Diverse

Suferi de insomnie? Metoda chinezeasca te poate ajuta

Publicat: 09 mart. 2014
6

Insomnia poate deregla ritmul de viata si cauza numeroase probleme in familie si la serviciu. Un somn linistit este esential pentru sanatate si buna-stare. Daca tratamentele traditionale cu ceaiuri si valeriana au dat gres, sau daca pur si simplu v-ati saturat de diazepam si extraveral, iata o solutie alternative si eficienta.

Somnul este esential pentru o stare buna de sanatate, iar insomnia este o agresiune impotriva starii generale, cu efecte grave. Este probat ca persoanele care dorm bine sunt mai active, mai receptive si au un coefient de inteligenta mai ridicat. In plus, sunt mai ferite de afectiuni cardiovasculare, obezitate si diabet, scrie Yahoo Shine.

Metoda chinezeasca impotriva insomniei este una din cele mai bune solutii si este o alternativa excelenta la pilulele pentru somn. Principiul metodei chinezesti impotriva insomniei implica concentrarea asupra respiratiei.

Respiratia este un mecanism automat, care poate trece in planul constient printr-un simplu act de vointa. Controlul voluntar asupra respiratiei poate modifica rapid tensiunea arteriala, ritmul cardiac, starea generala si stresul, dar si emotiile si nivelul unor hormoni. Oricine a avut vreodata un atac de panica stie ca cel mai eficient mod de a potoli acel moment oribil de suferinta mentala si fizica este respiratia lenta si controlata.

Iata cum arata metoda chinezeasca impotriva insomniei:

    Aseaza-te in pat in pozita de somn preferata si relaxeaza-te.

    Inspira pe nas, lent timp de trei secunde.

    Expira pe nas timp de sase secunde.

De regula, dupa 5-6 repetari, vei adormi, iar respiratia intra din nou sub controlul centrilor nervosi care regleaza automat acest proces vital.

De ce functioneaza aceasta metoda. In primul rand, pentru ca a te concentra pe felul in care respiri este cea mai simpla si una dintre cele mai eficiente metode antistres. In al doilea rand, ritmul acestor respiratii determina o relaxare rapida a musculaturii, ritmul cardiac incetineste, iar creierul intra in starea de relaxare.

Daca raportul trei/sase secunde este incomod pentru tine il poti adapta dupa ritmul propriu. Esential este ca inspiratia sa fie jumatate din timpul de expiratie.





Adauga un comentariu