puteti sa mai puneti cateva legume tocate, daca doriti. Amestecati la viteza medie pana cand toate ingredientele sunt zdrobite bine. Sucul este gata. Daca nu va place textura sucului cu pulpa il puteti strecura si puteti pastra pulpa intr-un recipient la frigider si sa o utilizati in alte preparate.

Specialistii recomanda morcovii sau sucul de morcovi ca pe un aliment care ar trebui sa nu lipseasca din alimentatia zilnica, dar in privinta cantitatii de suc ce poate fi consumata zilnic, parerile sunt impartite – multi specialisti spun ca volumul nu ar trebui sa depaseasca 50 – 60 ml pe zi (evident, vorbim despre un consum constant si de lunga durata si nu despre cura cu suc de morcovi).

Atentie! Toxicitate cu vitamina A – desi aceasta toxicitate este cel mai adesea cauzata de aportul in exces de suplimente, sucul de morcovi poate fi si el vinovat. In acest caz vorbim de o persoana care consuma 6 -7 kg de morcovi/saptamana. In acest caz persoana prezinta constipatie si inglabenirea pielii, ceea ce indica toxicitatea cu vitamina A.

Nota: Acest continut ofera numai informatii generale. Nu este in nici un caz un substitut pentru o opinie medicala calificata. Consultati intotdeauna un specialist sau medicul pentru mai multe informatii.



loading...

Adauga un comentariu