Magazin

Suferi de insomnie? Atentie la alimente!

Publicat: 19 iun. 2013
1

Daca noapte de noapte te intorci de pe-o parte pe cealalta, fara sa reusesti sa adormi prea curand, atunci este timpul sa iei masuri. Motivele insomniei tale pot fi multiple, printre ele numarandu-se si alimentatia nepotrivita la ceas de seara. Iata ce alimente trebuie sa eviti pentru a avea un somn linistit!

Cafeaua
Cafeaua sau orice bautura care contine cofeina trebuie evitata seara. Prin urmare, daca vrei sa dormi linistita, sucurile pe baza de cofeina, ciocolata calda sau chiar un delicios cappuccino ar trebui sa dispara de pe lista ta de delicatese savurate inainte de somn.

Branza
Atunci cand te pregatesti de culcare, este indicat sa eviti sa consumi branza de tipul parmenzanulu. Aceste branzeturi contin un nivel crescut de aminoacizi (tiramina) care te vor tine treaza pana spre dimineata!

Mancarurile picante
Chiar daca esti fana a mancarurilor picante, invata sa nu le consumi pe post de cina, daca vrei sa ai parte de un somn odihnitor. Aripioarele picante sau oricare alta delicatesa iti vor provoca arsuri stomacale mai ales atunci cand stai intinsa.

Carnea afumata sau procesata
Si carnea afumata sau procesata trebuie sa dispara din lista de alimente pentru cina, intrucat contin tiramina si determina creierul sa elibereze o substanta care te va tine treaza mult timp dupa ce ai consumat mezelurile in cauza.

Alcoolul
Daca un pahar de vin nu iti va face prea multe probleme, tot ce depaseste aceasta cantitate nu te va lasa sa ai un somn linistit. Multa lume alege sa consume alcool tocmai pentru a se relaxa si a se pregati de culcare. Totusi, alcoolul impiedica organismul sa intre in fazele profunde ale somnului, astfel ca, dimineata, nu te vei simti prea odihnit.

Ceai de ginseng
Ceaiurile sunt foarte bune inainte de somn, atata timp cat nu te atingi de ceaiul negru ori de cel de ginseng. Acesta actioneaza ca un stimulant, fapt ce determina o stare de agitatie si, in consecinta, imposibilitatea de a adormi.

Sursa: studentie.ro




Adauga un comentariu